Vanhan Sigman (EF) hakkerointi toimintakuntoiseksi
-
Jos avrdude keroo, että ohjelmointi onnistui, niin sulla on varmaan joku muu pielessä. Tarkista kytkennät. Tarkista vielä uudelleen. Kato että mikään pinni ei ota maahan (metalliosiin kiinni). jos piiri ei toimi ko objektiivilla mutta on muuten toimiva, niin silti kameran pitäisi toimia normaalisti (pl himmennys) eikä antaa f00. Joku mättää kytkennöissä.
-
Voitko selventää miten tuo dcl out ja in kannattaa toteuttaa? pitääkö se olemassa oleva piiri katkaista siltä kohtaa ja viedä attinyn (12 ja 13) läpi, attiny ikään kuin siihen väliin?
muut liitokset siis VCC(attiny 1)->VDD, attiny 5->LCLK, GND (attiny 14)->D_GND.
Yhteensä 5 piuhaa olen liittänyt siis, onko oikein? ja muuten pitääkö tuo attiny 8 viedä maihin myös? Melchiorin kuvassa on viety, mutta altomcatin kuvassa ei??
muut liitokset siis VCC(attiny 1)->VDD, attiny 5->LCLK, GND (attiny 14)->D_GND.
Yhteensä 5 piuhaa olen liittänyt siis, onko oikein? ja muuten pitääkö tuo attiny 8 viedä maihin myös? Melchiorin kuvassa on viety, mutta altomcatin kuvassa ei??
-
Piiri pitää laittaa dcl väliin katkaisemaan suora yhteys kamerasta linssiin. Oliko nyt niin että kameran dcl out attinyn dcl in ja attinyn dcl out linssin dcl in. Tämä on ainoa joka kiertää piirin kautta, muut kytketään rinnan. Attinyn 8 ja 14 molemmat d-gnd. Muut kuten kerroit, myös vastukset ja konkka Melchiorin kuvan mukaisesti. Eli attinyn 7:ään jalkaan pitää kolvata kotain, piuha, konkan jalka tai vastuksen jalka tai edellisten yhdistelmiä. Itse liitin kaikki suoraan linssin bajonetin liittimeen, johon ne oli helppo kolvata. Tässä katkaisin myös dcl in liitännän kiertämään Attinyn kautta.
-
Kiitokset selvennyksestä! ikävä kyllä olen käsittänyt kaaviot oikein, joten pitää kokeilla vielä erilaisella attinyllä. Linssi ei siis aluksi kommunikoi ollenkaan kameran kanssa, mutta kun sitä pyöräyttää auki ja laittaa takasin, niin silloin tulee f00. Mittailin myös liitokset ja mikään ei ota maihinkaan. jatketaan kokeiluja :D
-
Ei kyllä ymmärrys riitä, mikä tässä oli vikana, kun parin kuukauden jälkeen keräsin innostusta ja kokeilin uudelleen kolvata saman piirin samalla tavalla ja nyt linssi toimii täydellisesti!! Joskin AF on hidas, voi tosin johtua hämäryydestä, pitää vielä ulkona testata. AF:llä en tosin tee yhtään mitään tällä linssillä, koska en sitä makroillessa tarvitse. Mutta joka tapauksessa toimii! Ei ainakaan vielä tarvitse uutta makroa hommata, sigman vastaava DG-linssi kuitenkin maksaa joitakin satasia..