LOSiin menossa, mitä mukaan

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
fireisland

LOSiin menossa, mitä mukaan

Viesti Kirjoittaja fireisland »

Mremosen hengessä :)

Kahden viikon päästä työreissu Los Angelesiin ja yhtenä päivänä reissusta saan keskittyä kuvaamiseen. Muuten jotain satunnaisia iltaräpsyjä. En välttämättä jaksaisi kantaa koko kuvauskalustoa mukana toisin kuin viime USA:n reissulla.

Tällä hetkellä olen päätynyt ratkaisuun NEX-6 ja kittilinssi. Kuinka paljon tämä päätös tulee kyrsimään? Zoomeja itselläni ei ole tuon kittilinssin lisäksi yhtään, mutta FF-runko ja liuta primejä löytyy kyllä. Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?

Ja vielä, onko foorumilaisilla vinkkejä mihin kannattaisi suunnata maisemakuvia varten n. 100 km säteellä Los Angelesista. Auto on käytössä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Oma matkasetti on: FF, Laajakulma (vaikka 21 tai 24mm), 50 macro, ja 100 mm (macro) tai 135 mm.

Noilla hoituu melkein kaikki. 100 mm ja 135 mm on automaattitarkenteisia, joten niilla on kiva kuvata ihmisiä kadulta vähän kauempaa. Painoa tuolla on mutta saa hyvälaatuisia kuvia.

Varsinkin ilta- ja yökuvissa tuo setti on erittäin hyvä. Pieni kevyt jalusta on myös mukana reissussa.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Pitkältihän tuo riippuu siitä paljonko sulla on aikaa kuvaamiselle. Jos sitä on tosiaan vain tuo yksi päivä, niin ottaisin tuon NEX-paketin. Muussa tapauksessa sitä kamaa vain tulee liikaa raahattavaksi.

Losissa en ole koskaan ollut, joten en tiedä mitä kuvattavaa siellä on. Friscossa olen ollut parikin kertaa, sinne ottaisin ehkä myös pidempää putkea mukaan.

Noissa NEXeissä on tuo panoraamaominaisuus aika hyvä. Sitä jäin itse kaipaamaan NYCissä.
saloma-3

Viesti Kirjoittaja saloma-3 »

Viisainta varmaan lähteä rantatietä pohjoiseen. Kivoja maisemia.

Hearst Castle on näkemisen arvoinen - sinne ehtinee päivässä edestakaisin. Itse kaupunki on perusamerikkalaista esikaupunkia, siellä ei erityistä kuvattavaa minusta. No Disneyland Anaheimissa tietysti, jos sellaisesta tykkää.
AnHa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnHa »

Aurinkorasva.
fireisland

Viesti Kirjoittaja fireisland »

Jep taidan ottaa riskin ja ottaa vain NEX:in matkaan. Ehkä myös 85mm fiilistelyä ja "teleilyä" varten.

Tuonne rantaraitille todennäköisesti suunnataan ja yritetään kiertää Disneylandit ja muut rysät mahdollisimman kaukaa.

Aurinkorasva tulee kyllä tälle punaniskalle tarpeeseen, muuten palan kävelymatkalla LAXista taxiin :)
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Hollywood päivällä ja Venice Beach heti perään. Venicen illassa kaipaa sitten valovoimaista putkea.
Vastaa Viestiin