Olympus SZ-31 vai XZ-1?
-
Olympus SZ-31 vai XZ-1?
Satunnaiselle valokuvaajalle kumpi olis parempi? Videotakin tulee varmaan joskus kuvattua, enimmäkseen eläimiä ja lapsia. Joskus myös hämärässä.
-
Minä ostin huhtikuun alussa xz-1:n, kun Rajalasta halvalla sai. Täydellinen heräteostos. En näiden lillerikennoisten kehitystä olllut seurannut yhtään, joten olin todella positiivisesti yllättynyt kuvanlaadusta. Objektiivinsuojaksi ostin lc-63A. Kamera kulkee nyt koko ajan mukana. Minusta hinta laatu suhde oli kohdallaan.
Hapa
Hapa
-
-
Olympus
Rajalasta myös käytin tuon 199,- tarjouksen keväällä hyväksi. Hyvin kulkee kamera mukana ja on helppokäyttöinen. Itselläni on "ykköskamerana" vanha Sonyn A230 oletin tuon Olympuksen pystyvän yhtä hyviin kuviin. Olympuksen kuvat jäävät kuitenkin jotenkin suttuisiksi ja elottomiksi Sonyyn verrattuna. Onko kellään itsellä vertailukokemuksia vanha järkkäri vs. XZ-1? Olen kokeillut kaikkia mahdollisia asetuksia, tai sitten on juuri väärät asetukset kulloiseenkin kuvaukseen.. :) Laitoin tästä jo tuonne aloittelijaosastolle kysymyksen.