Olen ihaillut kaverin ottamia kuvia. Kamerana hänellä on Nikonin Coolpix 5700. Onko tämä kannattava hankinta? Vai joku muu?
Kuvailen pääsääntöisesti lapsia ja koiria, joten olosuhteet on useasti hämärät ja kohde liikkuu :)
Olisin valmis laittamaan kameraan max 1000e. Kaikki vinkit ja neuvot otetaan ilomielin vastaan :)
nikon 5700 - kannattava hankinta?
-
- Viesti:
Viestistäsi on jo aikaa, eli ehkä ehdit jo ostaa kameran..?
Mä en ole mikään ammattilainen (nimim. happy snapper), mutta mun tarpeisiin tuo Nikon Coolpix 5700 on ollut todella mainio. Tosin täytyy myöntää, että kohteeni ovat aika erilaiset (lähinnä nukkeja, kissoja ja kukkia) - täällä jonkin verran esimerkkejä, jotka on kys. kameralla kuvattu. Sillä varmaan pystyisi parempaankin, mutta kuvaajalla on rajalliset taidot
Mä en ole mikään ammattilainen (nimim. happy snapper), mutta mun tarpeisiin tuo Nikon Coolpix 5700 on ollut todella mainio. Tosin täytyy myöntää, että kohteeni ovat aika erilaiset (lähinnä nukkeja, kissoja ja kukkia) - täällä jonkin verran esimerkkejä, jotka on kys. kameralla kuvattu. Sillä varmaan pystyisi parempaankin, mutta kuvaajalla on rajalliset taidot
-
- Viesti:
-
Itse olen omistanut (muutamia päiviä) kyseisen kameran. Luontokuvaus / kaupunkukuvaus / Ihmiset ovat ihan ok. (Vanhana ja vannoutuneena dia-kuvaajana olin aluksi hyvinkin skeptinen koko digikuvausta kohtaan...)
Ainoana heikkoutena olen joutunut toteamaan kuvissa olevan kohinaa hiukan hämärämmissä olosuhteissa. Muuten hyvä ettei jopa kannattava hankinta tämä 8700 malli.
Ainoana heikkoutena olen joutunut toteamaan kuvissa olevan kohinaa hiukan hämärämmissä olosuhteissa. Muuten hyvä ettei jopa kannattava hankinta tämä 8700 malli.
-
minä ostin juuri tuon kameran. käyettynä. sain siihen sen verran paljon lisä vempaimia mukaan niin otin sen. en todellakaan ole mikään ammattilaiskuvaaja enkä mikää puoliammattilainenkaan, mutta tykkään kuvata. Ostin tuollaisen hieman ominaisuuksellisemman mallin sen takia että pääsin yhteen taide kouluun ja kameralle olisi muutenkin tarvetta. en ole tosin vielä pässyt kokeilemaan kameraa, sillä se saapuu vasta ensi viikolla mutta odotan innolla. (kyllä olen tietoinen että malli on kolme vuotta vanha) mutta ymmärtääkseni kamera on todella hyvä. ja varmasti riittävä minun tarpeisiini.
onko muuten hyviä vinkkejä kuinka päästä sisälle sen kameran saloihin?
onko muuten hyviä vinkkejä kuinka päästä sisälle sen kameran saloihin?