Tänään tuli postista suomenkielinen manuska ja pikaohje, eli reilun kuukauden kesti. Kirje tuli muuten Nikon Svenskalta...phy73 kirjoitti:Eilen postitin oman D70 manuskan jaappaniin, odotellaan vastausta. Jos homma toimii niin tulee jonkin verran halvemmaksi kuin Nikonin 115€ hintaan myymät kirjat :D
suomenkielinen käyttöohje
-
-
Nikon svenska
Nipponin pojat käyttäneet käskyvaltaa :))
-
No tulipa minullekin tänään Nikon Svenskalta suomenkielinen käyttöohje SB-800:lle. Aika hyvää palvelua kuitenkin, koska minulla ei ollut tuolle salamalle antaa mitään manuaalia vaihdossa, kirjoitin vain heille että olisi mukava saada tälläinen suomimanuaali ja kerroin että olen ostanut salaman käytettynä "from authorized Nikon dealer" eikä salaman mukana tullut ohjekirjaa (tilattu Adoramalta USA:sta :-).
Eiköhän lähipäivinä tule myös itse kameran manuaalikin.
Eiköhän lähipäivinä tule myös itse kameran manuaalikin.
Nikon D200, Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF ED, Nikkor 50mm f/1.8D, Nikkor 85mm f/1.8D, Nikon Micro Nikkor Ai-S 200/4,,, Nikkor 70-200mm f/2.8 ED VR, TC-17EII, Nikon SB-800
-
-
Minusta suomenkielinen manuaali on vähän vaikeaselkoinen, ei nyt pahinta kapulakieltä ja käännöskonesuomennosta, mutta montaa asiaa saa tankata tovinkin ennen kuin ymmärrys iskee. Tai sitten ongelma on henkilökohtainen. Kuitenkin jos enklanti vähänkään taipuu, suosittelen vilpittömästi nikonguru Tom Hoganin ohjekirjaa:
http://www.bythom.com/d70guide.htm
Se on kirjoitettu amerikkalaisille, ei kuitenkaan ihan pahimmasta päästä, vaan ohjeet on sopivan simppelisti esitetty.
http://www.bythom.com/d70guide.htm
Se on kirjoitettu amerikkalaisille, ei kuitenkaan ihan pahimmasta päästä, vaan ohjeet on sopivan simppelisti esitetty.
-Reijo-
-
No nyt se koskee jo ryhmää, kun meitä on kaksi. Sama vaikeaselkoisuus ja suoranaiset käännösvirheet vaivasivat jo vanhoja filmikameroiden suomi-manuaaleja. Niinpä en ole nykyään nähnyt vaivaa hankkia sellaisia uusiin vehkeisiin.Reijol kirjoitti:Minusta suomenkielinen manuaali on vähän vaikeaselkoinen, ei nyt pahinta kapulakieltä ja käännöskonesuomennosta, mutta montaa asiaa saa tankata tovinkin ennen kuin ymmärrys iskee. Tai sitten ongelma on henkilökohtainen.
Minulla on Tom Hoganin opas toiseen Nikonin runkoon. Tekniset speksit ja käytännön kuvaus yhdistyy tavalla, joka jättää valmistajan omat manuaalit varjoonsa.Kuitenkin jos enklanti vähänkään taipuu, suosittelen vilpittömästi nikonguru Tom Hoganin ohjekirjaa.
-
Itselläni on myös D70-opas, asiallinenhan tuo on. Valitettavasti Thom ei lupaa mitään aikataulua Flash Guidensa uuteen (e-)painokseen, sen lukisin kyllä mielelläni.veeinski kirjoitti:Minulla on Tom Hoganin opas toiseen Nikonin runkoon. Tekniset speksit ja käytännön kuvaus yhdistyy tavalla, joka jättää valmistajan omat manuaalit varjoonsa.
Josta taas tuli mieleeni, että Nikon Mall kauppaa "The Speed of Light" -DVD:tä, mutta valitettavasti eivät toimita USA:n ulkopuolelle. Kyllä tuosta ilomielin sen about 30 euroa maksaisin.
Ja näillähän ei ole mitään tekemistä suomenkielisten käsikirjojen kanssa:-)
Markku
-
Nämä Verkkokaupan laitteet on ilmeisesti hankittu muualta kuin suomalaiselta maahantuojalta, siitä tämä suomenkielisen manuskan puuttuminen. Tämä myös selittää alemmat hinnat.jonnakoo kirjoitti:kurdt kirjoitti:Ostaisitte ne kamerat Suomesta niin ei tarvitse osata Saksaa tai postitella mitään..
Ihan kuules kotosuomestakin ostetuissa tuppaa välillä olemaan tuota germaaniopasta suomen- tahi englanninkielisen manuaalin sijaan... Näin ainakin Verkkokaupasta ostettuna. Että eipäs yleistetä ;-)
Valitettavasti homma on niin, että manuaalien laadinta maksaa ja jos sitten joskus itkee suomenkielisten puutetta, kannattaa miettiä, että mistä on tavaransa hankkinut.
-
Itse itselleni vastaten: Adorama näköjään myy tuota $25:llä, mutta postikulut ovatkin sitten 40 taalaa tuohon päälle.mleinio kirjoitti:Josta taas tuli mieleeni, että Nikon Mall kauppaa "The Speed of Light" -DVD:tä, mutta valitettavasti eivät toimita USA:n ulkopuolelle. Kyllä tuosta ilomielin sen about 30 euroa maksaisin.
Markku