Rajalan D70 paketti; mitä putkia oikein tarjoavat?

Nikon D5500, Nikon D3300, Nikon D5300 jne.
Vastaa Viestiin
Geppetto

Rajalan D70 paketti; mitä putkia oikein tarjoavat?

Viesti Kirjoittaja Geppetto »

Kaverini katseli tuota Rajalan tarjouksessa olevaa D70 pakettia. Koska en itse Nikonilla kuvaa, niin tietäisikö joku jotain noista paketissa tarjotuista optiikoista:

NIKON D70
AF-S DX 18-70/3.5-4.5 IFED
70-300/4-5.6G
ja hintaa pyytyävät 1399€

Kiitos Nikonisteille jo etukäteen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Enhän minä noista mitään tiedä, mutta kun ei oo muutkaan vastannut niin toi 18-70mm on kai ihan hyvänä pidetty ja kehuttu "kittizoomi" ja tuo 70-300mm on taas joku halpa tai halvin tuon alueen telezoomi, ei siis luultavasti mikään huippulasi.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Raparperi
Viesti:

Re: Rajalan D70 paketti; mitä putkia oikein tarjoavat?

Viesti Kirjoittaja Raparperi »

Geppetto kirjoitti: AF-S DX 18-70/3.5-4.5 IFED
Tuohan se on noista kittizoomeista paras, itse olen ainakin kovasti pitänyt. Tarkentaa nopeasti ja käytännössä äänettömästi, kuvanlaatukin on hyvä ja kittipaketissa sen saa vieläpä "halvalla". Zoominsa puolesta käy moneen tilanteeseen, kun laajakulmapäästä löytyy se 27mm ja tele yltää 105mm:iin.

Noista 70-300mm halpatelezoomeista ei kai ole sen kummempaa sanottavaa...ne on halpoja :-) Itse päädyin näin alkuun Sigman 70-300 Apo Macro Super kakkoseen, siitä löytyy tuo macro-asetuskin niin pääsee vähän sitäkin kokeilemaan. Eihän tuo kuvanlaadullaan tai valovoimallaan hämmästytä, tarkennuskin on kuin mateleva moottorisaha tuohon kittiputkeen verrattuna :-) Mut onpahan jotain 80-200/2.8:sta haaveillessa...
pktieto

Viesti Kirjoittaja pktieto »

Tuossa edellä tulikin kaikki olennainen. Pikkuzoomi on hyvä, mut mun satunnaisen (oli yhden päivän ajan lainassa) kokemuksen perusteella tuo pitkä tekee omituisen suttuista jälkeä.
Varsinkin pisimmissä yli 200 millin asennoissa se on aika pullonpohja, tekee pehmeää ja epäskarppia piirtoa jopa melko valoisissakin ulkokuvissa.
Kerrankin on joku linssi, jota en ottaisi ilmaiseksikaan, sen verran sen huono jälki harmitti. Pakettihan olisi muuten erittäin kohtuuhintainen.
Mun unelmapaketti olisi runko, 18-70 kittizoomi, lisäakku + 1 Gt muistikortti, ja hintaa noin 1300 e. Mutta turhapa lienee tuollaista järkipakettitarjousta odotella ainakaan kotimaisilta kaupoilta.
larus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja larus »

Pikkuzoomi on ihan kohtalaisen hyvä, pidempi putki on heikkolaatuinen. Muutama tuttu on ostanut tuon paketin ja vaihtanut pidemmän zoomin pois nopeasti.
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

pktieto kirjoitti:Tuossa edellä tulikin kaikki olennainen. Pikkuzoomi on hyvä, mut mun satunnaisen (oli yhden päivän ajan lainassa) kokemuksen perusteella tuo pitkä tekee omituisen suttuista jälkeä.
Varsinkin pisimmissä yli 200 millin asennoissa se on aika pullonpohja, tekee pehmeää ja epäskarppia piirtoa jopa melko valoisissakin ulkokuvissa.
Kerrankin on joku linssi, jota en ottaisi ilmaiseksikaan, sen verran sen huono jälki harmitti. Pakettihan olisi muuten erittäin kohtuuhintainen.
Mun unelmapaketti olisi runko, 18-70 kittizoomi, lisäakku + 1 Gt muistikortti, ja hintaa noin 1300 e. Mutta turhapa lienee tuollaista järkipakettitarjousta odotella ainakaan kotimaisilta kaupoilta.
aha, akku ei paljoa maksa.. muutaman kympin.. oulussa kys. paketti (ilman akkua) lähti 1299e, et tilaa vaan sit sieltä ulkomailta..:)
Raparperi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raparperi »

kostaja kirjoitti: aha, akku ei paljoa maksa.. muutaman kympin..
Akuissakin on eroja...itse taidan ottaa mieluummin merkkiakun tarvikeakun sijaan kun sen hankinta tulee ajankohtaiseksi.
Geppetto

Viesti Kirjoittaja Geppetto »

Kiitoksia kaikille. Eiköhän näillä tiedoilla päästä eteenpäin päätöksen teon kanssa.
nikohak

Viesti Kirjoittaja nikohak »

Toivottavasti ei tule myöhässä... ...mutta itse ostin Rajalalta muutama kuukausi sitten vastaavan paketin. Muutin sitä kuitenkin pakettia siten, että otin sen pitemmän putken tilalle Sigman 55-200mm 4-5.6:n ja ekstraa ei tarttenu maksaa juuri mitään.

Se Nikonin pitkä on eri foorumeista lukemieni mielipiteiden mukaan aika surkea 200 milliä pitemmillä polttoväleillä ja aivan laajimmassa päässä. Testien mukaan tuo Sigma taas toimii kohtuullisen hyvin myös ääripäissään. Eli käytännössä sama käyttökelpoinen polttoväli ja aavistuksen parempi kuvanlaatu, mutta puolet pienemmässä koossa.
Eli kannattaa ainakin harkita.

http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses ... avigator=6

...ja siitä lyhyemmästä olen samaa mieltä muitten kanssa
erkki1

Viesti Kirjoittaja erkki1 »

"Mun unelmapaketti olisi runko, 18-70 kittizoomi, lisäakku + 1 Gt muistikortti, ja hintaa noin 1300 e. Mutta turhapa lienee tuollaista järkipakettitarjousta odotella ainakaan kotimaisilta kaupoilta."

No esim Verkkokauppa.com: D70 Kit (18-70) + 1Gt Transend 45X
+ EN-EL3 (lenmar) = 1164+91+21 = 1276e.
Jos vaihtaa akun Nikonin omaksi, hinta on n. 1325 e.

Nuo kaikki löytyy jopa liikkeen hyllystä. Jos ei Verkkokauppa.com
jostain syystä sovi, niin sitten vaikkapa Topshot Malminkartanosta taikka Rajala, D70kit on n. 1198e molemmissa.

Eli kyllä sen paketin n. 1300 euron hintaan saa.
Loitto

Viesti Kirjoittaja Loitto »

Tietty sitten riippuu tarpeistakin. Sille 70-300:lle kun ei tule tuossa paketissa juuri hintaa, tuohon Verkkokaupan pakettiin verrattuna 74 e. Kyllä siitä sen maksaa. Eihän se tosiaan ole Nikkor-putkien aatelia, mutta ei nyt sentään käyttökelvotonkaan. Oikein hyvät 300 mm putket eivät ole ihan halpoja.
tfyrsten

Viesti Kirjoittaja tfyrsten »

Itse ostin jonkin aikaa sitten tuon Rajalan paketin vaikka ko. putki onkin monessa suunnassa lyttyyn haukuttu. Tuolle pitemmälle zoomille ei todellekaan paljoa lisähintaa tullut, ostin sen hätävaraksi ennen paremman hankintaa. Pääsinkin sitten viime lauantaina tykittämään kirkkaassa auringonpaisteessa alle 5 metrin etäisyydeltä päivälevoltaan herännyttä varpuspöllöä. Ja täytyy sanoa, että olen todellakin positiivisesti yllättynyt. Kuvanlaatu ei ollut lähellekään niin huono kuin olin kuvitellut. Laatu hakkaa noissa olosuhteissa ainakin digiscopingin laadun mennen tullen. Siinä olisi itku päässyt, jos olisin ko. putken jättänyt ostamatta, ja jäänyt odottelemaan parempia aikoja ilman minkäänlaista teletuubia.
zeipai

d70 paketin ostaminen

Viesti Kirjoittaja zeipai »

Henkilökohtaisesti ostaisin paketin suoraan jostakin liikkeestä mistä kameran ja optiikan saa suoraan mukaan. Mikäli haluaisin säästää, tilaisin netin kautta ainoastaan ulkomailta www.ebay.com (vain tietysti niiltä toimittajilta joilla on suuri positiivinen feedback) tai esim www.amazon.comin kautta. Käytännössä nuo todella suuret ulkomaiset nettimyyntipaikat kantavat vastuunsa kotimaisia harrastelijanettipuljuja paljon paremmin (Olen ostanut n. 30 erilaista kameraroipetta esim. ebay:n kautta eikä koskaa ole ollut ongelmia). Suomalaiset nettimyyntiä harrastavat firmat kuten esimerkiksi verkkokauppa.com saattavat muuttaa tuotteen hintaa, tilattua tuotetta tai perua tilauksen mielivaltaisesti eivätkä heille hankalissa tilauksissa ota mistään mitään vastuuta. Muutaman kympin tai satasen säästö voi tämmöisessä tapauksessa aiheuttaa kosmisen vitutuksen. Lisäksi foorumilla käydyissä keskuteluissa erilaiset "suomalaisena esiintyvät" nettipuljut ovat saaneet varmasti ansaitsemansa palautteen. Eli jos haluat halvalla - tilaa isoista maailmanlaajuisesti toimivista nettikaupoista. Suosittelen
OskuK

Re: d70 paketin ostaminen

Viesti Kirjoittaja OskuK »

zeipai kirjoitti:Henkilökohtaisesti ostaisin paketin suoraan jostakin liikkeestä mistä kameran ja optiikan saa suoraan mukaan. Mikäli haluaisin säästää, tilaisin netin kautta ainoastaan ulkomailta www.ebay.com (vain tietysti niiltä toimittajilta joilla on suuri positiivinen feedback) tai esim www.amazon.comin kautta. Käytännössä nuo todella suuret ulkomaiset nettimyyntipaikat kantavat vastuunsa kotimaisia harrastelijanettipuljuja paljon paremmin (Olen ostanut n. 30 erilaista kameraroipetta esim. ebay:n kautta eikä koskaa ole ollut ongelmia).
Minulla on ollut. Ebayhan ei ole mikään liike, vaan huutokauppasaitti, jossa voi luuhata millaisia tahansa kauppiaita. Vähän sama kun sanoisi että Keltainen pörssi olisi luotettava liike. Ebayssa hyvän vastineen saanut kauppias saattaa olla saanut palautteensa myymällä koiranruokaa, mutta ei ymmärrä kameroista mitään ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
zeipai

"Ebayhan ei ole mikään liike, vaan huutokauppasaitti, jossa voi luuhata millaisia tahansa kauppiaita. Vähän sama kun sanoisi että Keltainen pörssi olisi luotettava liike. Ebayssa hyvän vastineen saanut kauppias saattaa olla saanut palautteensa myymällä koiranruokaa, mutta ei ymmärrä kameroista mitään ;-)"

Ebayssa on paljon isoja kamerakauppiaita (ts. liikkeitä) jotka ovat myyneet kymmeniä tuhansia kameravälineitä ja joiden palautteen kohteena olevat tuotteen ovat seurattavissa ts. voit tarkistaa tuon koiranruokaosaston ihan rauhassa. Yleensä olen ostanut tuotteet käyttämällä buy it now-optiota ja kama on tullut suoraan kaupan hyllyltä. Lisäksi esim paypalin kautta maksettaessa käytössä on rahojen turvaksi vakuutus. Keltaisessa pörssissä ei ole mitään palautejärjestelmää ja siellä pääasiassa yksityiset myyvät jotain käytettyä roinaa. Kertoisitko tarkemmin ostokokemuksestasi, sillä olen täysin kyllästynyt näihin kotimaisiin huijariyrityksiin ja jos ebay:kin on mielestäsi huono ostospaikka niin ainakin haluasin kuulla jonkin konkreettisen esimerkin. Ilmeisesti tuon D70-kittipaketin oston kannalta fiksuinta olisi ostaa se suoraan liikkeestä josta kaiken roippeen saa heti mukaan - eli suositus olisi unohtaa ne muutaman satasen säästöt.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

zeipai kirjoitti:"Ebayhan ei ole mikään liike, vaan huutokauppasaitti, jossa voi luuhata millaisia tahansa kauppiaita. Vähän sama kun sanoisi että Keltainen pörssi olisi luotettava liike. Ebayssa hyvän vastineen saanut kauppias saattaa olla saanut palautteensa myymällä koiranruokaa, mutta ei ymmärrä kameroista mitään ;-)"

Ebayssa on paljon isoja kamerakauppiaita (ts. liikkeitä) jotka ovat myyneet kymmeniä tuhansia kameravälineitä ja joiden palautteen kohteena olevat tuotteen ovat seurattavissa ts. voit tarkistaa tuon koiranruokaosaston ihan rauhassa.

...ja jos ebay:kin on mielestäsi huono ostospaikka niin ainakin haluasin kuulla jonkin konkreettisen esimerkin.
Kuten sanottu, ebaytä ei voi luonnehtia ostopaikaksi siinä mielessä että siellä myyville tahoille olisi jokin yhteinen nimittäjä. Puhelinluettelostakin löytyy paljon yrityksiä jotka myyvät tavaraa, mutta puhelinluetteloa ei niiden takia kannata kovin kategorisesti arvioida.
Minulla on monenlaisia kokemuksia sekä liikkeistä että yksityisistä myyjistä, sekä Suomesta että Saksasta, mutta löytökeino ei ole ollut minulla keskeisesti palautteen kohteena, vaan myyjän oma toiminta.
Jos ebaystä pitää jotain sanoa, on siinä puutteena ainostaan hyvin rajallinen ja kertaluonteinen palautemahdollisuus, joka ei paatuneempia huijareita paljon hetkauta.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
outolintu

Viesti Kirjoittaja outolintu »

Nythän tuon saisi halvalla(1199) ja pelkällä 18-70 linsillä voi pyytää tarjousta
Loitto

Viesti Kirjoittaja Loitto »

Tuosta näkyy olevan entiseen kittiin verrattuna pudotettu muistikortti pois, eli todellinen hinnanalennus on satasen luokkaa. Ihan hyvä pudotus sekin toki.
erkki1

Viesti Kirjoittaja erkki1 »

zeipai kirjoitti: Suomalaiset nettimyyntiä harrastavat firmat kuten esimerkiksi verkkokauppa.com saattavat muuttaa tuotteen hintaa, tilattua tuotetta tai perua tilauksen mielivaltaisesti eivätkä heille hankalissa tilauksissa ota mistään mitään vastuuta.
Onhan noita nettikauppoja joka lähtöön, verkkokauppa.com on vaan suomen suurin sellainen, ja liiketilat Ruoholahdessa suuremmat kuin 95% suomalaisista atk/kamerakaupoista, eli esimerkki ei nyt osunut ihan siihen huonoimpaan kauppaan.
Atk kamaa tuolta on tullut ostettua paljon, ja takuuasiat on hoituneet ilman ongelmia.
Kamerat on kyllä pääsääntöisesti Saksasta tuotuja, eli manuaalit tulee jollain keskieuroopan kielellä.
zeipai

Tämä on oikeastaan vastaus of the topic keskusteluun joka jostain käsittämättömästä syystä on syntynyt:

Ensinäkin Oskuk: Et siis viitsinyt kertoa konkreettista esimerkkiä. Sama jarina jatkuu oletko töissä jossakin suomalaisessa verkkokaupassa?

Toiseksi erkik1: Mitä tekemistä sillä on asian kanssa onko joku suomen suurin tai 30000000. pienin verkkokauppa sen suhteen että jokin kauppa toimii niinkuin sen lain mukaan pitäisi? Kommenttisi oli hämmentävä.
Vastaa Viestiin