Nikon D7000
-
-
tuo löytyy jo. Varmasti parasta jälkeä antava lasini. Kuitenkin tahtoisin jonkunlaisen zoomin arsenaaliin. (esim sisätiloissa liikutaan helposti 18-24mm alueella)habannaama kirjoitti:Miten olisi mainio Nikon 35/1.8 AF-S ?
Valovoimainen ja erittäin skarppi obiska.
Vai pitääkö olla laajempi ja zoomi ?
-
Säästä tuohon 16-85:n, meinaan moisen olen omistanut ja tekee hienoa jälkeä ja on käyttökelpoinen zoomausalue.
Toisaalta, jos olit tuohon 18-55 "kittiobiskaan tyytyväinen, niin mikset olisi jatkossakin, jos valovoima riittää ?
Totuuden nimissä on myönnettävä, että itse ostaisin Sigman 18-50/2.8:n, jossa on valovoimaa ja tekee ihan kelvollista jälkeä.
Olen myös moisen omistanut.
Toisaalta, jos olit tuohon 18-55 "kittiobiskaan tyytyväinen, niin mikset olisi jatkossakin, jos valovoima riittää ?
Totuuden nimissä on myönnettävä, että itse ostaisin Sigman 18-50/2.8:n, jossa on valovoimaa ja tekee ihan kelvollista jälkeä.
Olen myös moisen omistanut.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Tuota kans ite suosittelen D7000:lle.habannaama kirjoitti:Säästä tuohon 16-85:n, meinaan moisen olen omistanut ja tekee hienoa jälkeä ja on käyttökelpoinen zoomausalue.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
- Viesti:
Tänään saapui D7000. Seuraavassa alkutunnelmat D300s:n verrattuna:
Edut:
+ Kuvanlaatu
Heikkoudet:
- Tarkennus hämärässä (on oikeasti selvästi huonompi kuin D300:ssa)
- Käteenistuvuus (ihan oikeasti, tästä puuttuu AF-ON nappi? ISO-nappi on huonossa paikassa ja muutenkin tuo on PIENI mun räpylään)
- Ei ollenkaan pakkaamatonta NEFiä.. miksi ei? Tuo vaikuttaa LR työskentelyn nopeuteen epätoivotulla tavalla.
- Etsimessä näkyy hyvin rajoitettu määrä tietoa.
- LV-nappi typerässä paikassa. Tuo OK/nuolinappi saisi olla ylempänä.
Onhan tuo alkutuntumalta ihan lelu verrattuna D300(s). Mutta se kuvanlaatu.. :) Lähtee kyllä vaihtoon saman tien kun/jos Nikonilta tulee D300s:n seuraaja.
Edut:
+ Kuvanlaatu
Heikkoudet:
- Käteenistuvuus (ihan oikeasti, tästä puuttuu AF-ON nappi? ISO-nappi on huonossa paikassa ja muutenkin tuo on PIENI mun räpylään)
- Ei ollenkaan pakkaamatonta NEFiä.. miksi ei? Tuo vaikuttaa LR työskentelyn nopeuteen epätoivotulla tavalla.
- Etsimessä näkyy hyvin rajoitettu määrä tietoa.
- LV-nappi typerässä paikassa. Tuo OK/nuolinappi saisi olla ylempänä.
Onhan tuo alkutuntumalta ihan lelu verrattuna D300(s). Mutta se kuvanlaatu.. :) Lähtee kyllä vaihtoon saman tien kun/jos Nikonilta tulee D300s:n seuraaja.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Tuo sisätiloissa kuvaaminen ratkaisee kyllä valinnan helposti f/2.8 zoomiin. Itsekkin ottaisin tuon sigman uudemman OS version, jos hinta ei ole esteenä. Sigmaltahan on tulossa myös uusi versio 17-70 f/2.8-4 zoomista, muttei sen saatavuudesta tai hinnasta taida olla vielä mitään tietoa.kravatti kirjoitti:tuo löytyy jo. Varmasti parasta jälkeä antava lasini. Kuitenkin tahtoisin jonkunlaisen zoomin arsenaaliin. (esim sisätiloissa liikutaan helposti 18-24mm alueella)habannaama kirjoitti:Miten olisi mainio Nikon 35/1.8 AF-S ?
Valovoimainen ja erittäin skarppi obiska.
Vai pitääkö olla laajempi ja zoomi ?
http://www.sigma-global.com/en/lenses/c ... _28_4.html
-
Eli tuossa on tosiaan vielä eroa. Minä huomasin todella suuren eron d90/5000 ja d300n välillä, ero oli sitä luokkaa että itseä alkoi melkein naurattamaan. Viistonnisella sai tarkennella takatelkkarin ja apuvalon avulla kohteisiin, joihin kolmesatanen tarkensi ongelmitta servon kanssa. Seiskasatasella suurin ero oli taas se, että noilla hämärässä otetuilla kuvilla tekikin jotain. :) Tai itseasiassa tarkennus kyllä parantuikin selvästi, mutta se ero kyllä johtui varmasti sigma 30mm => nikkor 50/1.8 vaihdoksesta.kribe kirjoitti:Tänään saapui D7000. Seuraavassa alkutunnelmat D300s:n verrattuna:
Minäkään en ole vielä täysin myyty täyskennoiselle, seuraava kamerani voisi olla helposti croppikin, siis jos joku d400 tason kamera joskus tulee. Mutta tuo sigman 35/1.4 voi kyllä olla sen tasoinen objektiivi, että siinä on riittävästi perusteita täyskennoisessa pysymiseen. Tai no, onpa nuo valovoimaiset 50 millisetkin täyskennoon selkeästi croppia parempia.
Voi sen AF-on napin vaihtaa siihen AE-L napin toimintaan, mutta olen kuullut moitteita sen paikasta. Tuo habanaaman kommentti siitä, että d300 ja d700 tuntuivat liian samanlaisilta, kyllä ihmetytti minua. Miksi ihmeessä käytettävyydeltään hyvää laitetta pitäisi muuttaa?kribe kirjoitti:- Käteenistuvuus (ihan oikeasti, tästä puuttuu AF-ON nappi? ISO-nappi on huonossa paikassa ja muutenkin tuo on PIENI mun räpylään)
-
Minähän julkaisin testejäni D800 ketjussa eri pakkausmuodoista. Häviöllisesti Pakatun ja pakkaamattoman erotti vasta kun todella optimaalisessa tilanteessa otettua kuvaa nostettiin kolme aukkoa ja suurennettiin 600%. Muistikortille kirjoittaminen tuossa tulee ekana vastaan ja kamera kun käyttää vain sd-kortteja niin kaistaa on ollut vielä vähemmän kun kamera julkaistiin. Kortit oli paljon hitaampia. Minä en ymmärrä miksi se pakkaamaton pitäisi olla.. Lightroomissakaan käsittelyero ei noussut virhemarginaalia isommaksi.
Kukaan ei huomaisi mitään jos Nikon vain jättäisi sen kertomisen pois ;)
Mutta kyllä se D7000en kuva kestää koneelta avata muutenkin paljon kauemmin. Veikkaisin että kasvanut dynamiikka ja megapikselit tekee.
Kukaan ei huomaisi mitään jos Nikon vain jättäisi sen kertomisen pois ;)
Mutta kyllä se D7000en kuva kestää koneelta avata muutenkin paljon kauemmin. Veikkaisin että kasvanut dynamiikka ja megapikselit tekee.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Kirbe:
"- Tarkennus hämärässä (on oikeasti selvästi huonompi kuin D300:ssa)"
On hiukan heikompi, keskimmäisillä 9:llä toimii aika hyvin.
"- Käteenistuvuus (ihan oikeasti, tästä puuttuu AF-ON nappi? ISO-nappi on huonossa paikassa ja muutenkin tuo on PIENI mun räpylään)"
Iso-nappiin tottuu, ei se väärässä paikassa ole, se vaan aluksi tuntuu siltä ;) . Ae-L/Af-L -napin saa konffattua Af-On:niksi
"- Etsimessä näkyy hyvin rajoitettu määrä tietoa."
Iso, aukko, valotusaika, valotuksenkorjaus, kuvien määrä... Mitäs sitä vielä tarvitsisi?
"Onhan tuo alkutuntumalta ihan lelu verrattuna D300(s). Mutta se kuvanlaatu.. :) Lähtee kyllä vaihtoon saman tien kun/jos Nikonilta tulee D300s:n seuraaja."
Pieni on, mutta ite tykkään :) Ja tuo kuvanlaatu... Sen ansiosta antaa monta asiaa anteeksi.
Kaiken kaikkiaan, kun totut etilaiseen näppäimistöön ja muutenkin opit kameran luonteen, niin toteat, että ihan kiva on. Pieni mutta pippurinen :)
"- Tarkennus hämärässä (on oikeasti selvästi huonompi kuin D300:ssa)"
On hiukan heikompi, keskimmäisillä 9:llä toimii aika hyvin.
"- Käteenistuvuus (ihan oikeasti, tästä puuttuu AF-ON nappi? ISO-nappi on huonossa paikassa ja muutenkin tuo on PIENI mun räpylään)"
Iso-nappiin tottuu, ei se väärässä paikassa ole, se vaan aluksi tuntuu siltä ;) . Ae-L/Af-L -napin saa konffattua Af-On:niksi
"- Etsimessä näkyy hyvin rajoitettu määrä tietoa."
Iso, aukko, valotusaika, valotuksenkorjaus, kuvien määrä... Mitäs sitä vielä tarvitsisi?
"Onhan tuo alkutuntumalta ihan lelu verrattuna D300(s). Mutta se kuvanlaatu.. :) Lähtee kyllä vaihtoon saman tien kun/jos Nikonilta tulee D300s:n seuraaja."
Pieni on, mutta ite tykkään :) Ja tuo kuvanlaatu... Sen ansiosta antaa monta asiaa anteeksi.
Kaiken kaikkiaan, kun totut etilaiseen näppäimistöön ja muutenkin opit kameran luonteen, niin toteat, että ihan kiva on. Pieni mutta pippurinen :)
-
- Viesti:
Aika paljon enemmän tulee sisätiloissa muksua kuvatessa huteja D7000 + 35/1.8 kombolla, kun mitä D300S + 35/1.8 kombolla.Hel_NiS kirjoitti:On hiukan heikompi, keskimmäisillä 9:llä toimii aika hyvin.
Aika pyllystä on vasenta kättä kuvauksen aikana siirtä kahden kilon teleputken alta kameran taakse. Joutuu väkisinkin laskemaan kameran pois kuvausasennosta. Pienempien lasien kanssa ei ehkä niinkään suuri ongelma. Olisi vaan mukava jos sen saisi ohjelmoitua esimerkiksi tuohon valonmittausmoodi-nappiin, se kun on aika turha nappi verrattuna ISO-nappiin.Hel_NiS kirjoitti:Iso-nappiin tottuu, ei se väärässä paikassa ole, se vaan aluksi tuntuu siltä ;) . Ae-L/Af-L -napin saa konffattua Af-On:niksi
Itse en tykkää tuosta pienestä koosta, vaikka tuo kyllä käteen on kivempi kuin esim. D90/80. Kuvanlaatu on kyllä niin hyvä, että oli muutaman vuoden vastaantaistelun jälkeen pakko vaihtaa ;-) D300 kun ei koskaan saanutkaan seuraajaa..Hel_NiS kirjoitti:Pieni on, mutta ite tykkään :) Ja tuo kuvanlaatu... Sen ansiosta antaa monta asiaa anteeksi.
En yhtään epäile ettenkö tottuisi. Riittävän kauan kun kuvaa, niin unohtaa kuinka paljon parempi kamera D300 olikaan :DHel_NiS kirjoitti:Kaiken kaikkiaan, kun totut etilaiseen näppäimistöön ja muutenkin opit kameran luonteen, niin toteat, että ihan kiva on. Pieni mutta pippurinen :)
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Niin ja aina voi vaihtaa sen kameran vaikka D800:een, niin saa sen hyvän kuvanlaadun ja myös isomman rungon ;)
-
- Viesti:
Huono on tosiaan ISO-napin sijainti, mutta laitapa asetuksista Easy ISO-asetus käyttöön, niin pystyt A- ja S-tilassa takarullalla/eturullalla vaihtamaan isoa koskematta mihinkään muuhun nappiin. Se on asetus, jota kaipaan D7000:sta jopa D700:n kanssa.kribe kirjoitti:Aika pyllystä on vasenta kättä kuvauksen aikana siirtä kahden kilon teleputken alta kameran taakse. Joutuu väkisinkin laskemaan kameran pois kuvausasennosta. Pienempien lasien kanssa ei ehkä niinkään suuri ongelma. Olisi vaan mukava jos sen saisi ohjelmoitua esimerkiksi tuohon valonmittausmoodi-nappiin, se kun on aika turha nappi verrattuna ISO-nappiin.
-
- Viesti:
Niinpä, unohtui vallan.Kenzy kirjoitti:Huono on tosiaan ISO-napin sijainti, mutta laitapa asetuksista Easy ISO-asetus käyttöön, niin pystyt A- ja S-tilassa takarullalla/eturullalla vaihtamaan isoa koskematta mihinkään muuhun nappiin. Se on asetus, jota kaipaan D7000:sta jopa D700:n kanssa.kribe kirjoitti:Aika pyllystä on vasenta kättä kuvauksen aikana siirtä kahden kilon teleputken alta kameran taakse. Joutuu väkisinkin laskemaan kameran pois kuvausasennosta. Pienempien lasien kanssa ei ehkä niinkään suuri ongelma. Olisi vaan mukava jos sen saisi ohjelmoitua esimerkiksi tuohon valonmittausmoodi-nappiin, se kun on aika turha nappi verrattuna ISO-nappiin.
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
D7000 on rajoitettu tuon Fn-napin mahdollisuuksien suhteen. D3100:ssa tosiaan siihen saa ISO:n valinnan, D7k:ssa ei saa. Tuo EasyISO taas korjaa sen puutteen olemalla erittäin hyvä toiminto.kravatti kirjoitti:voikos tuon Ison laittaa myös FN painikkeeseen niin kuin D3100:ssa. D3100:ssa vain yksi takarulla, joten manussa vaihdettiin aperturia EV+- painike pohjassa rullaa säätelemällä. Laitoin FN painikkeeseen ISO säädyn ja toimi mielestäni ihan jees.
-
- Viesti:
Se piti vielä mainita, että hommaa ehdottomasti akkukahva siihen seiskatonniin. Se on aivan pakollinen lisävaruste tuon kanssa, ellei ole lapsen kätöset. Käyettynä hinnat pyörii 120 euron tuntumassa.kribe kirjoitti:Kiitti vinkistä. Tuohan on näppärä ominaisuus. Mä kun luulin että ohjekirjalla ei ole mitään tarjottavaa yli 8 vuotta Nikonilla kuvanneelle, paitsi pikainen U1 ja U2 muistipaikkojen toiminnan opiskelu :)
-
- Viesti: