Kuvien pyytäjä haluaa itse muokata ja julkaista kuvat
-
-
Harva ihminen Suomessa tietää kuviin liittyvät tekijänoikeusasiat ja sen vuoksi ihmiset eivät osaa ymmärtää miksi nämä asiat on niin tärkeitä joillekin toisille ihmisille.hkoskenv kirjoitti:Tuossa mennään jo selvästi rikollisen toiminnan puolelle. Käske ottaa pois oikeustoimien uhalla, niin eiköhän tuo tajua. Ehkä palveluntarjoajaltakin voi pyytää tekijänoikeuksia rikkovan materiaalin poistoa. Jos siis pidät oikeuksiasi kaveruutta tärkeämpänä, mutta eipä kai se kaveruus sille vastapuolellekaan paljoa merkitse, jos hän noin tekee.Repolainen kirjoitti:Tarina jatkuu. Kuvien vastaanottaja on nyt laittanut kahteen paikkaan internetin sivustoille kuviani niin leikattuna, että nimikirjaimeni jäävät alalaidasta pois. Kuvaajasta ei ole mitään mainintaa. Minusta tämä ei mene nyt oikein.
Nyt vaan Repolainen mietit miten tärkeä kaveri on kyseessä ja teet jatkotoimet sen mukaan. Jatkossa kerrot ehdot kavereille selvästi ennen kuvaamista tai sanot suoraan että en juuri nyt ehdi mukaan kuvausprojekteihin (=kaunis ei)
-
Ei tuo kaveri ole sitä vahingossa ja tietämättään tehnyt. Häntähän oli siitä jo kielletty ja sen jälkeenkin hän rajaa tekijämerkinnät pois. Ihan tahallista ja tieten tahtoen tuo on tehty.
Ei kannata olla naiivi ja uskoa hyvää silloin kun selkeästi näkyy että toiminta on tahallista.
Ei tosiaan tuo "kaverikaan" paljoa näytä painoa laittavan millekään ystävyydelle. Minulle tuollainen urpo olisi entinen kaveri. Jos en voi luottaa kaveriini ja hän ei kunnioita minun tahtoani omien töideni suhteen, niin se on sitten näkemiin.
Ei kannata olla naiivi ja uskoa hyvää silloin kun selkeästi näkyy että toiminta on tahallista.
Ei tosiaan tuo "kaverikaan" paljoa näytä painoa laittavan millekään ystävyydelle. Minulle tuollainen urpo olisi entinen kaveri. Jos en voi luottaa kaveriini ja hän ei kunnioita minun tahtoani omien töideni suhteen, niin se on sitten näkemiin.
-
Hän siirtyi ex-kavereihin jo siinä vaiheessa, kun jouduin rajaamaan hänen haluaan muokata kuvat mieleisekseen. Laitoin nyt viestiä, että ei hän voi omia ottamiani kuvia niin, että leikkaa nimikirjaimeni pois ja jättää nimeni mainitsematta. Kehotin palauttamaan alkuperäisen rajauksen tai poistattamaan kuvat. Veikkaan jälkimmäisen toteutuvan.
Ärsyttää, kyseessä on vielä markkinoinnissa työskentelevä aikuinen ihminen, jonka olettaisi tietävän asian ammattinsa kautta.[/b][/i]
Ärsyttää, kyseessä on vielä markkinoinnissa työskentelevä aikuinen ihminen, jonka olettaisi tietävän asian ammattinsa kautta.[/b][/i]
-
Joku muu voi mun puolesta parsia kuvaoikeusjuttuja näistä. Itse näen tuon tyyppisen käytön enemmän moraalisena juttuna, kuin lain kirjaimen noudattamisena. Ehkä haet juuri jonkinasteista moraalista hyväksyntään lain kautta tähän? Itse en valokuvauksen harrastajana tykkäisi toisten kuvia tällä tavoin seinilleni ripustaa, mutta suurin näiden aiheuttama vahinko lienee kuitenkin jonkun tutun tai tutun kissan koiran kaiman kuvan käyttö ilman lupaa.hehei kirjoitti: Tapaus 1: Näen netissä nätin kuvan ja tulostan kuvan ja ripustan sen kotiseinälle. Kuvan alkuperä täysin tuntematon. Tässä ei kai mitään laitonta ole.
Tapaus 2: Löytyy hieno kuva jostain näitä kuvia myyvistä pankeista taikka kuvaajalta itseltään, preview sample-mallia, joku on varmasti tilannut kyseisen kuvan. Esimerkiksi kuvaan on tyhmästi laitettu copyright-teksti siniseen taivaaseen joka on helposti poistettavissa näillä nykyohjelmilla parilla klikkauksella. Tulostan kuvan ja ripustan kotiseinälle. Mutta syyllistyykö tässä tapauksessa laittomuuteen, ns. varkauteen taikka luvattomaan käyttöön. Kuvan kuitenkin näkee vain vierailevat sukulaiset taikka kaverit.
EOS 5DmkII, 24-70 F/2.8L II, 35 F/2, 50 F/1.4 USM, 50 F/1.4 SMC Takumar, 100 F/2.8 Macro USM, 70-200 F/2.8L IS II