Meneekö siis toi 0800 alkuinen numero etelä-Ruotsiin? UPS:llä on ainakin Vantaan Tikkurilassa toimisto ja taitaa olla Turussa sekä Tampereellakin.kohan kirjoitti:Asiakaspalvelu sijaitsee etelä Ruotsissa ja jos he eivät päätteeltään paketista uutta näe he eivät normaalisti sitä sen enempää kollaa. Parasta on vain tentata henkilön nimeä kuka voisi asiasta enempi tietää ja normaalisti he luovuttavat ja antavat jonkin suomalaisen puhelinnumeron josta homma yleensä selviää.Rockford kirjoitti: Asiakaspalvelu ei tuntunut olevan varma mistään.
Tilaus B&H Photosta
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Soittelin tässä aamusta UPS:lle taas. Ihmettelivät vähän asiakaspalvelussakin homman hitautta ja alkoi jo hiukan kuulostaa siltä, että paketti on ehkä hävinnyt jonnekin. Aikoivat laittaa viestiä täällä ajoja hoitavalle että soittaa mulle.
Vaatimus kuljetuksen hinnan alennuksesta ei yllättäen tuntunut saavan vastakaikua. Pitänee valittaa lisää.
Neljäs arkipäivävuorokausi Helsinki-Oulu-välillä alkoi (7. vuorokausi kalenteriaikaa)...
Vaatimus kuljetuksen hinnan alennuksesta ei yllättäen tuntunut saavan vastakaikua. Pitänee valittaa lisää.
Neljäs arkipäivävuorokausi Helsinki-Oulu-välillä alkoi (7. vuorokausi kalenteriaikaa)...
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
Soittelin taas UPS:lle ja nyt lopulta selvisi jotain. Olivat yrittäneet toimittaa pakettia kotiin (täällä Oulussa) ennen kuin ehdin edes muuttaa osoitetta työpaikalle, mutta eivät olleet löytäneet ko. osoitetta. Niinpä paketti oli lähtenyt takaisin Helsinkiin ja trackingiin tuli merkintä puutteellisesta osoitteesta.
Tästä huolimatta minuun ei tietenkään otettu yhteyttä puhelimella. Eikä asiasta kerrottu mitään vaikka kohta viikon olen odotellut pakettia ja soitellut heille joka arkipäivä. Paketin on vain aina kerrottu saapuvan vaikka se on ollut jo matkalla takaisin päin.
Kaikenkaikkiaan siis voi todeta että UPS Oulussa ei löydä osoitetta joka on oikein (mm. UPS:n tullauslasku tuli eilen sillä samalla osoitteella) ja prosessi ei toimi ollenkaan silloin, kun jotain menee pieleen. Kaikki jää ihan asiakkaan oman aktiivisuuden varaan.
Tällä hetkellä paketin sijainnista ei ole tarkempaa tietoa, mutta käynnistivät nyt etsinnän. Jäi kyllä vähäksi aikaa viimeiseksi UPS-tilaukseksi mulla.
Muutenhan tällä ei olisi kauheasti väliä, mutta sisällön olen kuitenkin jo maksanut Visalla (vaikka voin tietysti sanoa Luottokunnalle etten ole saanut mitään).
Tästä huolimatta minuun ei tietenkään otettu yhteyttä puhelimella. Eikä asiasta kerrottu mitään vaikka kohta viikon olen odotellut pakettia ja soitellut heille joka arkipäivä. Paketin on vain aina kerrottu saapuvan vaikka se on ollut jo matkalla takaisin päin.
Kaikenkaikkiaan siis voi todeta että UPS Oulussa ei löydä osoitetta joka on oikein (mm. UPS:n tullauslasku tuli eilen sillä samalla osoitteella) ja prosessi ei toimi ollenkaan silloin, kun jotain menee pieleen. Kaikki jää ihan asiakkaan oman aktiivisuuden varaan.
Tällä hetkellä paketin sijainnista ei ole tarkempaa tietoa, mutta käynnistivät nyt etsinnän. Jäi kyllä vähäksi aikaa viimeiseksi UPS-tilaukseksi mulla.
Muutenhan tällä ei olisi kauheasti väliä, mutta sisällön olen kuitenkin jo maksanut Visalla (vaikka voin tietysti sanoa Luottokunnalle etten ole saanut mitään).
-
- Viesti:
Ihmettelen tässä hieman näitä jakelutapoja...Ei liity jenkeistä tilaukseen tämä, mutta itse tilasin AC-fotosta UPS:lla kameran tuossa kesällä. Silloin toimitus tuli Helsingistä Ouluun Suomen postin välityksellä, koska UPS:llä ei ole Oulussa jakelua(ainakaan ei ollut heinäkuussa). Ja nyt ilmeisesti tuo jakelu hoituu firman omilla voimilla?
-
Tilasin ennen joulua putken ja vähän muutakin sälää ja luulin selviäväni ilman mitään extrakuluja, mutta eihän se ihan niin mennytkään.
Nyt on tullut postissa jo kaksi laskun näköistä, sekä UPS että Tulli koettavat laskuttaa alvia (22%) ja tullia (6.7%). UPS:in laskussa on lisäksi 10 euron käsittelymaksu.
Kummalle ne alvit ja tullit oikein pitää maksaa? Huomenna pitänee soittaa ja vähän tiedustella, kun näiden laskujen mukaan maksaisin kahteen otteeseen molemmat.
rami.
Nyt on tullut postissa jo kaksi laskun näköistä, sekä UPS että Tulli koettavat laskuttaa alvia (22%) ja tullia (6.7%). UPS:in laskussa on lisäksi 10 euron käsittelymaksu.
Kummalle ne alvit ja tullit oikein pitää maksaa? Huomenna pitänee soittaa ja vähän tiedustella, kun näiden laskujen mukaan maksaisin kahteen otteeseen molemmat.
rami.
-
- Viesti:
Eiköhän tarkoitus ole että UPS hoitaa tuon kun kerran myös laskuttaa palvelusta. Mutta joku ihme sekaannus sullakin täytyy olla.rlaine kirjoitti:Kummalle ne alvit ja tullit oikein pitää maksaa?
-
Tullin paperi on luultavasti vain tullauspäätös ja -erittely - ei lasku. UPS on tullauksen hoitanut ja sille sinun pitää maksaa tulli+alv. Ainakin minulla on aina vedetty kynällä yli "Tullauspäätös on samalla tullauslasku"-virke lappusesta.rlaine kirjoitti:Nyt on tullut postissa jo kaksi laskun näköistä, sekä UPS että Tulli koettavat laskuttaa alvia (22%) ja tullia (6.7%). UPS:in laskussa on lisäksi 10 euron käsittelymaksu.
-
...Eilen illalla klo 23 lähti tilaus B&H:iin, tänään iltapäivällä mailasin kaivatut kuvat luottokortistani ja juuri äsken (klo 23) tuli ilmoitus että "Your order has been shipped", eli romut näyttäisivät lähteneen liikkeelle 24h tilauksesta; alku ei näytä pahalta, saapa nähdä mitä seuraa :-)
Henkisesti (ja taloudellisesti) olen varautunut alviin, 6,7% tulliin ja 10€ käsittelykuluihin...
Henkisesti (ja taloudellisesti) olen varautunut alviin, 6,7% tulliin ja 10€ käsittelykuluihin...
-
- Viesti:
Mulla tuo oli 11€ eli tainnut joskus nousta.-Opa- kirjoitti:... ja 10€ käsittelykuluihin...
UPS oli löytänyt pakettini ja aikoi toimittaa tänään. Paketissa ei kuulemma ollut puhelinnumeroa ja siksi eivät voineet soittaa. Onnistuivat siis myös hukkaamaan sen numeron joka heillä jo oli.
-
No niin: puhelin soi juuri, ja UPS:sta ilmoitettiin että minulle olisi huomenna tulossa lähetys B&H:lta. Kulunut 41h ja lähetys on Suomessa, ei paha.-Opa- kirjoitti:...Eilen illalla klo 23 lähti tilaus B&H:iin, tänään iltapäivällä mailasin kaivatut kuvat luottokortistani ja juuri äsken (klo 23) tuli ilmoitus että "Your order has been shipped", eli romut näyttäisivät lähteneen liikkeelle 24h tilauksesta; alku ei näytä pahalta, saapa nähdä mitä seuraa :-)
Jotain ongelmia aiheutti se ettei UPS:n papereista käynyt ilmi mikä on rahdin osuus lähetyksen kokonaishinnasta; pistin puhelun kuluessa sähköpostilla UPS:ille B&H:n laskun josta käy ilmi rahdin osuus; tästä oli apua. Samalla vaihdoin toimitusosoitteeksi työpaikkani osoitteen, ei tuottanut ongelmia.
Tämän rahtikuluongelman vuoksi voi kuulemma olla että saan paketin "vasta" ylihuomenna käsiini. Lopuksi hän vielä kysyi: "Näähän on digikameraan tulevia osia ja tarvikkeita?" -Mihin minä tietysti että "On-on". -Mikä pitää paikkansa. Saapas nähdä vältynkö tuolta optiikan 6,7% tullilta: säästyisi siinäkin n. 200€.
-
Tullista tulleen kirjeen toisessa paperissa oli tosiaan leima "Tämä ei ole lasku" tms. Mutta tuo paperi ei laskulta näyttänyt muutenkan, vaan oli vain listaus saapuneista tavaroista. Siinä toisessa laskun näköisessä paperissa olikin sitten kaikki tilinumerot yms.ArtoH kirjoitti:Tullin paperi on luultavasti vain tullauspäätös ja -erittely - ei lasku. UPS on tullauksen hoitanut ja sille sinun pitää maksaa tulli+alv. Ainakin minulla on aina vedetty kynällä yli "Tullauspäätös on samalla tullauslasku"-virke lappusesta.rlaine kirjoitti:Nyt on tullut postissa jo kaksi laskun näköistä, sekä UPS että Tulli koettavat laskuttaa alvia (22%) ja tullia (6.7%). UPS:in laskussa on lisäksi 10 euron käsittelymaksu.
Noh, maksoin UPS:in, katsotaan tuleeko tullista karhua.
-
- Viesti:
UPS sai paketin perille. Matka-aika New York - Oulu oli siis 10 päivää josta reilu 7 päivää Suomen sisällä. Paketissa oli vielä tallella alkuperäinen osoitetarra pilkulleen oikealla osoitteella ja siihen töhritty kynällä "Osoitetta ei löydy". Kotona tuo samainen osoite lukee sekä postiluukun nimikilvessä että asunnon oven vieressä.
-
Kyllä UPS (Helsinki)osaa:Rockford kirjoitti:Soittelin taas UPS:lle ja nyt lopulta selvisi jotain. Olivat yrittäneet toimittaa pakettia kotiin (täällä Oulussa) ennen kuin ehdin edes muuttaa osoitetta työpaikalle, mutta eivät olleet löytäneet ko. osoitetta. Niinpä paketti oli lähtenyt takaisin Helsinkiin ja trackingiin tuli merkintä puutteellisesta osoitteesta.
-UPS:n seurannan mukaan paketti oli luovutettu 19.1. klo 11.00 ulkoiseen jakeluun eli Postille
-Odottelen seuraavana päivänä 20.1. että milloin Postin jakeluauto tulee niin kuin aina ennenkin. Ei kuulu mitään ja iltapäivällä alan kysellä.
-Soitto UPS:n palvelunumeroon (Tukholma). Selvitetään Postin seurantanumero.
-Netistä seurantanumero ei anna mitään tulosta.
-Varmistetaan uudestaan seurantanumero UPS:ltä
-Soitto paikalliseen postitoimistoon ja kysely lähetyksestä. Heillä se näkyi ennakkoilmoituksena.
-Soitto Postin neuvontaan ja sama tilanne. Paketti näkyi ennakkoilmoituksena mutta sillä ei ollut painoa ja tilavuutta. Siis se ei ollut fyysisesti tullut Postin lajitteluun.
-Soitto Tukholmaan UPS:n neuvontaan. Ja uusi selvitys siitä missä paketti on. Lupasivat soittaa takaisin.
-UPS Helsinki soittaa ja selittää ei he tiedä missä se on. Minä selitän että se ei ole saapunut Postille.
-Tunnin päästä paketti ilmestyy Postin seurantanumerolle.
-Nyt sitten jännätään tuleeko paketti huomenna (perjantai) vai vasta ensi viikolla.
Siinä nyt sitten leivottiin yksi päivä että saatiin paketti Helsingissä yhdestä hallista toiseen.
Usasta paketti tulee kahdessa päivässä Helsinkiin ja saa olla tyytyväinen jos se tulee Helsingistä Keuruulle samassa ajassa.
Se on logistiikkaa parhaimmillaan.
Tarina jatkuu...
-
No niin. Oma B&H-tilaustarinani on saanut "onnellisen lopun" vaikka ei homma lopulta aivan moitteetta läpi mennyt; sekä tämän oman että muutaman edellisen kirjoittajan kokemukseen perustuen selkeästi pahin pullonkaula näyttää olevan UPS:n toiminta Suomessa; paketti kyllä saadaan Helsinki-Vantaalle nopeasti, mutta sitten se matka sieltä esim. Espooseen kestääkin päiväkausia...
Oman tilaukseni kulku:
10.1. klo 23 tilaus netin kautta sisään
11.1. klo 0.22 "Your order has been shipped"
12.1. klo 2.12 paketin ulostsekkaus USA:sta
12.1. klo 17 UPS soittaa ja kysyy hetun ym. tullausta varten, teen samalla toimitusosoitteen muutoksen
13.1. klo 7.23 paketti sisään Hki-Vantaalla
13.1. klo 12.48 paketti odottaa tullauksessa tarvittavia tietoja??
14.1. klo 4.45. muutos toimitukseen, odotetaan paketin paluuta UPS:lle????
15.-16.1. viikonloppu
17.1. tilanne sama kuin 14.1. Ihmettelen. UPS:n lasku tulee postissa: hyvää palvelua...
18.1. klo 11 soitto UPS:lle: mikä h-vetti maksaa? -"Tää on holdissa, et ole varmaan antanut meille hetu:asi?" -"Olen kyllä, jo 12.1. puhelimessa XX:lle!"
19.1. klo 11.21 paketti saapuu työpaikalleni, kaikki OK.
Mitä opin? -Jos olisi ollut kiire, niin homma olisi pissinyt pahasti, onneksi ei ollut. UPS:n laskun perusteella näyttää siltä että tavara tulis läpi sujuvasti "digikameran lisävarusteina", eli tullia meni 0%, mutta alvi tietenkin normaalisti. Paketissa oli kolme objektiivia, 1,4X telejatke, muutama akku, pari muistikorttia, pystykahva 20D:hen ym. sälää. Ei digikameraa kuitenkaan.
Oman tilaukseni kulku:
10.1. klo 23 tilaus netin kautta sisään
11.1. klo 0.22 "Your order has been shipped"
12.1. klo 2.12 paketin ulostsekkaus USA:sta
12.1. klo 17 UPS soittaa ja kysyy hetun ym. tullausta varten, teen samalla toimitusosoitteen muutoksen
13.1. klo 7.23 paketti sisään Hki-Vantaalla
13.1. klo 12.48 paketti odottaa tullauksessa tarvittavia tietoja??
14.1. klo 4.45. muutos toimitukseen, odotetaan paketin paluuta UPS:lle????
15.-16.1. viikonloppu
17.1. tilanne sama kuin 14.1. Ihmettelen. UPS:n lasku tulee postissa: hyvää palvelua...
18.1. klo 11 soitto UPS:lle: mikä h-vetti maksaa? -"Tää on holdissa, et ole varmaan antanut meille hetu:asi?" -"Olen kyllä, jo 12.1. puhelimessa XX:lle!"
19.1. klo 11.21 paketti saapuu työpaikalleni, kaikki OK.
Mitä opin? -Jos olisi ollut kiire, niin homma olisi pissinyt pahasti, onneksi ei ollut. UPS:n laskun perusteella näyttää siltä että tavara tulis läpi sujuvasti "digikameran lisävarusteina", eli tullia meni 0%, mutta alvi tietenkin normaalisti. Paketissa oli kolme objektiivia, 1,4X telejatke, muutama akku, pari muistikorttia, pystykahva 20D:hen ym. sälää. Ei digikameraa kuitenkaan.
-
Tulihan se sitten Postin kuljettamana yhdessä yössä Helsingistä Keuruulle.kohan kirjoitti:Siinä nyt sitten leivottiin yksi päivä että saatiin paketti Helsingissä yhdestä hallista toiseen.
Usasta paketti tulee kahdessa päivässä Helsinkiin ja saa olla tyytyväinen jos se tulee Helsingistä Keuruulle samassa ajassa.
Se on logistiikkaa parhaimmillaan.
Tarina jatkuu...
Mutta jollakin ihmeen tavalla Helsingin UPS:n kaverit sai leivottua paketin kanssa yhden ylimääräisen päivän. Epäilen suuresti että paketti lojuisi vieläkin UPS:n varastossa tupakkahuoneen oven pönkkänä ellen itse olisi aktiivisesti lähetystä perännyt.
Loppu hyvin kaikki hyvin ja huomenna koitetaan saada jotain aikaiseksi lumisateessa.
-
Sinullahan kävi hyvin. Oman tilaukseni kanssa USA:sta DHL vitkutteli 12 päivää ennenkuin paketti oli minulla kourassa!kohan kirjoitti:Mutta jollakin ihmeen tavalla Helsingin UPS:n kaverit sai leivottua paketin kanssa yhden ylimääräisen päivän. Epäilen suuresti että paketti lojuisi vieläkin UPS:n varastossa tupakkahuoneen oven pönkkänä ellen itse olisi aktiivisesti lähetystä perännyt.
Loppu hyvin kaikki hyvin
Selityksiä oli monia, aina huonosta kelistä lakkoon, kun syytä kyselin.
-
Varmaan sait kuljetuksen ilmaiseksi...mjalka kirjoitti:Sinullahan kävi hyvin. Oman tilaukseni kanssa USA:sta DHL vitkutteli 12 päivää ennenkuin paketti oli minulla kourassa!kohan kirjoitti:Mutta jollakin ihmeen tavalla Helsingin UPS:n kaverit sai leivottua paketin kanssa yhden ylimääräisen päivän. Epäilen suuresti että paketti lojuisi vieläkin UPS:n varastossa tupakkahuoneen oven pönkkänä ellen itse olisi aktiivisesti lähetystä perännyt.
Loppu hyvin kaikki hyvin
Selityksiä oli monia, aina huonosta kelistä lakkoon, kun syytä kyselin.
-
B&H nopeus
Viimeksi (aivan vuoden 2004 lopussa) tilaukseni B&H (USAsta) meni näin:
- torstaina 30.12.04 tein tilauksen aamupäivällä netissä
- perjantaina 31.12.04 tuli ilmoitus, että paketti on postitettu
- maanantaina 03.01.05 virkailija soitti Tullipostista Vantaalta ja kertoi, että minulle on siellä paketti. Paketti (2 kg) tuli siis 4 päivässä!
Kävin itse tullaamassa sen, sillä posti veloittaa 17e siitä ja samalla paketin saa omaan postikonttoriin.
Valitsin B&H:sta postitustavaksi: USPS - Global Express Mail. Kyseessä ei siis ole UPSin palvelu, eikä seurantakoodia saa. Tätä postitustapaa voi suositella autoileville pääkaupunkiseutulaisille.
- maanantaina 03.01.05 virkailija soitti Tullipostista Vantaalta ja kertoi, että minulle on siellä paketti. Paketti (2 kg) tuli siis 4 päivässä!
Kävin itse tullaamassa sen, sillä posti veloittaa 17e siitä ja samalla paketin saa omaan postikonttoriin.
Valitsin B&H:sta postitustavaksi: USPS - Global Express Mail. Kyseessä ei siis ole UPSin palvelu, eikä seurantakoodia saa. Tätä postitustapaa voi suositella autoileville pääkaupunkiseutulaisille.
Canon 20D + IXUS 30 + Samsung L210
EF 400/4 DO IS, EF 70-200/2.8 L, EF 100/2.8 macro USM, EF 50/1.8 II, EF 17-40/4 L, 1.4x II, Peleng 8mm Fisheye, Speedlight 430EX
EF 400/4 DO IS, EF 70-200/2.8 L, EF 100/2.8 macro USM, EF 50/1.8 II, EF 17-40/4 L, 1.4x II, Peleng 8mm Fisheye, Speedlight 430EX
-
Tulee näköjään käytännössä yhtä nopeasti Helsinkiin kuin UPS Express. Kunhan ei valitse samoin kuin viestiketjun aloittaja Airmail Parcel Post:a.saaju kirjoitti:Viimeksi (aivan vuoden 2004 lopussa) tilaukseni B&H (USAsta) meni näin: