On olemassa verkkokauppoja, jotka kysyvät asiakkaan nimen ja osoitetiedot tuotteen postittamista varten, mutta eivät tallenna tietoja rekisteriin. Jos asiakas maksaa tuotteen nettipankissa, yrityksen ei välttämättä tarvitse tietoa tallentaa.hsm kirjoitti:Ola24 kirjoitti:Ei taida vielä noilla tiedoilla syntyä.hsm kirjoitti:Olen rekisteröitynyt asiakas.
Käyttäjätunnus:
Salasana:
Eiköhän tuosta henkilörekisteri synny.
Toivoo nimimerkki "digikamera.nettiin rekisteröitynyt"
"Henkilörekisteril tarkoittaa käyttötarkoituksensa vuoksi yhteenkuuluvista merkinnöistä muodostuvaa henkilötietoja sisältävää tietojoukkoa, jota käsitellään osin tai kokonaan automaattisen tietojenkäsittelyn avulla tai joka on järjestetty kortistoksi, luetteloksi tai muulla näihin verrattavalla tavalla siten, että tiettyä henkilöä koskevat tiedot voidaan löytää helposti ja kohtuuttomitta kustannuksitta."
Minä en väittänyt, että superkuva olisi syytön. Olen myös samaa mieltä Muntin kanssa siitä, että asiakkaan pitäisi saada tietää, kenen kanssa kauppaa tekee. Se, että myyjän tietoja ei löydy nettisivuilta ei kuitenkaan ole henkilörekisterilain rikkomus. Jos VIP-asiakkaiden tiedot tallennetaan rekisteriin, heille pitää olla nähtävillä rekisteriselostus. Sitä ei kuitenkaan tarvitse olla nähtävillä kaikille.