Eli tilanne on tämä; vesipullo oli vuotanut laukkuun, jossa kamerani oli. Vettä ei ollu paljoa, mutta huomasin vuodon vasta noin neljän tunnin kuluttua, jolloin kamera olis iis ehtinyt olla märässä laukussa jo pitkään. Vettä meni enimmäkseen ihmeellisesti vain akkukahvan sisäpuolelle, eli avatessani akkukahvan se oli sisältä aivan märkä. Akut toimivat ainakin sen verran, että kun laturiin laitoin ne alkoivat latautua. Olin sen verran tyhmä, että ensimmäiseksi kokeilin kameran virtoja päällä, ja pelkään että kamera meni oikosulkuun. Vettä ei ollut kamerassa muuten, vähän vain pinnassa. Kamera ei mene päälle enää ollenkaan, se on ollut kuivamassa nyt torstai-illasta lähtien.
Onko mitään keinoja saada kameraa enää toimimaan vai korvaisiko kotivakuutus tapahtuneen? Kastuminen oli kuitenkin täysi vahinko... :/ malliakaan ei tietääkseni myydä enää missään, Canon EOS 500d on kyseessä ja mun omistuksessa ollut puolitoistavuotta. Uutta mallia en oikeastaan haluaisi ostaa, kaikki tarvikkeet mitä mulla on (salama, akkukahva yms) sopivat vain tuohon malliin. Pystyykö kameraa enää korjaamaan vai tulisiko halvemmaksi ostaa uusi runko? Luulisin että akkukahvakin meni rikki koska sen verran siellä vettä oli ja se neljä tuntia tuskin auttoi asiaan. Ihan itkettää kun ajattelee että koko kamera voi olla mennyttä, osaisko joku asiantunteva auttaa?
kamera kastui, onko mitään enää tehtävissä?
-
-
Jep, siinä vaiheessa en vaan ajatellu tarpeeks pitkälle... Näillä näkymin laitan huoltoon tarkastukseen ja toivotaan että vakuutus korvais edes jonkun verran. Rungon ostan varmaan käytettynä jos korjaaminen ei käy liian kalliiksi, jos se siis edes on mahdollista :Dalsalus kirjoitti:toi märän sähkölaitteen päälle laittaminen on paha kämmi. Vähän kun kattoisi tulitikun valossa, onko tankissa bensaa. Guzmon vinkeillä eteenpäin. Käytetyn rungonkin saattaa saada edukkaasti täältä tai huutonetistä.