Tuotekuvaus

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Vastaa Viestiin
M-kuva91

Tuotekuvaus

Viesti Kirjoittaja M-kuva91 »

Tässä muutaman kerran olen tuotekuvia ottanut ja nyt ryhdyin miettimään, että kannastaisiko ostaa studiokamat tätä varten. Jotenkin tuo tuotekuvaus on ihan mielenkiintoista ja sitä voisi harrastaa enemmänkin, niin minkälainen kokoonpano olisi näppärä studiomielessä? Studiokuvauksesta olen ihan pihalla, kun ainoat kuvat olen ottanut vieraana studiossa. Esim. minkälaiset salamat, taustakangas vai teltta ym.? Laitteistopuolesta olisi mukava kuulla, koska tätä on nyt tullut mietittyä, mutta oma tieto tästä on ihan nolla.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
itu

Viesti Kirjoittaja itu »

No, asiaa auttaisi hieman, jos tarkentaisit. Onko tarkoitus kuvata autoja vai hammastikkuja?

Kamera, makro ja jalka. Käytän pöytää, jossa on kolme siirrettävää putkivalaisinta ja kaksi valoa pöydän alla ja takana. Noin puoli metriä kanttiinsa oleva asia on vielä kuvattavissa. (Pöydän valojen pitäisi olla olevinaan 5 000 K mutta valkotasapainon säätötarve ei puhu tuon puolesta. Putket pitäisi varmaan muutenkin jo vaihtaa.)

Isommat romut pitää viedä pöydältä pois. Joskus on ollut tarvetta käyttää valkoista telttaa tuotteen ympärillä (täysin diffuusi valo) tai mustaa taustaa (musta kapalevy tai sametti). Siten ajatellen joku huoneen nurkka riittävällä valolla tarpeen mukaan ja sopiva taustavalikoima voisi ajaa asian aika hyvin satunnaisessa työssä.

Jatkuva valo on aika helppo ympäristö, kun lopputuloksen näkee jotakuinkin sitä mukaa, kun kuvaa. Valoteho on tosin aika vaatimaton: aukolla 8 pitää tyypillisesti käyttää aikoja 1/4 - 1/30 s.

http://www.medalight-online.com/catalog ... ucts_id=64
M-kuva91

Anteeksi, oli tosiaan unohtunut laittaa, että pienemmän kokoisia esineitä olisi tarkoitus kuvata, kuten kuulokkeita ym. pientä elektroniikkaa. Kiitoksia vastauksesta, sain heti vastauksia muutamiin kysymyksiin!
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Paras tapa harjoitella on peittää ikkuna läpäisevällä valkoisella kalvolla. Tämän jälkeen laitat esineen ikkunan viereen ja erilaisilla valkoisilla tai mustilla papereilla ja kartongeilla voit suunnata valoa sinne minne sitä tarvitsee joutua. Näin näet miten muoto rakennetaan valolla ja voit miettiä sitä millaisia valoja tarvitset.

Alkusijoitus ei ole kallis (ehkä se kalvo ja taustat) ja voit kerätä samalla tietoa lisää, niin että hutiostoksia tapahtuisi mahdollisimman vähän. Samalla kuvatessasi voit kokeilla sitä mitä olet lukenut ja oppia näin lisää. Kokemuksen karttuessa voit sitten laajentaa kalustoasi ja repertuaariasi.
M-kuva91

Kiitoksia vastauksista! Jotain taustoja voisi tosiaan hankkia näin alkuun ja ryhtyä ihan kokeilemaan ja harjoittelemaan.
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Pöytälampuilla tms. ja kaikenlaisilla virityksillä on hyvä lähteä kokeilemaan ennen kuin ostaa ison läjän roskaa.
marco_m

Viesti Kirjoittaja marco_m »

Siinä muutamia eri vaihtoehtoja mitä halpis pudjetilla voi tehdä, tai mitä himasta jo varmaan löytyykin.

http://www.youtube.com/watch?v=rz-LdKQeugc&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=cNUDhhmJgZ4&feature=plcp
hoj75

Viesti Kirjoittaja hoj75 »

kapama-7

Re: Tuotekuvaus

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

M-kuva91 kirjoitti:Tässä muutaman kerran olen tuotekuvia ottanut ja nyt ryhdyin miettimään, että kannastaisiko ostaa studiokamat tätä varten. Jotenkin tuo tuotekuvaus on ihan mielenkiintoista ja sitä voisi harrastaa enemmänkin, niin minkälainen kokoonpano olisi näppärä studiomielessä? Studiokuvauksesta olen ihan pihalla...
Hauska harrastus. Aloita vaikka ikkunasta tulevalla valolla. Opettele sen luonne: pohjoisvalo, etelän kirkas aurinko, pilvinen päivä...

Siitä se lähtee. Itse oivallettu ja sen soveltaminen on se, mitä kannattaa ensiksi tehdä.

kapa
M-kuva91

Nuo videot olivat todella mainioita, kiitoksia niistä!
Vastaa Viestiin