Perässävedettävää kameralaukkua / vast.
-
- Viestit: 156
- Liittynyt: Tammi 11, 2011 12 : 28
Perässävedettävää kameralaukkua / vast.
Kameraroipetta on kertynyt sen verran, että sen kuljettaminen ja säilyttäminen on joskus vähän hankalaa. Tamracin reppu on pääasiallisena kuljetuskeinona, mutta ei aina kaikissa tilanteissa ole paras mahdollinen. Mieli tekisi sellaista pyörillä perässävedettävää systeemiä, johon mahtuisi tarvittava kalusto ja joka suojaisi roippeita riittävästi. Lyhyen nettisurffailun perusteella löysin seuraavaa:
- Lowepro Roller x300
- Think Tank Airport International 2.0
- B&W Outdoor Case Type 70
Varsinkin tuo B&W:n loota alkoi kiinnostaa. Sisätiloiltaan sellainen, että pari valojalustaakin mahtuisi mukaan. Löytyykö arvon foorumilta kokemusta asiaan tai parannusehdotuksia?
- Lowepro Roller x300
- Think Tank Airport International 2.0
- B&W Outdoor Case Type 70
Varsinkin tuo B&W:n loota alkoi kiinnostaa. Sisätiloiltaan sellainen, että pari valojalustaakin mahtuisi mukaan. Löytyykö arvon foorumilta kokemusta asiaan tai parannusehdotuksia?
-
- Viestit: 358
- Liittynyt: Heinä 15, 2003 22 : 38
Re: Perässävedettävää kameralaukkua / vast.
Nuo kaksi ensimmäistä puolipehmeää laukkua eroavat rakenteeltaan viimeksi mainitusta, joka on lähes pomminkestävä kova muovilaukku.esakuni kirjoitti: - Lowepro Roller x300
- Think Tank Airport International 2.0
- B&W Outdoor Case Type 70
Varsinkin tuo B&W:n loota alkoi kiinnostaa. Sisätiloiltaan sellainen, että pari valojalustaakin mahtuisi mukaan. Löytyykö arvon foorumilta kokemusta asiaan tai parannusehdotuksia?
Meillä on B&W:n laukkuja käytössä useampia ja eipä niistä ole pahaa sanaa sanottavana. Ovat kyllä mainioita kapistuksia vanhoihin alumiinilaukkuihin verrattuna. Peruskonstruktio on sama kuin Pelissä ja muissa vastaavissa polykarbonaattilaukuissa; valmistajat lupaavat niille iskunkestävyyttä, vesitiiviyttä ja elinikäistä takuuta.
Sisustuksena laukuissa on normaalisti tarranauhakiinnitteiset jakajat, joista voi helposti muotoilla tavaroille sopivan kokoiset osastot. Lisävarusteena saa myös vaahtomuovitäytteen, johon voi tehdä herkemmälle kalustolle vielä tiukemmin sovitetut kolot.
B&W muutti jokin aika sitten lukkosalvan rakennetta yksinkertaisemmaksi, toki siinä on edelleen "lukituksen lukitus", eli salpa ei voi aueta vahingossa. Vanha salparakenne oli vähän turhan monimutkainen ja vaatii kunnolla toimiakseen pientä määräaikaishuoltoa (= puhdistus ja silikonisuihke silloin tällöin). Isommissa laukuissa kovimmalla rasituksella ovat vetoaisa ja pyörät, joten mielenkiinnolla seuraan miten ne käytössä kestävät. Meillä meni yksi B&W vaihtoon lukon hajoamisen takia, joten sikäli valmistaja kyllä lunasti lupauksensa.
-
- Viestit: 9463
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Tommonen Pelin case oli meillä Keniassa. Kestää päällä seisomisen.
http://www.cccase.fi/epages/28102010-11 ... 2500-01001
Halpahan se ei ole, sisustoineen 400, mutta eiköhän tuo liene ikuinen. Varsinkin kun niissä on ikuinen takuu.
http://www.cccase.fi/epages/28102010-11 ... 2500-01001
Halpahan se ei ole, sisustoineen 400, mutta eiköhän tuo liene ikuinen. Varsinkin kun niissä on ikuinen takuu.
-
- Viestit: 2069
- Liittynyt: Maalis 27, 2009 9 : 21
Mä olen nykyään tykästynyt enemmän noihin pehmeisiin laukkuihin, vaikka noi uk/peli/b&w laukut onkin hyviä ja kestäviä. Pehmeä antaa aina hiukan reunoistaan ja kulmistaan myöden kun sitä survoo ahtaaseen autoon, eikä niin pahasti naarmuttele paikkoja.
Ongelma noissa monissa perässävedettävissä on, että renkaat on liian lähellä toisiaan, eikä siellä laukun reunassa, jolloin tuosta laukusta tulee kiikkerä ja nurkat kuluu asfaltilla.
Toinen ongelma noissa laukuissa on, että niihin pitäisi saada tehtyä väliseiniä. Laukun kun nostaa pystyyn, niin kaikki pikkutavarat luonnollisesti valuu pohjalle ja sitten vaaka-asennossa kannettaessa on toinen pää painavampi ja tavarat sisällä sekaisin.
Enemmän olen pohtinut, että jakaisi tavarat pienempiin laukkuihin ja tekisi tuollaisiin taitettaviin alumiinikärryihin pidikkeet, mihin laukut olisi helppo pinota päällekäin ja sitoa remmeillä kiinni. Kaljakärrytyyliin.
Ongelma noissa monissa perässävedettävissä on, että renkaat on liian lähellä toisiaan, eikä siellä laukun reunassa, jolloin tuosta laukusta tulee kiikkerä ja nurkat kuluu asfaltilla.
Toinen ongelma noissa laukuissa on, että niihin pitäisi saada tehtyä väliseiniä. Laukun kun nostaa pystyyn, niin kaikki pikkutavarat luonnollisesti valuu pohjalle ja sitten vaaka-asennossa kannettaessa on toinen pää painavampi ja tavarat sisällä sekaisin.
Enemmän olen pohtinut, että jakaisi tavarat pienempiin laukkuihin ja tekisi tuollaisiin taitettaviin alumiinikärryihin pidikkeet, mihin laukut olisi helppo pinota päällekäin ja sitoa remmeillä kiinni. Kaljakärrytyyliin.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: Heinä 02, 2006 18 : 03
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: Touko 19, 2009 14 : 09
- Paikkakunta: Raisio
- Viesti:
Itselläni oli alkukesästä mietinnässä tälläinen perässävedettävä laukku. Lähinnä miettisin Lowepro Pro Roller x300 tai Think Tank Airport International 2.0 välillä. Loppuen lopuksi päädyin kuitenkin Lowepron Magnum 650 AW laukkuun. Tämän laukun saa kiinnittetyä esim. matkalaukun vetokahvaan tai sitten kaljakärryyn (KATA VG-DTS Insertrolley). X300 miettisin tosissani koska siinä on se irroitettava sisuta minkä voi ottaa käyttöön reppuna. Ja loput kamat laittaa sitten tyhjään laukkuun. Tosin epäilen että x300:seen ei mahdu helpolla valojalustoja.TheHatter kirjoitti: Enemmän olen pohtinut, että jakaisi tavarat pienempiin laukkuihin ja tekisi tuollaisiin taitettaviin alumiinikärryihin pidikkeet, mihin laukut olisi helppo pinota päällekäin ja sitoa remmeillä kiinni. Kaljakärrytyyliin.
-
- Viestit: 2069
- Liittynyt: Maalis 27, 2009 9 : 21
Toi kärry vaikuttaakin aika kivalta, kun siinä on no levitettävät pyörät, mun kokemuksen mukaan ainakin se kiikkeryys on aina ollut juttu, mikä on pilannut hyvän laukun.Amantynen kirjoitti: Tämän laukun saa kiinnittetyä esim. matkalaukun vetokahvaan tai sitten kaljakärryyn (KATA VG-DTS Insertrolley).
Leveys on vielä yksi juttu mitä olen pitänyt tärkeänä kriteerinä. Iso laukku tarvisi olla pitkulainen ja kapea, silloin sitä on monin verroin helpompi roudata rappusissa ja käytävillä. Sitten vielä noi vetoketjut monissa laukuissa on mulle ollut aina se kompastuskivi, ne on aina rikki. Valokalustolle toi bowensin laukku on ollut kätevä. http://www.bhphotovideo.com/c/product/4 ... t_Bag.html Siinä on kätevänä suljinmekanismina leveä tarranauha läpän sivussa ja sitten varmistuksena remmit. Renkaiden läheisys on vaan huono.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”