Canon 5Dmk3

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Cuntonen

Viesti Kirjoittaja Cuntonen »

huh, no on kyl kova tarjous!
Jappee kirjoitti:Cyberfotolla näyttää olevan kamerasta kohtuullinen tarjous n. 2800 EUR sisältäen Canonin oman BG-E11 akkukahvan:

https://www.cyberphoto.fi/index_fi.php? ... agn_fi.php
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
pasikan

Viesti Kirjoittaja pasikan »

Tottakai nyt alkaa tarjouksia tulla. Olen pari kuukautta odotellut hyvää tarjousta. Mutta ei ole näkynyt. Muutama päivä sitten kyllästyin odottamaan. Ja hain kameran rajalasta.
pasikan

Cuntonen kirjoitti:En tiedä mistä moinen johtuu,mut musta tää uusi runko mittaa kuvan valotuksen ihan eri tavalla ku 5D2..oon havainnu et jos kuvaan vähänkin vastavaloon tai ikkunaa vasten(=voimakasta valoa) niin kuva alivaloittuu..käytän keskustapainotteista valonmittausta,kuten edellisessä rungossa..siinä ei ollut samaa ongelmaa..oisko mahdolliseati vikaa rungossa..? Siis vielä selvennyksenä..edelllinen runko valotti mielestäni paremmin..onko mahdollisesti joku muu asetus tekemättä vai onko oikeasti vikaa..vai onko tuossa 5D3:ssa ihan eri valotusmittausjärjestelmä..pitäs olla parempi,mutta ei siltä vaikuta=S?!? Laitan mallikuvia myöhemmin..
Saman huomasin minäkin. Jos kuvassa kirkas kohta,niin alivalottaa kuvan selvästi. Samaa ovat tehneet muutkin canonit 400d,40d ja 7d. Mutta 5D mark III alivalottaa selkeästi pahemmin.
Onkohan kiinni asetuksista? Vai onko rungossa vika? Vai tämän kameran ominaisuus?
Cuntonen

Nyt olen lisäksi saaanut muutamia kertoja kuvien siirron yhteydessä ilmoituksen takanäyttöön Error 70:stä..mistähän moinen johtuu? Mielestäni siinä lukee lisäksi, että kameran käyttö kytkettynä estetty tjs?!?

EDIT: http://www.flickr.com/photos/ruimleal/3250615731/

Ensi viikolla runko lähtee myös tod. näk. huoltoon syystä, että se on 2-3 krt jättänyt peilin/sulkimen levälleen kun olen kuvannut tiuhalla tahdilla (johtaa ylivaloituksiin) Homma ratkeaa skameran buuttaamisella..=S...kuvia on kertynyt noin 1500?
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Cuntonen kirjoitti:huh, no on kyl kova tarjous!
Jappee kirjoitti:Cyberfotolla näyttää olevan kamerasta kohtuullinen tarjous n. 2800 EUR sisältäen Canonin oman BG-E11 akkukahvan:

https://www.cyberphoto.fi/index_fi.php? ... agn_fi.php
En ainakaan itse vielä parempaa ole löytänyt. Monissa luotettavissa kaupoissa hinta näyttää olevan n. 2900 EUR. Jos akkukahvalle laskee hintaa 300 EUR, niin Cyberfoton tarjous on 400 EUR alle muiden, joten mielestäni ihan hyvä tarjous.
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

pasikan kirjoitti:Tottakai nyt alkaa tarjouksia tulla. Olen pari kuukautta odotellut hyvää tarjousta. Mutta ei ole näkynyt. Muutama päivä sitten kyllästyin odottamaan. Ja hain kameran rajalasta.
Minäkin olen odotellut hinnan alentumista, mutta nyt lähti tilaus Cyberfotoon kun ei tuo hinta taida kovin nopeasti laskea...
myymaaja

Viesti Kirjoittaja myymaaja »

Cuntonen kirjoitti:Nyt olen lisäksi saaanut muutamia kertoja kuvien siirron yhteydessä ilmoituksen takanäyttöön Error 70:stä..mistähän moinen johtuu? Mielestäni siinä lukee lisäksi, että kameran käyttö kytkettynä estetty tjs?!?

Ensi viikolla runko lähtee myös tod. näk. huoltoon syystä, että se on 2-3 krt jättänyt peilin/sulkimen levälleen kun olen kuvannut tiuhalla tahdilla (johtaa ylivaloituksiin) Homma ratkeaa skameran buuttaamisella..=S...kuvia on kertynyt noin 1500?
En tiedä nyt mikä tässäkin on takana ?
Noi flickr:n error kuvat on ilmeisesti ladattu tuonne vuonna 2009
Ja kuva otsikossa on >> Canon 5D MarkII error 70

Onko nyt asiat hiukan sekaisin kun tässä kirjoitellaan 5D MK III:sesta ??
säyne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja säyne »

Pari viikkoa tullut kuvailtua uudella vitosella ja on ollut ilo moisen kameran kanssa työskennellä. Ennen kuvasin 5dmk1:llä. Loistava kamera luontokuvaukseen ja muuhunkin perusfotailuun. En juuri keksi moitittavaa. Kiva käyttää kameraa, jonka kanssa voi keskittyä kuvaamiseen ja kamera tekee hienoa jälkeä ja jos homma menee pieleen niin voi kurkistella peiliin.
Cuntonen

Siis..löysin tuon kuvan googlen kautta,sama ilmoitus tulee siis välillä mun 5D3 ruutuun kun siirrän fotoja..vaikka en koske koko kameraan?
myymaaja kirjoitti:
Cuntonen kirjoitti:Nyt olen lisäksi saaanut muutamia kertoja kuvien siirron yhteydessä ilmoituksen takanäyttöön Error 70:stä..mistähän moinen johtuu? Mielestäni siinä lukee lisäksi, että kameran käyttö kytkettynä estetty tjs?!?

En tiedä nyt mikä tässäkin on takana ?
Noi flickr:n error kuvat on ilmeisesti ladattu tuonne vuonna 2009
Ja kuva otsikossa on >> Canon 5D MarkII error 70

Onko nyt asiat hiukan sekaisin kun tässä kirjoitellaan 5D MK III:sesta ??
pasikan

Vähän olen ehtinyt tällä uudella rungolla kuvailla. ja eipä paljon moitittavaa löydy. Ainoana tuo alivolotus,kun kuvassa kirkkaita kohtia. Kuvanlaatu on isoilla herkkyyksillä jotain ihmeellistä,entiseen 7D runkoon verrattuna. Varjojen nostokaan ei tuo kohinaa nopeasti lisää. Ja sitten kun kohinaa saa esille,sen saa poitettua hyvin ilman suurempia haittoja. Myös värit ja kontrasti näyttävät jotenkin miellyttäviltä. Eikä niitä saa nopeasti tuhottua edes herkkyyttä nostamalla. Tarkennuspisteitä on riittävästi. Ehkä voisivat olla hiukan laajemmalla alueella. Tarkennus toimii muutenkin hyvin ja nopeasti. Tähän asti on tullut pari ongelma tapausta vastaan. Mutta siihen ei varmaan ollut runko syypää. Pilvisellä säällä servo ei pysynyt millään lentävien hanhien mukana. Mutta sää oli tosiaan pilvinen ja putkena sigman 120-300 f2,8 os ja vielä tuplarilla. Enkä tiedä oliko tarkennuksen säädötkään parhaimmalla mahdollisella tasolla. Toinen tilanne missä oli ongelmia tuli vastaan, kun kuvasin mustaa tanskandogin pentua tummanruskealla sohvalla. Melko heikossa hehkulampun valossa. Ei meinannut tarkennus millään lukittua,vaan sahasi edestakaisin. Valkoiseen silmämunaan tarkennus kuitenkin tarttui. Objektiivinä oli juuri huonosta hämärä tarkennuksesta tunnettu tamron 28-75 f2,8.
Mutta paremmassa valossa esim nopeasti juoksevan koiran perässä servo pysyi hyvin. vaikka tässäkään tapauksessa objektiivi ei ollut paras mahdollinen tarkoitukseen sigman 150mm macro.
Stomp

Viesti Kirjoittaja Stomp »

Kuvasin viikonloppuna molemmat muistikortit täyteen ja kamera jumahti siihen totaalisesti.
A+ esiasetuksella kaikki toimii, mutta muuten ei toimi mikään. Ei pääse siis palauttamaan tehdasasetuksia yms. Onko jollakulla muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
Eniten pistää V**UTTAMAAN se että perjantaina olen lähdössä Alpeille ja kamera pärkele teki tenän.
Kuvia voi ottaa, mutta päälle jääneitä asetuksia ei pysty muuttamaan, eikä ylipäätään mitään muutakaan.
Askelkin vielä niin liikut
Stomp

Viesti Kirjoittaja Stomp »

Jesh..Vika löytyikin.
AE-lukituspainikkeen väliin oli juuttunut pienenpieni roska, joka esti sen napin vapautumisen ja se aiheutti melkoisen hässäkän.
Noh nyt toimii taas ja olipa pieni roska. Juuri silmällä sen sieltä välistä erotti. Nappi vain tuntui oudolta, niin osasin alkaa vikaa etsimään. HUH!
Askelkin vielä niin liikut
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

... tupla
Viimeksi muokannut Gamma, Syys 24, 2012 17 : 45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gamma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Gamma kirjoitti:
Stomp kirjoitti:Kuvasin viikonloppuna molemmat muistikortit täyteen ja kamera jumahti siihen totaalisesti.
A+ esiasetuksella kaikki toimii, mutta muuten ei toimi mikään. Ei pääse siis palauttamaan tehdasasetuksia yms. Onko jollakulla muulla ollut vastaavaa ongelmaa?
Eniten pistää V**UTTAMAAN se että perjantaina olen lähdössä Alpeille ja kamera pärkele teki tenän.
Kuvia voi ottaa, mutta päälle jääneitä asetuksia ei pysty muuttamaan, eikä ylipäätään mitään muutakaan.
Oletko kokeillut poistaa hetkeksi akun ja muistinvarmennuspatterin?
Edit. Hyvä että vika löytyi.
Jari Äm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari Äm »

Tarkennuksesta vähäsen: http://cpn.canon-europe.com/files/produ ... OS-1DX.pdf

Toki 1Dx pääosissa, mutta koskee soveltaen myös 5D Mark III:n omistajia ja osin myös (ehkä) 7D:n...
riihijan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Jaahas, 5d III:sen omistajat saavat odottaa 6kk uutta firmistä!
http://www.canonrumors.com/
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Jari Äm kirjoitti:Tarkennuksesta vähäsen: http://cpn.canon-europe.com/files/produ ... OS-1DX.pdf

Toki 1Dx pääosissa, mutta koskee soveltaen myös 5D Mark III:n omistajia ja osin myös (ehkä) 7D:n...
Tuota lueskellessa nikonin tarkennusjärjestelmä alkaa kuulostamaan antiikkiselta. Naks- Sivu kiinni - Propagandaa.
emis

Viesti Kirjoittaja emis »

riihijan kirjoitti:Jaahas, 5d III:sen omistajat saavat odottaa 6kk uutta firmistä!
http://www.canonrumors.com/
Eli huhtikuussa saa maksutta päivityksen jos oikein käsitin tuon. Onkohan tarkoitus ensin kerätä rahat myymällä päivitystä/saada ihmisten kiinnostus 1DX:ää kohtaan.
riihijan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja riihijan »

Eipä firmiksistä ole koskaan tarvinnut maksaa.
loratsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

pidetääs tätäkin vähän elossa hintojen suhteen;) jeesatkaa kaikkia keitä kiinostaa tarjous mk3.sta. hinnat kohonnu joissakin nettikaupoissa varmaanki alv,in nousun myötä?, digiviressä pysyny 2599e. ja verkkikses myös fiksu hinta, mutta jos jotain fiksua tarjousta niin kirjottakaa ihmeessä:) fiksut ihmiset...
Vastaa Viestiin