mremonen kirjoitti:Eli tulisiko sieltä jotain -> 300 milliin asti + joku 25-60 millinen, tms? Tuo standard zoom kiinteällä aukolla, vaikka 3.5.
Prime-osastoon sitten 25 tai 40 F1.8... vai tekiskö ne jonkun mid-telen kuten 75- tai 85-millisen... joka olisi sitten lähellä 135-millistä FF-vastaavuudellaan.
No, vähän sinne päin...
mirrorless rumors kirjoitti:Sony 16-50mm f/3.5-5.6: It is a pancake zoom with OSS and power zoom.
Sony 11-18 f/4.0: Normal (non pancake) zoom.
Sony 35mm f/1.8: Fast non expensive prime lens as big as the Sigma 30mm lens.
antti.h kirjoitti:Aika hieno, iso plussa PASM:sta. edit: ja plussaa myös salamakengästä. enää tarvitaan vain siroja objektiiveja.
PASM-kiekko on hyvä, vaikkei itselle ihan välttämätön.
Tärkeämpää varmaan useimmille olisi kunnon rulla josta säätää aukkoa (kun kuvataan aukon esivalinnalla).
Paljonkohan 6:n etsintä on huononnettu NEX-7 verrattuna?
Objektiiveja Sonyn pitäisi kehitellä kovaa vauhtia. Vrt. Samsungin tarjonta, laatu ja hinta.
Kyllähän tuo takapyörä on toiminut aukon rullailuun passelisti (tietty kaksi rullaa olisi kivempi). PASM:n puute nyppi Nex-5:ssa, kun etenkin manuaaliobjektiivilla oli tarvetta vaihtaa A/M-moodien välillä riittävän lyhyen suljinajan varmistamiseksi.
Etsimen huononnus askarruttaa myös.. Ja tosiaan 30mm pannarin takia päädyin nykyään Samsungiin, sen suhteen Sonylla on todellakin paljon kurottavaa.
antti.h kirjoitti:Aika hieno, iso plussa PASM:sta. edit: ja plussaa myös salamakengästä. enää tarvitaan vain siroja objektiiveja.
PASM-kiekko on hyvä, vaikkei itselle ihan välttämätön.
Tärkeämpää varmaan useimmille olisi kunnon rulla josta säätää aukkoa (kun kuvataan aukon esivalinnalla).
Paljonkohan 6:n etsintä on huononnettu NEX-7 verrattuna?
Objektiiveja Sonyn pitäisi kehitellä kovaa vauhtia. Vrt. Samsungin tarjonta, laatu ja hinta.
Nythän tuossa 5R:ssäkin näyttäisi olevan yksi rulla tuossa päällä tuon takana olevan rullan lisäksi.
6 sen sijaan näyttää oudommalta äkkiseltään käytettävyyden kantilta katsottuna. 7:n kaksi rullaa tuntuvat paljon järkevämmältä kun tuo PASM-kiekko. Itse en ole PASM-kiekkoa kaivannut yhdessäkään kamerassa. Niin usein ei tartte kuvaustilaa vaihtaa että sille täytyisi niin paljon pinta-alaa suoda. Yleiskäyttöinen rulla on paljon hyödyllisempi.
Olihan tuolla muitakin uutuuksia moottorizoomin lisäksi, 10-18mm ja 35mm f1.8.
Tuo pannarizoomi moottorilla vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta matkakamppeelta ja miksei noille kahdelle muullekin keksi monenmoista käyttöä, olkoonkin, että itsellä on jo alpha-mountille 35mm f1.8 jota käytän 5N:ssä AF-adapterin kanssa.
NEX-6 vaikuttaa erittäin hyvältä kokonaisuudelta. Sony osaa peilittömät rungot. Mutta objektiiveihin en luota kyllä ollenkaan... Montakohan preview-spekulaatiopointsia kokonaisuudelle pitäisi antaa?
bababoboo kirjoitti:Olihan tuolla muitakin uutuuksia moottorizoomin lisäksi, 10-18mm ja 35mm f1.8.
Hyvä homma. Nuo eivät sattuneet silmään. 10-18 voisi olla hyvä mulle, jos vaan laatu ja hinta kohtaa.
5N -> 5R siirtymää voi olla vaikea perustella jollei kennon herkkyydessä ole selkeää parannusta. Tosin nykyinenkin kyllä ajaa asiansa siinä käytössä mihin itse sitä tarvitsen.
mremonen kirjoitti:5N -> 5R siirtymää voi olla vaikea perustella jollei kennon herkkyydessä ole selkeää parannusta. Tosin nykyinenkin kyllä ajaa asiansa siinä käytössä mihin itse sitä tarvitsen.
Jätän itse ainakin tuon portaan väliin, uusi kutonen voisi olla mukavampi vaihtokohde, tosin, aivan kuten itsekin mainitsit, vitos-ännäkin ajaa asiansa, itsellä tuo tarkoittaa reissu- ja yleisnäppäilykamppeena.
Tuo 10-18mm näyttää kyllä erittäin asialliselta kamppeelta, hinta kyllä vähän pompsahti suuremmaksi mitä itse ajattelin aiheesta, mielestäni noin 500-600 euron hintataso olisi ollut erittäin myyvä, tuo 850 taalaa kääntynee vähintään 850 euroksi.
bababoboo kirjoitti:Tuo 10-18mm näyttää kyllä erittäin asialliselta kamppeelta, hinta kyllä vähän pompsahti suuremmaksi mitä itse ajattelin aiheesta, mielestäni noin 500-600 euron hintataso olisi ollut erittäin myyvä, tuo 850 taalaa kääntynee vähintään 850 euroksi.
850 on selvästi liikaa. Pitää odotella että hinnat laskee. Ei tuon kanssa nyt suurta kiirettä ole.
bababoboo kirjoitti:Tuo 10-18mm näyttää kyllä erittäin asialliselta kamppeelta, hinta kyllä vähän pompsahti suuremmaksi mitä itse ajattelin aiheesta, mielestäni noin 500-600 euron hintataso olisi ollut erittäin myyvä, tuo 850 taalaa kääntynee vähintään 850 euroksi.
850 on selvästi liikaa. Pitää odotella että hinnat laskee. Ei tuon kanssa nyt suurta kiirettä ole.
Eihän Canonin ja Nikonin vastaavat ole yhtään halvempia. Ainoastaan Sigmat yms kolmanen osapuolen valmistajat tekee 500-600 euron superlaajiksia.
Ei ne halvempia välttämättä olekaan, otin kantaa hintaan lähinnä oman käyttötarpeen pohjalta tuon lasin tuomille polttoväleille. Kuuluu enemmän sarjaan kiva olla kuin, että kokoajan käyttäisin. Laadullisesti tuo näytti kyllä aika mukavan tarkalta eikä vääristymiäkään nyt aivan mahdottomasti ole.
Lisää NEX-6:en Jpeg kuvia. Mitä nyt noista sanoisi jos nyt sonyalpharumors'in linkin antaja tokaisi: "But honestly, the NEX-6 camera is the best camera Sony ever made when it comes to weight the price and feature balance." :^)
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Monikossa? Ei vaan, en nyt Jpeg-kuvien pohjalta sanoisi vielä mitään, ellei olisi Olympusta parempaa Jpeg-moottoria kamerassa. Jos nyt katsotte Olympuksien testituloksia vaikkapa dynamiikkaan liittyen dpreview.com'issa, niin ihmetellä täytyy miten noiden aikaisempien Oly- runkojen dynamiikat ovat aina siellä kärkipäässä Jpeg-kuvissa DxOMark'ista huolimatta. :-S Vai oliko tuo tausta ihmissilmällä katsottuna tuon näköinen? Minusta tuo on kyllä kuin taattua Canon laatua RAW'in jälkeen! :-)
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*