Tietokoneen näytön puhdistaminen

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Ville Neva

Tietokoneen näytön puhdistaminen

Viesti Kirjoittaja Ville Neva »

Eli miten saa irti kaikki jäljet tietokoneen näytöstä? On nimittäin täynnä ärsyttäviä rasva näppi kuvioita! :(

Erityisiä tököttejä?

Jee jee, propsit autttajille..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Toivonen

Viesti Kirjoittaja Toivonen »

Kyseessä on ilmeisesti CRT monitorih.
Kaupoissa myydään näytön puhdistukseen tarkoitettuja aineita sekä liinoja jotka sisältävät ainetta jo valmiiksi.
Jos "läikät" eivät näillä lähde kyseessä varmaankaan ei ole rasvaläikät, vaan näytön pinnalla olevan kalvon osittainen kuluminen. Tällaista olen huomannut varsinkin vanhoissa Sonyn Trinitron-näytöissä.
Kalvon kulumiseen ei varmaankaan auta muu kuin vahvempien aineiden käyttäminen kalvon poistamiseksi kokonaan.
TFT-näytön puhdistuksessa kannattaa olla erityisen varovainen eikä käyttää mitään muita kuin kyseiselle näytölle tarkoitettuja aineita.
Tomi Toivonen
Vesku

Viesti Kirjoittaja Vesku »

Jos näytössä on samanlainen kalvo kuin Sonyn Trinitroneissa, ei kannata käyttää näyttöliinoja. Niillä saa tulokseksi vain raitoja tai erinäisiä läikkiä. Tällainen näyttö kannattaa pessä pelkällä vedellä tai hyvin miedolla tiskiaineliuoksella. Sen jälkeen tarvitaan huolellinen kuivaus nukkaamattomalla liinalla.
yussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yussi »

Itse olen huomannut että paras jälki tulee seuraavanlailla:
Ensin pyyhitään näyttö märällä talouspaperilla ja sitten kuivataan se huolellisesti kuivalla talouspaperilla.
Ja tämä koskee putkinäyttöä. TFT:tä ei kannata puhdistaa noin.

T:yussi
Ville Neva

Viesti Kirjoittaja Ville Neva »

Hmm.. Tuttuni on hävittänyt kaikki ohjekirjat tms. joten näytöstä en tiedä muuta kuin että se on Hp 72 niminen.

Missä kaupoissa noita liinoja myydään? Tavan marketeissa? Ei ole nimittäin ainakaan vielä pistänyt silmään..
Vastaa Viestiin