technikdirekt

Kokemuksia, vinkkejä, tullit, halvimmat paikat yms. Saksasta, USA:sta jne.
Vastaa Viestiin
Senior_TG

technikdirekt

Viesti Kirjoittaja Senior_TG »

kellään tuolta tilanneesta kokemusta siitä tuleeko sieltä joku seurantakoodi, samalla kun ilmoittivat lähettäneensä eli viime keskiviikkona sieltä tuli joku numero mukana mutta saksan postin sivuille se ei käynyt? eli kellään tietoa millä se tänne tulee ja voiko lähetystä seurata jossain?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Sfnet.harrastus.valokuvaus.digi -ryhmässä ei ole vielä kukaan kymmenistä kirjoittaneista onnistunut Saksan postin sivuilta seurantanumeron avulla löytämään lähetystään. Näet tiedot luultavasti vasta, kun lähetys on tullut Suomen postin alueelle, eli siis
http://www.posti.fi/lahetystenseuranta/

Onnea vain metsästysretkellesi Deutsche Postin uumeniin!
jarmokek

Viesti Kirjoittaja jarmokek »

Saksan postin seurantasysteemi toimii parin tai kolmen päivän viiveellä ja ulkomaille lähetettävistä paketeistä tulee yleensä vain pari merkintää. Eli merkintä saattaa tulla vasta sitten kun paketti on jo Suomessa.

Ja jos siinä numerossa on "DE" lopussa niin silloin se on seurantakooodi, mutta myös tarkka lähetyspäivämäärä pitää tietää.

Ainakin minun tapauksessa ensimmäinen ilmoitus oli se, että lähetys tunnistettiin, mutta siitä ei ollu yhtään merkintää. Ja noin viikko lähetyksestä tuli ilmoitus, että se on ollu käsittelyssä kansainvälisessä keskuksessa paripäivää sitten ja seuraavaksi muutaman päivän päästä lähetys löyty jo Suomen postin seurannalla.
MarttiV

Viesti Kirjoittaja MarttiV »

Tilasin itse vermeitä sekä topfoto-onlinesta ja new york camerasta.

Edellisestä meilasivat samana päivänä tilausvahvistuksen ja perään vielä postin seurantakoodin (tapahtui viime pe 30.5.). Ja tänään (ke 4.6.) antoi saksan postin seurantapalvelu (http://www.deutschepost.de/dpag?lang=de ... lFile=1474) tietää, että paketti on 3.6. ollut kansainvälisen postin keskuksessa. Eli se paketti on matkalla ainakin.

NYC:sta ei ole tullut edes kunnon tilausvahvistustakaan vielä vaikka olen parilla-kolmella meililla kysellyt perään. Viime yönä klo 3:34 oli kyllä tullut meili Dr. Weinmanilta, että informeeraa tänään tilanteen, mutta eipä ole kuulunut mitään.

Eli eroja on näillä putiikeilla palvelun laadussa. Topfotoa voin suositella tällä kokemuksella.
Xaeron

Viesti Kirjoittaja Xaeron »

Topfoto-online on hyvä juu. Itse tilasin sieltä Kingstonin 512MB muistikortin, kortinlukijan ja kameralle laukun.. tilausvahvistus tuli seuraavana päivänä, sitä seuraavana tuli order shipped maili ja antoivat seurantakoodin, ja nyt varmaan ensi viikolla tulee Suomeen asti.
Viimeksi muokannut Xaeron, Maalis 05, 2013 15 : 36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
yussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yussi »

Minuakin kiinnostaa tämä Technikdirekt. Sivuthan ovat englanniksi, joten härmäläinenkin tajuaa jotain. Onko tavara tullut miten pian vai onko yleensäkkään tullut?
Tuolta ei ilmeisestikkään voi tilata muuta kuin luottokortilla?

Kiitokset etukäteen
jsm

Viesti Kirjoittaja jsm »

yussi kirjoitti:Minuakin kiinnostaa tämä Technikdirekt. Sivuthan ovat englanniksi, joten härmäläinenkin tajuaa jotain. Onko tavara tullut miten pian vai onko yleensäkkään tullut?
Tuolta ei ilmeisestikkään voi tilata muuta kuin luottokortilla?
Technikdirektistä ja muistakin saksalaisista kaupoista mm. NY camera, topfoto-online jne. on ollut paljonkin juttua varsinkin canon foorumilla.

Itse olen ja pari kaveriani on tilannut TD:stä ilman ongelmia ja tavara on tullut perille viikossa tai puolessatoista.
colto

Viesti Kirjoittaja colto »

Tilasin tuossa kuukausi sitten technidirect maksoin luottokortilla ja halusivat vielä kopion henkkareista ja kortista, joten faxasin ne erikseen (en tosin edelleenkään ymmärrä miksi niitä tarvitsivat?).
Kamera tuli parissa viikossa tosin seurantakoodi jonka sain mailitse toimi vasta kun paketti jo tullut suomeen.
Tilaan varmaan seuraavankin kameran tuolta.
jsm

Viesti Kirjoittaja jsm »

colto kirjoitti:...maksoin luottokortilla ja halusivat vielä kopion henkkareista ja kortista, joten faxasin ne erikseen (en tosin edelleenkään ymmärrä miksi niitä tarvitsivat?)...
Itse tilasin eri osoitteeseen kuin mikä luottokortin laskutusosoite oli, joten luulin heidän edes jotenkin tarkistavan että tilaaja olen tosiaan minä. Tiedä sitten miksi tarkistavat laskutusosoitteeseen lähetettävätkin. Kaverilla oli sama vaikka tilasi kotiin.
yussi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yussi »

Tilasin sitten tuolta technikdirektistä G3:sen 17. päivä. 18. päivä pyysivät kuvan ID-cardista ja luottokortista, joten skannasin ajokortin ja luottokortin ja lähetin kuvan sinne. Pian tuli vahvistus ja seurantakoodi.
Tänään paketti näkyi jo olevan Vantaalla, mutta enää seurantasysteemi ei löydä sitä. Jospa paketti tulee huomenna sitten kotiin =)

T:yussi
HarVen
Viesti:

Technikdirectin seurantakoodi

Viesti Kirjoittaja HarVen »

Omassa digivideokameran tilauksen lähtövahvistuksessa
(Versandinformation xxxxxxxx) oli kohta:
Versandart: DPD
ja
Paket(e): xxxxxxxxxxxx (12-numeroinen luku)

joka tarkoittaa että käyttävät DPD Finland Oy:n
kuljetuspalvelua, jonka lähetysten seuranta löytyy osoitteesta:
www.dpd.fi
ja sieltä lähetysten seuranta, josta avutuu uusi ikkuna, jossa
kohtaan Parcel label number laitat tuon ko. luvun ilman viimeistä
numeroa - siis 11-digit parcel label number ja voit seurata
lähetyksen kulkua jo Saksasta siihen asti kunnes jättävät
paketin paikallispostiin ja samalla saat saapumisilmoituksen kotiisi.
_____________ Harri ______________
• ihminen on osa luontoa - ei tekniikkaa •
Kime

Viesti Kirjoittaja Kime »

Mitähän meinaa NY-camerasta tullut

Tracking No. xx.xxxxx xxxx x

siis mitähän postipalvelua on käytetty???
M.B.

Viesti Kirjoittaja M.B. »

yussi kirjoitti:Minuakin kiinnostaa tämä Technikdirekt. Sivuthan ovat englanniksi, joten härmäläinenkin tajuaa jotain.
Joo, mutta kaikki kirjeenvaihto käydäänkin sitten saksaksi, kun ongelmia ilmenee.
jsm

Viesti Kirjoittaja jsm »

M.B. kirjoitti:Joo, mutta kaikki kirjeenvaihto käydäänkin sitten saksaksi, kun ongelmia ilmenee.
Riippuu ilmeisesti kuka sieltä vastaa.
Itselleni ovat vastanneet englanniksi, kun englanniksi olen kysynyt.
Vastaa Viestiin