Paniikki: tarvitsisin kuvaajan torstai-illaksi 16.8.

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
avarox
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avarox »

Varaamani kuvaaja teki oharit! Nyt tarvittaisiin kiireesti nokkela tuuraaja.

Kyseessä on kaksi Vantaalla sijaitsevan Finnair Flight Academyn tiloissa järjestettävää iltatilaisuutta: sekä torstaina 16.8. että maanantaina 20.8. klo 17:00-22:30.

Kuvia pitäisi ottaa kahdeksasta vieraasta, jotka osallistuvat liikennelentäjän pikakurssille ja harjoittelevat lisäksi käytännön toimia MD11-simulaattorissa.

Maksan kahdesta illasta tasan tonnin laskua vastaan. Jos täytyy maksaa palkkiona yksityishenkilölle, vähennän tuosta tonnista verot ja palkan sivukulut.

Illan aikana pitäisi ottaa kuvia seuraavasti:

- Kuva kustakin lentäjästämme koneen ohjaamossa.
- Kuva koko ryhmästä lentoemäntämme ja opettajien kanssa.
- Todistusten jako, kukin poseeraa diplominsa kanssa.
- Muutama vapaamuotoinen kuva illan tiimellyksestä niin, että kukin vieraamme näkyy niissä.

Vaikein - ja myös tärkein - lienee tuo simulaattorissa otettu kuva. Ohjaamo on ahdas ja hankala valaista. Toisaalta tässä ei nyt tarvita taidetta, vaan muistoksi kelpaa vaikka miten rujo potretti.

Jos et itse halua / ehdi / uskalla kokeilla, tietäisitkö jonkun, joka pystyisi reagoimaan näin tiukassa aikataulussa?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

Ja yhteystietonne olivat?
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
avarox
Viesti:

Kuvaaja löytyikin jo tämän foorumin kautta - hieno homma!

Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että jos kaikki sujuu hyvin, vastaavat iltatilaisuudet alkavat pian toistua viikoittain jopa kolmeen kertaan.

Tarvitsen siis useiden kuvaajien joukon, sillä tuskinpa kukaan haluaa yksin hoitaa näitä kuvauksia esimerkiksi yli sata kertaa vuodessa.

Jos olet kiinnostunut tienaamaan tällaisella mukavasti palkatulla, pitkäaikaisella keikkaduunilla perusnäkkärisi, lähetä yksityisviestiä tulemaan, ole ystävällinen.
IGOR90

Viesti Kirjoittaja IGOR90 »

Väärällä puolen Suomea sitä näemmä taas asutaan..
alspe

Re: Paniikki: tarvitsisin kuvaajan torstai-illaksi 16.8.

Viesti Kirjoittaja alspe »

avarox kirjoitti: Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että jos kaikki sujuu hyvin, vastaavat iltatilaisuudet alkavat pian toistua viikoittain jopa kolmeen kertaan.

Tarvitsen siis useiden kuvaajien joukon, sillä tuskinpa kukaan haluaa yksin hoitaa näitä kuvauksia esimerkiksi yli sata kertaa vuodessa.
Joo tuskin kukaan on kiinnostunut kuvaamaan palkkiolla
1000€ x 100 /vuosi. :)
Ei kannata.
Pentaxilla saa kuvia
avarox
Viesti:

Näin siinä kuitenkin kävi, että parikin kuvaajaa kieltäytyi tästä hommasta.

Vaikka pitkäaikaisessa sopimuksessa maksamani hinta ei ole aivan yhtä hyvä kuin näistä yksittäisistä keikoista, ahkera kuvaaja voisi joka tapauksessa laskuttaa esimerkiksi 40-50 tonnia vuodessa.

Lisäksi noissa tilaisuuksissamme tulee pyörimään Suomen suurimpien yritysten myynti- ja markkinointijohtajia, joista voisi kuvitella monenkin kuvaajan löytävän vielä uusia asiakkaita itselleen.

Mutta eipä vain jostain syystä projekti kiinnostanut. Itse voisin kuvitella, että jopa maksaisin siitä, että pääsisin näyttämään kynteni.
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Siis kieltäytyi??? Sata iltaa vuodessa ja 40-50tonnia liksaa kai tää on pilaa?

Keskituloisen vuosipalkka ja kokonaisaika kuvankäsittelyineen noin 100*6h(max)=600h+300h(kuvankäsittely ja muu aika) =900h
Tuntihinnaksi jää n50e ja vuoden työtuntimääräksi jää noin puolet tavallisen duunarin vuosityötunneista.

Onko tässä nyt jotain mitä en hoksaa??
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

puuhapete kirjoitti:Siis kieltäytyi??? Sata iltaa vuodessa ja 40-50tonnia liksaa kai tää on pilaa?
Onhan noita syitä, joskus vaan siellä käärepaperissa ei ole konvehtia.

Mä olen ainakin kieltäytynyt muutamista hääkeikoista, kun olen jo sopimisvaiheessa huomannut, että tuon parin kanssa ei käteen jää mitään muuta kuin hermoromahdus.

Toinen mihin olen nykyään suhtautunut skeptisesti on nämä hegemoniatilaisuuksien järjestäjät, jotka ensimmäisen keikan järjestelyissä maalaa jo ruusuista taivaanrantaa. Silloin kun myydään kaatamatonta karhua, ei vielä kannata kivääriään myydä sanoi vanhakansakin.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
avarox
Viesti:

Toisten mielestä lasi on puolityhjä, toiset näkevät sen puoliksi täytenä.

Kuten sanottu, olen vasta koemarkkinoimassa uutta palvelua. Siitä voi tulla hitti tai floppi. Sellaista bisnes ja yrittäminen on aina.

Jos palvelusta tulee menestys - jollaisia olen tuotteistanut monta kertaa - valokuvaajamme pääsee käytännössä muutaman tunnin panoksellaan mukaan oikein mukavan aallon harjalle.

Parhaimmillaan pari vuotta sitten kaksi alihankkijaani laskuttivat firmaltani yli 100 000 euron palkkiot vuosittain kumpikin. Molemmat olivat mukana kaikkiaan viitisen vuotta.
Vastaa Viestiin