NEX-5R & NEX-6
-
- Viesti:
NEX-5R & NEX-6
Laitetaan nyt tähän tämä placeholder syyskuuta odotellessa...
http://www.mirrorlessrumors.com/nex-5r- ... el-sensor/
Villeimmät huhut lupaavat noihin wlania ja internet-yhteyttä...
http://www.mirrorlessrumors.com/nex-5r- ... el-sensor/
Villeimmät huhut lupaavat noihin wlania ja internet-yhteyttä...
-
- Viesti:
Roadmapin mukaanhan sieltä pitäisi tulla "High magnification zoom"; "Standard zoom" ja "Large aperture standard" (prime).
Nyt jos katsotaan mitä Sonyllä on tsuumikategoriassa (18-200, 18-55 ja 55-210) niin jotenkin alkaa tuo 18-200 -alue olemaan kovin hyvin hallussa.
Eli tulisiko sieltä jotain -> 300 milliin asti + joku 25-60 millinen, tms? Tuo standard zoom kiinteällä aukolla, vaikka 3.5.
Prime-osastoon sitten 25 tai 40 F1.8... vai tekiskö ne jonkun mid-telen kuten 75- tai 85-millisen... joka olisi sitten lähellä 135-millistä FF-vastaavuudellaan.
Nyt jos katsotaan mitä Sonyllä on tsuumikategoriassa (18-200, 18-55 ja 55-210) niin jotenkin alkaa tuo 18-200 -alue olemaan kovin hyvin hallussa.
Eli tulisiko sieltä jotain -> 300 milliin asti + joku 25-60 millinen, tms? Tuo standard zoom kiinteällä aukolla, vaikka 3.5.
Prime-osastoon sitten 25 tai 40 F1.8... vai tekiskö ne jonkun mid-telen kuten 75- tai 85-millisen... joka olisi sitten lähellä 135-millistä FF-vastaavuudellaan.
-
Tai sitten 10mm alkuinen laajiszoom ja fisu? Ja ne valovoimaiset primet toki ovat asiaa. Ja valovoimainen tele prime telezoomin lisäksi.
Ihan näppäilijöille riittää varmaan 18-55mm ja 18-200mm. Ei ne kuitenkaan osta kuin sen yhden objektiivin mitä kameran mukana tulee. Ja tuolleenhan suurin osa NEX-kameroiden käyttäjistä toimii.
Ihan näppäilijöille riittää varmaan 18-55mm ja 18-200mm. Ei ne kuitenkaan osta kuin sen yhden objektiivin mitä kameran mukana tulee. Ja tuolleenhan suurin osa NEX-kameroiden käyttäjistä toimii.
-
- Viesti:
-
Kyllä tämä kalustorunk* on tällä foorumilla sillä tasolla että saa olla aika yksinkertainen kaveri jos ei tuota tajua.mremonen kirjoitti:Katsoitko housuihisi kun tuo tuli mieleen, vai mihin yo. heitto referoi?Tonttu.T kirjoitti:Aika turhia vemputtimia, minun mielestäni.
Täysin turhia vemputtimia tuohon hommaan nämä Sonyn Rumor-Uutuudet. No aika turhia ovat kyllä muutenkin.
-
- Viesti:
Ok, yksinkertaisia sitten ollaan.Tonttu.T kirjoitti:Kyllä tämä kalustorunk* on tällä foorumilla sillä tasolla että saa olla aika yksinkertainen kaveri jos ei tuota tajua.
Turhia kalustorunk*? Harmi.Tonttu.T kirjoitti:Täysin turhia vemputtimia tuohon hommaan nämä Sonyn Rumor-Uutuudet. No aika turhia ovat kyllä muutenkin.
---
Mikä tässä nyt sitten oikein saa otsasuonen tykyttämään Tonttu.T:llä? Joulusta on jo aikaa, vai painaako tuleva sesonki jo päälle?
Ovatko siis NEXin uudet objektiivit turhia? Minusta eivät. Tällaisenaan NEXin objektiivivalikoima on kovin suppea. 18-200 -polttovälialue on katettuna moninkertaisesti. Sen ulkopuolella ei ole kuin yksi automaattitarkenteinen obiska: Sonyn SEL16, joka ei ole mikään optiikan referenssi.
Entäpä jos turhia ovat uudet rungot? Se voi olla totta, mutta miksi valita uhriksi Sony, joka tuottanee maailman kamerarungoista häviävän pienen osan?
Vai onko koko NEX-järjestelmä turha? Voi olla, mutta miksi kieltää Sonyltä se, mikä sallitaan vaikkapa Nikonille tai Canonille. µ4/3:sta puhumattakaan.
Entäpä jos peilittömät ovat turhia? Kts. edellinen kohta.
Vai ovatko kaikki kamerat turhia. Näinkin voi olla. Kamerat eivät kuulu Maslowin tarvehierarkiaan, joten ne voi poistaa ilman että inhimillisyytemme siitä kärsii.
Vai olisiko se nyt vain niin, että yksinkertaisuudessani en tajua mitä ajat takaa...
-
- Viesti:
Ehkä sun sitten kannattaa pysyä tästä tyhmien ketjusta pois, kun ainoa tarkoitus näyttää olevan postauksien lukumäärän kasvattaminen.Tonttu.T kirjoitti:Hyvinkin mahdollista ;)mremonen kirjoitti:
Vai olisiko se nyt vain niin, että yksinkertaisuudessani en tajua mitä ajat takaa...
Anti on tähän mennessä ollut nolla.
-
Se on minulla sitten vähän sama tilanne kuin noilla Sonyn NEX-5R & NEX-6 kameroilla.mremonen kirjoitti:Ehkä sun sitten kannattaa pysyä tästä tyhmien ketjusta pois, kun ainoa tarkoitus näyttää olevan postauksien lukumäärän kasvattaminen.Tonttu.T kirjoitti:Hyvinkin mahdollista ;)mremonen kirjoitti:
Anti on tähän mennessä ollut nolla.
-
No ei nyt sentään, kyllähän uudet Nexit aina kelpaavat, mutta turhaa tonttua kaipaamaan jäivät:Tonttu.T kirjoitti:Se on minulla sitten vähän sama tilanne kuin noilla Sonyn NEX-5R & NEX-6 kameroilla.
-
No oliko sulla jotain kovaa faktaa, että miksi nuo uudet, ehkä tulossa olevat mallit olisivat turhia uusien objektiivien lisäksi?
Meinaan, että hyödyllisen ja turhan, käsitteinä tarkasteltuna siis, pohjalla pitäisi olla jotain tietämystä teknisestä tasosta, käytännön toteutuksesta ja tietysti myös omista henkilökohtaisista tarpeista.
Viimeisin toki on määräävä, maailman paraskaan tuote ei välttämättä ole hyödyllinen jos sitä ei tarvitse, joten siitä tulee turha, eli tämä lienee pointtisi kun mitä ilmeisimmin et peilittömiä järkkäreitä tarvitse?
Valmistajillehan tuo on hyvä rako, näistähän ne rahat nykyään revitään vs. malliston kärkipäähän asettuvat, lähinnä kalustorunk* ja kouralliselle ammattilaisia tehdyt tuotteet. Joista ensinmainittu kohderyhmä harvoin edes lopulta ostaa itse tuotetta, mutta lukee siitä n kappaletta testejä ja kirjoittaa siitä x000 viestiä Internetin ihmeelliseen maailmaan.
Meinaan, että hyödyllisen ja turhan, käsitteinä tarkasteltuna siis, pohjalla pitäisi olla jotain tietämystä teknisestä tasosta, käytännön toteutuksesta ja tietysti myös omista henkilökohtaisista tarpeista.
Viimeisin toki on määräävä, maailman paraskaan tuote ei välttämättä ole hyödyllinen jos sitä ei tarvitse, joten siitä tulee turha, eli tämä lienee pointtisi kun mitä ilmeisimmin et peilittömiä järkkäreitä tarvitse?
Valmistajillehan tuo on hyvä rako, näistähän ne rahat nykyään revitään vs. malliston kärkipäähän asettuvat, lähinnä kalustorunk* ja kouralliselle ammattilaisia tehdyt tuotteet. Joista ensinmainittu kohderyhmä harvoin edes lopulta ostaa itse tuotetta, mutta lukee siitä n kappaletta testejä ja kirjoittaa siitä x000 viestiä Internetin ihmeelliseen maailmaan.
-
Juurikin näin.bababoboo kirjoitti: Viimeisin toki on määräävä, maailman paraskaan tuote ei välttämättä ole hyödyllinen jos sitä ei tarvitse, joten siitä tulee turha, eli tämä lienee pointtisi kun mitä ilmeisimmin et peilittömiä järkkäreitä tarvitse?
Minulle tuo on "vähän" turha tuote koska pienemmän kokoinen pokkari (tässä tapauksessa juuri tuo RX100) korvaa tuon nex-järjestelmän omassa käytössäni loistavasti. Tuo nex objektiivien kera ei kuitenkaan ole niin pieni ja sillä saavutetut edut kuvan laadussa suhteutettuna käyttökokoon eivät riitä minulle perusteluksi hankkia tuota. Järjestelmäkamera + kilkkeet on minulla toisissa repuissa sitä varten, siis jos haluan kuvilta enemmän, teknisesti.
Uskon että en ole ihan yksin näiden mietteiden kanssa.
Täysin samaa mieltä. Osalle ihmisiä joiden määrä muuten lisääntyy jatkuvasti tuo on varmasti täysin riittävä järjestelmä :)bababoboo kirjoitti: Valmistajillehan tuo on hyvä rako, näistähän ne rahat nykyään revitään vs. malliston kärkipäähän asettuvat, lähinnä kalustorunk* ja kouralliselle ammattilaisia tehdyt tuotteet. Joista ensinmainittu kohderyhmä harvoin edes lopulta ostaa itse tuotetta, mutta lukee siitä n kappaletta testejä ja kirjoittaa siitä x000 viestiä Internetin ihmeelliseen maailmaan.
-
- Viesti:
Niin, no mulla tuo 5N on se kolmosrunko. Mieluummin kuitenkin otan järkkärin kuin pokkarin. Jos 5R tai kutonen tuo jotain merkitsevästi uutta, voin vaihtaa vain rungon ja pitää lasit.Tonttu.T kirjoitti:Täysin samaa mieltä. Osalle ihmisiä joiden määrä muuten lisääntyy jatkuvasti tuo on varmasti täysin riittävä järjestelmä :)
Lisäksi todennäköisesti videokamerahankinta osuu Sonyn leiriin, jolloin pääsen edelleen hyödyntämään hankittua optiikkaa.
-
Mulla on nyt ollut kaksi Nexiä ja toki 5N on edelleen, sitä ennen oli 5 -malli. Näille olen keksinyt isompien runkojen kaveriksi hyvän apuroolin, esim. tässä taannoin hääjuhlissa 5N toimi mukavana kaverina niin kirkossa kuin etenkin myöhemmin juhlapaikassa. Sillä sai vieraista mukavasti kuvia lähes huomaamatta, lisäksi takanäyttö mahdollistaa sommittelun niin ikään huomaamatta ja kuvattavia häiritsemättä kun ei tarvitse mitään nostaa naamarille. Kuvanlaatu riittää mainiosti vielä ISO3200 -tasollakin.
Mulla oli 5N:ssä kiinni tuo 2-version Alpha mount -adapteri ja käytännössä kokoajan 35mm F1.8 siinä kiinni. Isommassa rungossa (A580 akkukahvalla) oli sitten laajiszoomia ja 85mm f2.8 prime.
Tämän apuroolin lisäksi matkoille lähtee Nex aina mukaan, en ole jaksanut enää kantaa muita runkoja lomareissuille, kuvanlaadun puolesta ei ole mitään tarvetta ainakaan, en oikein tiedä mitä tuosta 5N:stä vielä jotain oleellista parantaisi kuvanlaadullisesti. Adapterin ja parin linssin ohellakin, paino jää kohtuulliseksi, samoin tilan tarve.
Mulla oli 5N:ssä kiinni tuo 2-version Alpha mount -adapteri ja käytännössä kokoajan 35mm F1.8 siinä kiinni. Isommassa rungossa (A580 akkukahvalla) oli sitten laajiszoomia ja 85mm f2.8 prime.
Tämän apuroolin lisäksi matkoille lähtee Nex aina mukaan, en ole jaksanut enää kantaa muita runkoja lomareissuille, kuvanlaadun puolesta ei ole mitään tarvetta ainakaan, en oikein tiedä mitä tuosta 5N:stä vielä jotain oleellista parantaisi kuvanlaadullisesti. Adapterin ja parin linssin ohellakin, paino jää kohtuulliseksi, samoin tilan tarve.
-
Aika hieno, iso plussa PASM:sta. edit: ja plussaa myös salamakengästä. enää tarvitaan vain siroja objektiiveja.
http://www.mirrorlessrumors.com/sony-ne ... se-agency/
-
- Viesti:
PASM-kiekko on hyvä, vaikkei itselle ihan välttämätön. Objektiivien koot tuskin hirveästi pienenevät kennosta johtuen.antti.h kirjoitti:Aika hieno, iso plussa PASM:sta. edit: ja plussaa myös salamakengästä. enää tarvitaan vain siroja objektiiveja.
Onko tuossa 5R:ssä joku kiekko myös? Jos se on vapaasti ohjelmoitavissa ja sen lisäksi vielä kaikki muutkin namiskat määriteltävissä kuten ennen, niin ei tuonne menuun paljoa ole tarvetta mennä. Lisäksi tuossa laukaisimen vieressä on vielä joku funkkarinäppäin...
5R voisi olla mulle, etenkin jos 5N:n etsin käy tuohon. Jos sen sijaan ovat menneet vaihtamaan sen liittimen taas, niin se ei kyllä ole kiva juttu...