Tallennus, ulkoinen- vai verkkokovalevy

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
eetu1978

Tallennus, ulkoinen- vai verkkokovalevy

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Kumpaa keinoa arvon foorumilaiset suosivat?

Itsellä sanoi poks verkkokovalevyn virtalähde, kovalevy jäi ehjäksi, joten sitä pystyy hyödyntämään.
Mutta kumpi näistä kahdesta vaihtoehdosta olisi sitten parempi.. USB:n kautta varmasti nopeampi käyttää, mutta kannettavan kera tuo johdottomuus olisi plussaa..

Yksi ulkoinen kovo taitaa myös vedellä viimeisiään, kun ei suostu aina lukemaan kuvia. Tämä ongelma tosin voi johtua myös muistikortista(?) tai Lightroomista(?)..

Tuo ongelma ilmenee yleensä juuri importtauksen jälkeen, LR ilmoittaa ettei pysty lukemaan tai jotain. Toisinaan saanut nuo kuvat aukeamaan muistikortin formatoinnin ja RescuePron avulla. Kuvat eivät aukea millään muullakaan ohjelmalla, siis ennen tuota formatointia/RescueProta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Eihän tähän voi mitään yleisiä vastauksia antaa. Riippuu siitä montako tietokonetta on taloudessa, miten niitä käytetään jne. Mikä on tarpeesi?
kebax
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kebax »

Mulla menee varmuuskopiot verkkolevylle. Kuvani majailevat pääosin läppärini uumenissa mutta koska siellä on rajallinen määrä tallennustilaa olen arkistoinut vanhiommat kuvat ulkoiselle usbilevylle. Toistaiseksi näyttäisi toimivan ja kerran olen jopa joutunut varmuuskopioista tavaraa palauttamaan. Kyse ei ollut järjestelmäviasta vaan ihan omasta kämmistä.
eetu1978

nomad kirjoitti:Eihän tähän voi mitään yleisiä vastauksia antaa. Riippuu siitä montako tietokonetta on taloudessa, miten niitä käytetään jne. Mikä on tarpeesi?
Tuo on kyllä ihan totta :) Tarve on lähinnä saada kuvia pariin eri tallennuspaikkaan. Eli taidan ostaa tuohon yhteen kovalevyyn verkkolevytelakan, sitä voi kuitenkin käyttää myös USB:n kautta. Tuohon päälle varmaan pari ulkoista kovoa, niin luulisi tiedot pysyvän jotenkin tallessa.

Mut tuohon levyltä lukemis ongelmaan jos jollain olisi mielipidettä? Heitänkö molemmat muistikortit jokeen vai mitä :D
marvehni

Viesti Kirjoittaja marvehni »

Itse olen hyllyttänyt vastaavassa tapauksessa SD-kortin ja ostanut uuden tilalle. Ongelmat loppuivat ja sain isomman ja nopeamman tilalle. Kulutustavaraa tuntuvat nuo kortit olevan.

Varmmuskopioinneista: Itsellä toimii USB-levy vakiovarmuuskopioille ja verkkokovalevy hieman harvempaan varmmuskopiointiin. Eli kuvat kahdella-kolmella erillisellä kovalevyllä.
eetu1978

Verkkokovalevy kokeilu ei tuottanut toivottua tulosta.. Ei toiminut koko telakka kahden kovon kanssa sitten millään, eikä mennyt aina verkkoon, jos meni, ei pysynyt siellä jne.

Päätin sitten hankkia parit ulkoiset kovalevy USB-virralla, koska ne kulkee hyvin mukana ja ei tarvii ns. ylimääräisiä johtoja.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... vy-USB-3-0

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... GB-USB-3-0

Olisko jollain esim. näistä kokemuksia? Ostopaikasta myös voi antaa vinkkiä, tuolta nyt löytyy hyvä valikoima noita :)
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Mulla oli noista vanhemmat versiot. Toimii jos toimii, yleensä ei.
Joissain laitteissa riitti pelkkä usb virta, mutta ei kaikissa. En nyt muista saiko tuohon jaettua virran kahdesta usbista, vai oliko minulla erillinen laturi. Molemmat kaksi laukesivat takuun aikana, toisen muistaakseni kävin vaihtamassakin. Nyt win7 ehdottaa kovalevyn alustamista tuolle vaihdetullekkin levylle aina kytkettäessä. Ehkä tuossa sarjassa oli jotain vikaa, mutta minulta meni kyllä luotto näihin mukana raahattaviin kovalevyihin kuvien arkistoinnissa.
Brunberg

Viesti Kirjoittaja Brunberg »

Kuvat menevät suoraan verkkolevylle ja silloin tällöin varmuuskopiot ulkoiselle levylle, jota ei käytetä mihinkään muuhun. Jotain tosi tosi tärkeitä voi poltella vielä lätylle.
Vastaa Viestiin