Olympus C-2100UZ + CrystalVue LX Lens

Minolta-digit, Olympus-digit (ei-järjestelmädigejä)
bse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bse »

HERMO MENI POJAT ! :D

Vaikka tilasin C-750:n jo 2kk sitten on jonossa silti edellä vielä satoja ihmisiä :( Technikdirekt ei toimita kameraa ennen lomamatkaani ensi viikon torstaina.
Soitin kaikki Suomen liikkeet läpi C-740:ta varten ja kaikki ilmoittivat, että tavarantoimittajalle vasta tulee niitä "ehkä" 25.7.
C-750:ta ei tietenkään ole vielä missään.
Sitten Saksan kaupat läpi, ei oo ei oo ei oo, on, mutta ei saada toimitettua siiheksi koska rahan siirto kestää jne.
Lopulta Pixmaniassa oli "in stock" ja luottokortilla maksoin. Suomen hintoihin menee, mutta kun Suomesta ei koko kameraa saa. Kun ennen Saksan aikaa 1pm CET tilasin niin tänään postittavat sivujen mukaan. Postikulut normaalia pienemmät, 16 euroa.
Sivulla jopa lukee, että toimitus Suomeen "2 päivää" kun maksaa luottokortilla ja tilaa ennen 1 pm. Tähän en kyllä usko pätkääkään, mutta jos kamera VIIKOSSA tulee niin olen todella tyytyväinen. Torstia aamuna 4:00 pitää lähteä eli keskiviikkona pitää postista viimeistään hakea.

Käytän tätä varmaan matkalla vain ja sitten kamera menee huutonetiin, koska C-750 pitäisi tulla jossain vaiheessa. Kameraahan minulla ei tällä hetkellä ole ollenkaan joten tuo piti ostaa.

Pixmanialla 2v takuu ja jos joku tämän haluaa matkani jälkeen ostaa niin hihkaiskaa, koska kohta hyllyssäni on sekä C-740, että C-750...

Meni vähän offtopic, mutta nyt ei ainakaan CrystalVueta osteta ennenkuin pääsen C-740:Sta eroon.. :P
Sony A7R IV
Sony FE 20 mm F1,8 G
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari »

tbman kirjoitti:Onnistuin tökkäämään sormenjäljen siihen päähän mihin kamera laitetaan on ihmeen tiukassa ei lähtenyt puhistus aineella jolla yleensä puhdistan kameran linssin. Kamerakaupoissa olisi näköjään myynnissä linssinpuhdistuskyniä mutta ovat aika kalliita (12e)
Itse käytän mikrokuituliinaa.
Edullinen ja toimiva ratkaisu.

tbman kirjoitti:Näin aurinkoisella säällä pidän valotuksenkorjausta -1, koska ainakin minulla kamera ylivalottaa hieman kuvaa, meneehän se sellaisenakin mutta kun valotuksen korjaus on -1 myös CA vähenee.
Saman vaikutuksen olen itsekin havainnut.

-
* Canon EOS 1D Mark III *
* Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM *
* Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM *
* Ex: Canon EF 500mm f/4 L IS USM *
* http://photo.digitalfinland.net *
tbman

Viesti Kirjoittaja tbman »

bse kirjoitti:HERMO MENI POJAT ! :D

Vaikka tilasin C-750:n jo 2kk sitten on jonossa silti edellä vielä satoja ihmisiä :( Technikdirekt ei toimita kameraa ennen lomamatkaani ensi viikon torstaina.
Soitin kaikki Suomen liikkeet läpi C-740:ta varten ja kaikki ilmoittivat, että tavarantoimittajalle vasta tulee niitä "ehkä" 25.7.
C-750:ta ei tietenkään ole vielä missään.
Sitten Saksan kaupat läpi, ei oo ei oo ei oo, on, mutta ei saada toimitettua siiheksi koska rahan siirto kestää jne.
Lopulta Pixmaniassa oli "in stock" ja luottokortilla maksoin. Suomen hintoihin menee, mutta kun Suomesta ei koko kameraa saa. Kun ennen Saksan aikaa 1pm CET tilasin niin tänään postittavat sivujen mukaan. Postikulut normaalia pienemmät, 16 euroa.
Sivulla jopa lukee, että toimitus Suomeen "2 päivää" kun maksaa luottokortilla ja tilaa ennen 1 pm. Tähän en kyllä usko pätkääkään, mutta jos kamera VIIKOSSA tulee niin olen todella tyytyväinen. Torstia aamuna 4:00 pitää lähteä eli keskiviikkona pitää postista viimeistään hakea.

Käytän tätä varmaan matkalla vain ja sitten kamera menee huutonetiin, koska C-750 pitäisi tulla jossain vaiheessa. Kameraahan minulla ei tällä hetkellä ole ollenkaan joten tuo piti ostaa.

Pixmanialla 2v takuu ja jos joku tämän haluaa matkani jälkeen ostaa niin hihkaiskaa, koska kohta hyllyssäni on sekä C-740, että C-750...

Meni vähän offtopic, mutta nyt ei ainakaan CrystalVueta osteta ennenkuin pääsen C-740:Sta eroon.. :P
Itse olin huhtikuun puolessa välissä vaihtamassa kameraa kun halusin pidemmän putken, olin pidemmän aikaa odotellut C-740 mutta tulo tuntui vaan venyvän sitten huomasin yhden "uzin" myynnissä ja ajattelin ostaa sen koska muistit todella paljon halvempia ja 2mpx riittää minulle hyvin. Siinä säästämilläni rahoilla pystyin ostamaan Crystalvuen. Nyt jälkeenpäin "uzin" osto ei harmita yhtään vaikka aluksi hieman epäilin, en ole kylläkään päässyt kokeilemaan C-740 kameraa mutta uskon että ”uzi” on ainakin minulle parempi. Tosin se suuri etu c-740 olisi kun esim. siskot tai vanhemmat haluaa lainaan sitä niin se olisi paljon pienempi, hommaan joskus ehkä jonkun pienen kakkoskameran kun on vaan rahaa tarpeeksi.
tbman

Ari kirjoitti:
tbman kirjoitti:Onnistuin tökkäämään sormenjäljen siihen päähän mihin kamera laitetaan on ihmeen tiukassa ei lähtenyt puhistus aineella jolla yleensä puhdistan kameran linssin. Kamerakaupoissa olisi näköjään myynnissä linssinpuhdistuskyniä mutta ovat aika kalliita (12e)
On minulla mikrokuituliina mutta se vaan levitti lian koko linssin alueelle.

-
bse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bse »

tbman kirjoitti:
Ari kirjoitti:
On minulla mikrokuituliina mutta se vaan levitti lian koko linssin alueelle.

-
Aivan. Minulla on Lenspen ja Lenspen Minipro sekä mikrokuituliina. Jos käytän pelkästään mikrokuituliinaa niin linssi on parin viikon päästä pökäleen peitossa. Lenspenit toimivat huomattavasti paremmin eivätkä ne nyt mitään kalliita ole. Ei kannata säästää väärässä paikkaa. Lenspen ja Minipro maksoivat yhteensä 18,50€ + 2€ pk kun ostin Teknofocuksesta.
Sony A7R IV
Sony FE 20 mm F1,8 G
Ari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari »

bse kirjoitti:Lenspen ja Minipro maksoivat yhteensä 18,50€ + 2€ pk kun ostin Teknofocuksesta.
Pitänee sitten hankkia myös sellainen Lenspen, jos se on tosiaan niin erinomainen, kuin valmistajan kotisivut antavat ymmärtää.

-
tbman

Ari kirjoitti:
bse kirjoitti:Lenspen ja Minipro maksoivat yhteensä 18,50€ + 2€ pk kun ostin Teknofocuksesta.
Pitänee sitten hankkia myös sellainen Lenspen, jos se on tosiaan niin erinomainen, kuin valmistajan kotisivut antavat ymmärtää.

-
Ostin tänään Lenspenin paikaliisesta liikkestä hintaan 7.9e ja oli kyllä todellä hyvä ostos.
Lähti levinneet sormenjäljet crystalista, ja uzin linssi ei ole ollut yhtä puhdas kuin tehtaalta lähtiessään :) joutui nimittäin tosi testiin heti kun píkkusiskolla kamera oli mukana rippileirillä ja oli sen näköinen että huh huh :) Oli varmaan oikein sormella hangattu linssiä.
Eli suosittelen todellakin kaikille tätä tuotetta.
Ari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari »

tbman kirjoitti:Eli suosittelen todellakin kaikille tätä tuotetta.

Selevä.
Reissusta palattua siis Teknofokukseen, jos niitä siellä olisi vielä....

-
Vastaa Viestiin