Pentax optio wr33

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
vaeltaja

Pentax optio wr33

Viesti Kirjoittaja vaeltaja »

Tälläinen olisi yhtenä vaihtoehtona.Mitä mieltä olette kamerasta?Toiset mitä olen harkinnut.
Nikon 3200
Canon a75
Canon a60 (käytetty ja edullisin)
Olympus 700 sarjalainen (taitaa olla painavia ja muisti sitä dx:sää...entäs akut?)
Ja sitten tämä Pentax wr33:nen.

Hinta on yksi ratkaiseva tekijä.Talvea ajatellen kamera pitäs pystyä kuljettamaan kaulassa (lämpimässä)roikkumassa,joten paino ja koko ei saisi olla esteenä silloin.AA-kokoiset akut olis ehkä paras ratkaisu virranlähteenä ja cf muistikortilla (hinta taas).
Tietokoneeni on muuten 4 vuotta vanha windows 98....uudet kamerat kai tarvii tuoreemman version?Tämäkin seikka pitää kai ottaa huomioon?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
kkoskela

Viesti Kirjoittaja kkoskela »

Olen käyttänyt Canonin A-sarjaa olisko A70 tai 75 . Ja nykyisin omistan otsikon mukaisen Pentaxin, voin kyllä suositella sitä paljon Cannoneita parempana...
bavel

Viesti Kirjoittaja bavel »

Moro,
Tuliko ostettua tuo wr33? Jos, niin oletko ollut tyytyväinen? Kiinnostaisi kovasti nähdä esimerkkikuvia ja kuulla käyttökokemuksia, kun harkitsen 43wr hankkimista matkustelu- ja kalastus käyttöön.
kkoskela

Viesti Kirjoittaja kkoskela »

Joo, kyllä omistan tuon 33wr:n. Voin kyllä suositella sitä kalastuskäyttöön sopivaksi kameraksi, veden kestosta ei ole muuta tietoa kuin mitä luvataan. Viime kesänä en vielä omistanut tuota, joten kalareissut kuvasin Canonin Ixus X1:llä. Ensi kesänä aion kyllä ottaa veden alta saaliskuvia.

Paristoja tuo kuluttaa siinä missä muutkin digikamerat. Jos käyttää salamaa, niin äkkiähän ne paristot tyjenee. Itse arvioisin näin hatusta vetämällä, että noin sata kuvaa/akkusatsi (2300mAh). Semmoista sekalaista kuvausta jossa osa salamalla ja osa ei. paljon poistelua sun muuta... Ihan tyytyväinen olen tuohon akkujen kestoon, varsinkin kun kamera syö AA-akkuja.

Olen kuvannut aiemmin aika paljon, kameroina Nikoneita F80, F-801S, F70, F-501,FM... Digejä mitä olen käyttänyt: Olympus C3030(?), Olympus E20, Canon D10, jo aiemmassa viestissä mainittu Canonin pokkari, Nikon Coolpix 5000, Nikon D70. Tässä malleja joilla olen kuvannut sen verran että ehtinyt mielipiteen muodostaa.
Tässä sarjassa Pentaxin käytettävyys ei häpeä muille yhtään. Tosin itse kuvaan ihan käyttökuvaa Pentaxilla, eli en kauheasti valikoissa surffaa, mutta kyllä ne silti ihan selkeiltä vaikuttaa. Perus asetuksina itsellä paras kuvanlaatu ja resoluutio, sekä P-ohjelma. Käytössä kamera vain päälle ja kuvia, mitä säädän on salaman päällä-olo, Zoom (tämä on hyvä tässä), ja valotusta korjailen. Harvemmin muuta.

Valotuksen säätämiseen liittyy kameran huonoin ominaisuus, eli liian kirkas näyttö. Siinä kuvan jos säätää sopivaksi valotusta korjailemalla, niin kuvankäsittely ohjelmassa sen joutuu kirkastamaan, muuten jää liian tummaksi.

Täälläon ottamani lähikuva perhosta. Näissä hommissa tuo on aivan ylivoimainen. Jos bavel haluat minulta esimerkkikuvia niin laita s-posti osoitteesi minulle vaikkapa pk.netissä yv:nä niin voin lähettää joitain täysikokoisia kuvia.
mustis2

Viesti Kirjoittaja mustis2 »

eikä tuo Canonin a70 missään nimessä huono kamera ole, sillähän on otettu vuoden luontokuvakin ;) eli osaavissa käsissä silläkin syntyy jälkeä.
JVainio

Viesti Kirjoittaja JVainio »

2 kalastuskauden kokemuksella: 33 kestää kyllä veteen pudottamista mutta ei sentään veden alla kuvaamista.
Kuvan laatu ei ole luokassaan parhaasta päästä, kohinaa tulee liikaa vähänkin heikommassa valossa. Liian suuri laukaisuviive minkäänlaiseen actioniin.
Uusi Pentax WP toimii sitten myös veden alla.
Vastaa Viestiin