Kodak DX6490?

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
Dr.Mikkola
Viesti:

Kodak DX6490?

Viesti Kirjoittaja Dr.Mikkola »

Onko kellään kokemuksia kyseisestä kamerasta. se on aika halpa ja vaikuttaa ainakin optisen zoominsa kannalta hyvältä. Voisiko sitä ajatella aloittelevalle nopeaa kameraa tarvitsevalle extreme-urheilu kuvaajalle?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
polaroid

Viesti Kirjoittaja polaroid »

Mulla on kyseinen laite ollut reilun puolen vuoden ajan ja pääosin olen ollut ihan tyytyväinen. Kuvat on hyviä, akku kestää ja auttavaa videokuvaakin voi ottaa niin paljon kuin kortin kapasiteettia riittää. Itse pidän myös kameran ergonomiaa ihan onnistuneena vaikka kamera ei ulkoisesti hurjan kaunis olekaan.

En tiedä mitä tarkkaan ottaen haet tuolla "aloittelevalle nopeaa kameraa tarvitsevalle extreme-urheilu kuvaajalle" -jutulla. Nopea tai ei, tuossa Kodakissa (kuten kaikissa muissakin ison optisen zoomin omaavissa kameroissa pitää muistaa), että käynnistyminenhän noissa kestää. Putki kun surisee ulos useamman sekunnin ennenkuin ollaan kuvausvalmiina.

Iso objektiivi tekee myös kamerasta mitoiltaan pokkarikokoa selkeästi isomman, joten omasta kokemuksesta en tuota taskukameraksi suosittele. Kunnon laukku pitää olla aina mukana.
Islander

Viesti Kirjoittaja Islander »

[quote

(kuten kaikissa muissakin ison optisen zoomin omaavissa kameroissa pitää muistaa), että käynnistyminenhän noissa kestää. Putki kun surisee ulos useamman sekunnin ennenkuin ollaan kuvausvalmiina.

quote]

Ei pidä muuten paikkaansa, muunmuassa Minolta Z1,Z2 ja nykyisin Z3 ovat todella nopeasti valmiita kuvaukseen.
Hetken he olivat legendaa...
jaman__

Viesti Kirjoittaja jaman__ »

Itselläni on kyseinen kamera ollut kohta vuoden ja kovasti olen tykännyt. Kuvan pakkaus ehkä aavistuksen verran liian raju, mutta eipä tuo käytännössä ole häirinnyt, meneepähän enemmän kuvia kortille.

Käyttö on äärimmäisen helppoa, mikä lienee kameran paras ominaisuus.

Kaikki toimii, kuvat onnistuu ja näyttökin on varsin hyvä, ainakin tällaiselle peruskäyttäjälle.

Vaikka olenkin suunnitellut myyväni kameran (6490+lisäakku+128sd ja mahdollisesti hp:n peruskamera kaupan päälle ;) ), ei se tarkoita sitä, että olisin siihen jollain tavoin pettynyt. Nälkä vain kasvaa syödessä. 6490 on erittäin hyvä laite varsinkin aloittelijalle ja harrastelijalle.
Vastaa Viestiin