Panasonic DMC-FZ7

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
darenaf

Viesti Kirjoittaja darenaf »

S_ohvi kirjoitti: Siis sillä voi tarkentaa myös manuaalisesti? Kun netistä olen katsonut, niin luki vaan että "tarkennus: automaattinen"...
Juu voi tarkentaa manuaalisesti, itse vaan en ole siitä vielä mitään hyötyä saanut irti.. Toimii joystickillä vierittämällä tarkkuusaluetta edemmäs tai kauemmas. Parempi ois kyllä linssissä oleva tarkennusrengas, aika hidasta tuolla tökkimissysteemillä.
S_ohvi kirjoitti: Tulikin vielä yksi kysymys mieleen, että käykö tuo kamera akulla vai paristoilla? Tuleeko akku mukaan kun ostaa kameran, vai joutuuko sen ostamaan erikseen?
Akulla käy, ja tulee mukana :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
S_ohvi

Viesti Kirjoittaja S_ohvi »

^Okei, kiitos :)

Muuten, jos vertaa esim. Konican Minoltan g400 kameraan, niin onhan tämä paljon parempi, mutta paljonko parempi? Kannattaako ostaa uuden digikameran, vai pitäiskö ostaa järkkärin?
Hepa^
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hepa^ »

Oon itse ostamassa ensimmäistä kameraa ja yhtenä vaihtoehtona on tämä.

Onko kukaan kuvaillut rallia tai muuta sen tyylistä tämmöisellä, olisi kiva kuulla kommentteja kuvista?
Henri_V

Viesti Kirjoittaja Henri_V »

Kameran osto olisi nyt ajankohtaista ja FZ7 on muuten ominaisuuksiltaan sopiva, mutta minuakin kiinnostaisi tietää, että miten kamera toimii esim. rallin kuvauksessa tai vastaavissa nopeissa tilanteissa.
jontteri

Viesti Kirjoittaja jontteri »

Itse olen myös harkinnut tätä mallia . Optiikka vaikuttaa hyvältä ,samoin ominaisuudet .

Kuitenkin mielestäni Z7 kuvien värit ovat jotenkin haljuja . Tästä luin juttuakin jostain forumilta . Kaveri joka teki ammatikseen kuvista suuria tulosteita moitti juuri panasonickeja tästä. Vertasi esim vanhempaan fujin F10 ja 11 malliin joiden kuvien värejä piti erityisen sävykkäinä ja väririkkaina..
Hepa^
Viesti:

Kameraliikkeen myyjältä kysyin, niin ehdotti mielummin tätä kuin Canonin Powershot S-malleja.

Itse olen päätynyt tähän kameraan ja ajattelin huomenna käyä ostamassa. Sattu vielä löytymään Anttilasta sopiva tarjous.
ErkkiM

Viesti Kirjoittaja ErkkiM »

Hyviä kameroita on markkinoilla valtavasti.
Valitkaa sellainen, mikä teitä miellyttää, joka tarjoaa niitä ominaisuuksia joita arvostatte, ja ennen kaikkea sellainen kamera, jota kuljetatte mukananne - hyllyllä ei kuvia talletu.

FZ7 on erinomainen kompromissi monelle monipuolisilla ominaisuuksilla ja huippuluokan optiikalla. Kuvanvakaaja toimii mielestäni jopa paremmin kuin mainostetaan. Öisellä merellä kuvia liikkuvasta/heiluvasta veneestä valotusajalla 1/15, jopa 1/8!
Sävyt, väritasapaino milyttää minua suuresti - joka tykkää toisenlaisesta, kenties. Kenno tuottaa kohinaa ISO200 arvosta ylöspäin - joskus mahdollinen pieni ongelma, jollei omaa hyvää kohinanpoisto-ohjelmaa jälkikäsittelyä varten.

KYSYMYS!
Mistä kannattaa hankkia vara-akku? Siis joltain ulkolaiselta netti-saitilta? Paljonko tulee lähetyskuluja?
Nikon D5100, Samyang 8mm AE, Sigma 10-20, Nikkor 35/1.8, 18-55 VR, 18-200 VR, SB-600
jontteri

Viesti Kirjoittaja jontteri »

Mitenkäs tämä näytön ala/ylä suunnasta vinokatselu toimii? VS kääntyvä näyttö.

Mietin vielä tämän ja parin muun vaihtoehdon välillä.
ErkkiM

Viesti Kirjoittaja ErkkiM »

jontteri kirjoitti:Mitenkäs tämä näytön ala/ylä suunnasta vinokatselu toimii? VS kääntyvä näyttö.

Mietin vielä tämän ja parin muun vaihtoehdon välillä.
Toimii oikein hyvin. Eli voit nostaa kameran pääsi yläpuolelle ja silti näet kuvan selvänä ja kirkkaana.
Nikon D5100, Samyang 8mm AE, Sigma 10-20, Nikkor 35/1.8, 18-55 VR, 18-200 VR, SB-600
Hepa^
Viesti:

Äsken kävin hakeen kameran kaupasta ja tässä odottelen, että akku lataantuis.

Jollei kukaan kommentoi rallikuvaukseen, niin itse menen kuvaamaan ensi sunnuntaina Jyväskylän sprinttiin, joten sitten näkee kuvia, jos vaan opin käyttään tuota siihen mennessä jotenkin.

Tuo iso näyttö pistää mietityttään naarmuuntumisen kannalta. Ootteko suojannu sitä mitenkään? Aattelin, jos vetäisi jotain kontaktimuovia päälle.
bavel

Viesti Kirjoittaja bavel »

Saako tanne muuten jotenkin laitettua kuvia haukuttavaksi? Ittella on varit onnistunut paremmin kun olen saatanyt valkotasapainon itse tai valinnut valmiin vaihtoehdon. Niin ja laukkuna Samsoniten Trekking, josta en oo viela loytanyt haukuttavaa, kaikki kaapelit ja laturit kulkee mukana, veden pitava se ei taida harmi kylla olla.
Hepa^
Viesti:

Lueskelin ohjekirjaa ja ihmettelinkin miten on niin pelkistetty ja mitään tärkeitä säätämisiä ei ole neuvottu. Huomasin, että myyjän antamassa suomenkielisessä ohjekirjassa oli vain puolet sivuista ja sitten alkoi samat sivut uudestaan. No täytyy käyä hakeen uudet ohjeet ni pääsis opetteleen kuvaamaan.

Noi Samsoniten laukut tuntuu olevan aika kalliita.
Hepa^
Viesti:

Nyt on kuvattu eka ralli kameralla.
Mielestäni kuvat onnistuivat hyvin siihen nähden, että kuvasin eka kertaa rallia ja muuta kuvaustakaan en ole harrastanut kuin muutaman päivän.
Kuvia löytyy osoitteesta http://www.hrally.urli.net

Vielä kun ensi kerralla sais vähän valosampia ja vauhintuntua.
Henri_V

Ihan hyviä kuviahan nuo on, tai ainakin minun mielestä. Viikonloppuna kävin ostamassa itsellekin FZ7:n, 1 Gb:n muistikortin ja laukun. Laukku on Lowepron Nova Micro AW. Fiksun oloinen laukku, mukaan sopii kaikki kameran mukana tulleet romppeet (paitsi ohjekirjat), alalataskussa on kiinteä sadesuoja jonka saa vetäistyä laukun päälle ja lisäksi laukulla on ikuinen takuu :D
Hepa^
Viesti:

Mistäs ostit tuon laukun ja paljo tuli hinnaks?
Henri_V

Laukun ostin Oulun Kärkkäisestä ja hintaa laukulla oli 29 €.

Edit: Suora osoite tuotteisiin
hkj

Viesti Kirjoittaja hkj »

Kameralla otettu nyt noin 3500 kuvaa ja tästä kokemuksia. Käytössä kamera, UV-suoja ja 55mm sovitin suojaamassa optiikka, pyöröpolarisaatiosuodin, kamerajalusta, 1Gt Sandisk Extreme muistikortti, pari alkuperäisakkua, Lenspen Digital puhdistamiseen sekä Nova Micro AW laukku.

Hämärässä liikkuvien kohteiden kuvaaminen inhaa kun joko suljinajat liian hitaita tai ISO arvot liian suuria. Päivällä tulee hyviä kuvia ja illallakin kun kuvaa liikkumattomia tai todella hidasliikkeisiä kohteita. LCD-näyttö ja etsin heikkoja kun tottunut vanhaan filmijärkkäriin, kuitenkin paremmat kuin monessa muussa digikamerassa. Makro ihan hyvä ja salamakin kohtuullinen, toiminta muutenkin ihan rivakkaa. Ongelmia ei ole ollut, akut kestää ja muutenkin toiminta ollut kuten pitääkin, superfine pakkausvalinta pitäisi kyllä olla :)

Kävin näin jälkikäteen vertailuksi testaamassa Canon S3IS kameraa ja täytyy myöntää että Sonyn kenno on kyllä aika hyvä, muuten Panasonic ja Canon aika samanlaiset.

Seuraavaksi kameraksi tulee kyllä joku Panasonicin, Nikonin, Sonyn tai Canonin järkkäri jos superzoomeissa ei tapahdu ihmeitä seuraavan 12kk aikana. Testasin juuri Nikon D200 kameraa Nikon AF-S Nikkor 18 - 200 mm f/3.5-5.6G DX ED VR linssillä ja kokemus oli hieno, mutta yhdistelmällä hintaa 2500 euroa, 5x enemmän kuin Pana FZ7 muistikortilla varustettuna. Wide oli ainakin minulle riittävä, mutta Tele tuntui hieman pieneltä Panan jäljiltä, ehkä tuolla yhdellä linssillä kuitenkin pärjäisi ainakin aluksi. Katsotaan mitä tässä reilussa vuodessa ehtii tapahtua, järkkärien kilpailu tuntuu ainakin hetkeksi kuumentuneen, ehkä se näkyy sitten hinnoissakin.

Vaatimuslistalla kamerassa tulisi olla 230k+ LCD-näyttö, etsin saa olla optinen tai LCD jos resoluutio 230k+ ja ei pysähdy tai pimene kuvaa ottaessa. 8Mpiks+ resoluutio, sensorin automaattinen puhdistus, vähintään USB2 HiSpeed liitäntä mieluusti myös Wlan ja tietenkin hyvä herkkyys. Nikonin D70 vielä syntymätön jälkeläinen, Sonyn uuden alfa-sarjan DSLR-A100 ja Canonin 350D seuraaja voisivat olla tällaisia. Valinta vaan huomattavasti vaikeampaa kun samalla pitää myös pitkälti valita keltä ostaa optiikkansa.
TllNA

Viesti Kirjoittaja TllNA »

Löysin tämmösiä kuvia, jotka on otettu DMC-FZ7:lla. Musta ne on oikein hyviä. Olisi vielä kiva nähdä, miten sillä saa kuvia vaikka juoksevista koirista.

http://www.photosig.com/go/photos/browse?id=36551
Bran Jason

Viesti Kirjoittaja Bran Jason »

...
Viimeksi muokannut Bran Jason, Touko 10, 2013 0 : 06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TllNA

Viesti Kirjoittaja TllNA »

No katos vaan, kiitos :D
Vastaa Viestiin