Eli olen ostamassa ekaa digikameraa ja ajattelin tommosta (koska osamaksulla netanttilasta 249 e), eli tekeekö tuommosella mitään?
kattelin aikasemmin HP 735:sta, mutta se haukuttiin täällä palstoilla aika naulaks.
Samsung digimax 420 vaiko Konica Revio kd3300
-
Samsung digimax 420 vaiko Konica Revio kd3300
Viimeksi muokannut Tredator, Maalis 07, 2004 18 : 11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Mieti vielä..
Minulla ei ole kokemuksia samsung kameroista, mutta sen tiedän ettei ole mikään perinteinen kameran valmistaja. Jos netti anttilasta olet ainoastaan tilaamassa niin onhan siellä monta parempaakin kohdetta myynissä. Huomioi esim. Konican ja Canonin.
Minä laitoin tuon Konica revio kd 420 z ja ihan tyytyväinen olen ollut. Hyviä kuvia ja on tosi nopee. Akku kestää pitkään.
Samsung on toki houkutteleva kun katsoo noita ominaisuuksia ja hintaa. Tee niin että kokeilet , ja palauta jos ei mielytä.Anttilassa aika hyvä toi palvelu sen suhteen. HP kameroista on sen verran kokemusta että en suosittele. Söi virtaa aivan mielettömästi ja on turhan ison kokoinen.
Minä laitoin tuon Konica revio kd 420 z ja ihan tyytyväinen olen ollut. Hyviä kuvia ja on tosi nopee. Akku kestää pitkään.
Samsung on toki houkutteleva kun katsoo noita ominaisuuksia ja hintaa. Tee niin että kokeilet , ja palauta jos ei mielytä.Anttilassa aika hyvä toi palvelu sen suhteen. HP kameroista on sen verran kokemusta että en suosittele. Söi virtaa aivan mielettömästi ja on turhan ison kokoinen.
-
Onko kukaan vielä hankkinut tuota Samsungin Digimax 420 -mallia? Näyttäisi aika mukavalta ja hintakin kohtuullinen. Muuten hyviä kokemuksia löytyy Samsungin elektroniikkatuotteista.
Tuo 420 on ilmeisesti karvalakkimalli V4-mallista eikä sitä kovin monessa paikassa näytä olevan myynnissä.
Käyttökokemuksia kummastakaan mallista kenelläkään?
Tuo 420 on ilmeisesti karvalakkimalli V4-mallista eikä sitä kovin monessa paikassa näytä olevan myynnissä.
Käyttökokemuksia kummastakaan mallista kenelläkään?
-
Kohta kahden kuukauden kokemus Samsung digimax 420:sta
Mielestäni täysi vastine rahalle. Selkeät ja suht. monipuoliset valikot. Ainoat puuttet jotka ovat käyttöä häirinneet:
-Antaa helposti LOW LIGHT-ilmotuksen sisätiloissa, mutta kuvaa silti tarkkoja kuvia.
-Jotkut asetukset nollaantuvat virran katkaisusta, esim. punasilmäisyyden esto salamassa.
-Optinen etsin epätarkka riippuen zoomaukseta. Mutta harvoin sitä tarvitsee.
-Laukaisupainike jättää äänen videoleikkeisiin.
-Antaa helposti LOW LIGHT-ilmotuksen sisätiloissa, mutta kuvaa silti tarkkoja kuvia.
-Jotkut asetukset nollaantuvat virran katkaisusta, esim. punasilmäisyyden esto salamassa.
-Optinen etsin epätarkka riippuen zoomaukseta. Mutta harvoin sitä tarvitsee.
-Laukaisupainike jättää äänen videoleikkeisiin.
-
Nyt Samsungin Digimax 420 -mallia muutaman kuukauden käyttäneenä voin yhtyä melko pitkälti nimimerkki helppon huomioihin ja mielipiteisiin. Hintalaatusuhde kyseisesssä kamerassa on hyvä. Olen ollut hyvin tyytyväinen kyseiseen laitteeseen varsinkin kun olen vertaillut muihin saman (tai kalliimman) hintaluokan kameroihin. Samsungin muotoilu ja koko ovat kiitettävää luokkaa, samoin ominaisuudet pienellä varauksella.
Miinuksiin laskisin lisäksi salaman toiminnan. Salama tahtoo helposti ylivalottaa lähellä olevat kohteet ja kaukana olevat taas jäävät tummiksi. Täytesalama taas ei tunnu oikein saavan aikaan merkittävää hyötyä, joten usein on parempi kuvata kokonaan ilman salamaa. Kameran toiminta on myös hieman hidasta varsinkin salamaa käytettäessä (salaman latautuminen), mutta ei kuitenkaan toivotonta. Käsittääkseni nämä salamaongelmat koskevat kuitenkin yleisemminkin näitä pieniä digipokkareita, joten ehkä olen Samsungin mallia kohtaan turhan ankara kun vertailukohtana on loistavasti palvellut laadukas Pentaxin filmipokkari.
Miinuksiin laskisin lisäksi salaman toiminnan. Salama tahtoo helposti ylivalottaa lähellä olevat kohteet ja kaukana olevat taas jäävät tummiksi. Täytesalama taas ei tunnu oikein saavan aikaan merkittävää hyötyä, joten usein on parempi kuvata kokonaan ilman salamaa. Kameran toiminta on myös hieman hidasta varsinkin salamaa käytettäessä (salaman latautuminen), mutta ei kuitenkaan toivotonta. Käsittääkseni nämä salamaongelmat koskevat kuitenkin yleisemminkin näitä pieniä digipokkareita, joten ehkä olen Samsungin mallia kohtaan turhan ankara kun vertailukohtana on loistavasti palvellut laadukas Pentaxin filmipokkari.
-
Samsung 430
Kamerasta näyttää nyt tulleen uudempi malli 430. Ainakin kuvausvalintoja on lisätty ja videoo saa otettua 640x480 resoluutiolla.
PS. Ensimmäiset digimax 420 kameralla kuvatut kuvat kehitin kodakilla ja täytyy olla todella tyytyväinen valintaan. Vertailukohtana perinteisellä Canon pokkarilla otetut kuvat.
PS. Ensimmäiset digimax 420 kameralla kuvatut kuvat kehitin kodakilla ja täytyy olla todella tyytyväinen valintaan. Vertailukohtana perinteisellä Canon pokkarilla otetut kuvat.