Kodak dx 6490

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
HS

Kodak dx 6490

Viesti Kirjoittaja HS »

Löytyykö keltään moista peliä?Mielipiteitä?Jos pitäisi valita tuon ja Minolta Dimage z1 välilta, ni kumpi jäisi hyllylle?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
samnyrhi

Viesti Kirjoittaja samnyrhi »

Moro,
Itse liityin Minolta leiriin. Syyt, halvempi hinta, ominaisuudet suurinpiirtein samoja, luottamus Minoltan huoltoon.

En ole vielä kameraa saanut, mutta ehkä ensiviikolla. Kokemusta minulla on Minoltan järjestelmäkamerasta (filmi) ja olen ollut siihen tyytyväinen. En tosin ole mikään ammatti kuvaaja, joten siinä mielessä en ehkä ole oikea henkilö arvioimaan kameroita.
jaman__

Viesti Kirjoittaja jaman__ »

Itellä jäi Minolta Z1 hyllylle lähinnä sen lelumaisuuden vuoksi.
Kodak DX6490 oli juuri sellainen kamera jota olin etsinytkin. Ote kamerasta on minulle juuri sopiva ja lcd-näyttö on todella huikea.
Sain juuri kameran joten mitään sen syvällisempiä analyyseja en vielä tässä vaiheessa kamerasta voi oikein kertoa (ja tämä on muutenkin ensimmäinen digikamerani). Tilasin kameran web-shop.de:stä hintaan 421e +postikulut.

Kyselin kodakilta myös kameran takuusta ja vastailivat tyyliin:
Jos kameraan tulee vika niin pitää soittaa kodakin "hätälinjalle" ja jos kamera pitää lähettää takuuhuoltoon niin käyttäjä saa ilmaispoletin jolla kamera voidaan lähettää muistaakseni DHL:n kautta. Mikäli kamerassa on jotain vikaa ensimmäisen kuukauden aikana, kamera vaihdetaan uuteen. Vian ilmaantuessa on mahdollista viedä kamera suomalaiseen kodak-liikkeeseen, mistä kamera huolehditaan huoltoon...

Suosittelen kameraa ainakin näin melko pikaisen tutusmisen jälkeen.
rambi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rambi »

jaman__: joko on lisää kerrottavaa kamerasta? mietin juuri 6-10 x zoomin kameraa niin hiukset menee harmaaksi ennen kuin tiedän millaisen ostan, Fuji 5000 olisin kaikin puolin minun mieleen mutta testeissä maailmalla on saanut lähes poikkeuksetta huonot arvostelut niin en uskalla ostaa.
Laita vaikka jokunen kuvaa nettiin jos pystyt.
jaman__

Kuvia on tullut otettua nyt reilu 300 ja muutamat videonpätkätkin on talletettu.

Moitittavaa ei ole vieläkään ilmennyt. Akun kesto näyttää olevan vähintäänkin riittävä. Ensimmäisellä latauksella tuli otettua reilut 200 kuvaa ja muutama noin 3minuutin videonpätkä (lcd-näyttö päällä käytettäessä). Toinen akku ei vielä ole ilmoittanut minkäänlaisia merkkejä siitä, että virta olisi ehtymässä loppuun.

Käyttöliittymä ja yleinen käytettävyys ovat olleet myös varsin hyviä, ainakin minun mielestä. Välillä on toki linssin suojus unohtunut käynnistettäessä paikalle, mutta siitä ei ole onneksi vaaraa itse kameralle.

Minulla on mahdollisuus laittaa kuvia myös nettiin, mutta en kuitenkaan laita niitä sinne ihan vielä :)
Monet kuvista ovat olleet lähinnä kameran testausta ja perheen joulukuvia, joten en viitsisi niitä kovinkaan näytellä.
Yritän tässä viikon sisään laittaa kuitenkin joitain kuvia nettiin, jos sitä vaikka innostuisi kuvailemaan ilotulitusta tässä vuodenvaihteessa...

web-shop.de:stä kameran saa varsin kohtuulliseen hintaan ja toimitus/palvelu pelasi ainakin minun kohdallani paremmin kuin hyvin.
Tepitoo

DX 6940 - akut

Viesti Kirjoittaja Tepitoo »

-

Mistä 'jaman__' hankit lisäakun kameraan - vai saitko sen samassa paketissa kameran mukana?
Olen yrittänyt metsästää lisäakkua DX6940:aan ja lähin "varma" paikka olisi cyberfoto.se, josta se saisi 37.- euroon (+ melkein toinen samanverran lähetyksestä).

Onko kenelläkään tietoa, onko näillä eri mallimerkinnöillä muuta eroa akuissa kuin valmistaja ja teho? Vastaan on tullut ainakin Kodak 1064062, Kodak KLIC-5001, Fuji NP-60 ja tehot vaihtelevat 800 mAh:sta tuonne 1700 mAh asti... Kaikkien pitäisi "sopia" DX6940:aan.

Onko kenelläkään tietoa / apua ongelmaani?
Harvinaisempaan kameramalliin kannattaa tilata oitis myös se vara-akku - opin mä.

-
jaman__

Tilasin toisen akun samalla kertaa kameran kanssa tuolta web-shop.de :stä. Akun hintalapussa näyttäisi olevan 29,95e, mutta sain siitä hiukan alennusta.

Kannattaa kysellä akkua tuolta samasta paikasta mistä itse sen olen tilannut. Suosittelen myös, että koitat tingata niin akusta kuin postikuluistakin...
Tepitoo

6940 akku

Viesti Kirjoittaja Tepitoo »

-
Kiitos vastauksesta.

En löytänyt mainitsemaasi akkua tuolta web-shopin sivuilta, mutta hyvin olen pärjännyt nyt yhdelläkin akulla - eikä vielä koskaan ole onnistunut loppumaan kesken kuvaamisen... Koputetaan puuta.

Täytynee etsiä enemmän, kun asia alkaa oikeasti häiritsemään...
-
polaroid

Viesti Kirjoittaja polaroid »

Itse tilasin Kodakini Ranskasta, ja 30 euron lisähintaan olisi saanut toisen akun. Pihiys kuitenkin iski, enkä sitten investoinut siihen. Koska Kodakin saatavuus on Suomessa vähän huono, niin kameraa odotellessani kysyin paikallisista kameraliikkeistä vähän varaosien ja tarvikkeiden perään. Turun Rajala Camera, joilla oli Kodakilta vain yksi malli (DX6490) myynnissä kertoi, että "kaikkia maahantuojan varaosia ja tarvikkeita heiltä saa". Eli kai akunkin voisi luulla kuuluvan tähän kategoriaan. :)
baty

Viesti Kirjoittaja baty »

edit: ei enää mitään ;)
Vastaa Viestiin