Leica Digilux 2

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
ahz
Viesti:

Leica Digilux 2

Viesti Kirjoittaja ahz »

Nyt pääsin vihdoin kokeilemaan ihan kaupassa miltä tuo tuntuu kädessä.

Vähän ristiriitainen tunne tuosta jäi. Vähän laatikkomainen tuo on, niinkuin edellinenkin Digilux. Ei oikein minun käteeni meinannut asettua kunnolla.

Nappulat ovat muovia. Tuntuma ei mikään ihmeellinen. Triviaali asia toisaalta, mutta jos ei tuonhintaista kompaktia ole varaa tehdä paremmin, niin ei sitten mitään. No ehkä ne on sitten menneet linssintekoon nekin rahat, sehän tässä lienee tärkeintä.

Niin ja sitten tärkein, elektroninen etsin. Olin kauhuissani jo ensikerran kun kuulin etsintyypin. Olin silti optimistinen, jos Leica elektronisen etsimen valitsee, niin sen täytyy olla hyvä. Ei kyllä minun silmääni miellyttänyt. Tarkennus ei onnistunut millään. Isolla erinomaisella LCD:llä sensijaan onnistui mainiosti. Se vaan ei kääntyile mihinkään suuntaan.

KAikesta huolimatta tuo on erittäin merkittävä kamera, säädöt on erinomaiset. Pitänee tutustua vielä paremmalla ajalla myöhemmin, ja panasonicin tulkinta täytynee odottaa myöskin.

Päättää en osaa vielä, joko kallis pokkari tai halpa järkkäri. Täytynee odottaa kaikki kevään uutuudet hyllyille asti.