Panasonic huolto

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
jperala
Viesti:

Panasonic huolto

Viesti Kirjoittaja jperala »

Heitin voltit kameran kanssa ja kamera särkyi ei omistaja, missä pääkaupunkiseudulla voi hakea korjauskustannus arvion panasonic FZ3 kameraan.

Onneksi on kotivakuutus, kamera meni siihen kuntoon että tuskin korjaavat.. linssikehikko vinksottaa, etulinssissä jälkiä lcd näyttö siirtynyt pois paikoiltaan ??? ja mitä lie, kuvanvakaaja ei varmaan tykännyt hyvää myöskään.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nisse90

Viesti Kirjoittaja nisse90 »

Aikamoinen tälli on kameraan tullut! :D :(
NISSE
Araneva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Araneva »

Digi Service Oy Ltd

Purotie 1

00380 Helsinki

GSM. 0207 431 400 Puh. 010 2866 920 Fax. 09 2233 035

e-mail: helsinki@digiservice.fi

Helsingin aukioloajat:

arkisin 9.00 - 17.00 (lauantaisin ja aattoina suljettu)
abansku

DMC-FZ5 rikki

Viesti Kirjoittaja abansku »

Kamera ostettu tammikuussa Anttilasta eli takuu on vielä voimassa. Nyt kamera ei suostu ottamaan enää kuvia.. Kun kameran pistää päälle, se ilmoittaa että poista linssisuojus vaikkei se olekaan päällä. Kuuluu vain semmoinen sihahdus kun yrittää avata laitetta.

Kysymys kuuluukin, vienkö kameran Anttilaan ja ne sieltä toimittavat eteenpäin korjattavaksi vai pitääkö toimittaa itse johonkin korjausliikkeeseen? Ja jos niin mihin? En asu pk-seudulla, vaan Päijät-Hämeessä. Lähin iso kaupunki on Lahti.

Kuinkahan kauan korjauksessa menee? Ei varmaankaan ole mahdollista saada siksi aikaa varalaitetta käyttöön?
Zagwrath

t

Viesti Kirjoittaja Zagwrath »

Joko viet anttilaan tai postitat, mukaan pelkkä kamera ilman ylim. tarvikkeita, ostokuitti ja vikaselostus vielä mukaan. Nopeiten asia lähtee hoitoon, kun soitat kyseiseen kauppaan ja pyydät kääntämään osaston vastaavalle. Hän tietää takuuhuollon osoitteen ja antaa sen kyllä. Sitten voit itse postittaa sen vikaselosteen ja ostokuitin kanssa sinne huoltoon, säästät vähintään muutaman päivän tällä tavalla. Muista laittaa vielä oma osoitteesi, etteivät lähetä sieltä sitten sinne mistä kameran ostit.

En usko että saat varalaitteen ja varaisin huoltoon n. kuukauden, voi mennä pitempäänkin etenkin jos omistaisi Canonin.. Jos tuntuu yhtään siltä, että vika voisi olla itse aiheutettu niin kannattaa liittää soittopyyntö jos ei mene takuuseen. Muuten ne maksuttavat huollon sinulta. Siinäpä sitä tulikin.
Brutal

Viesti Kirjoittaja Brutal »

Oma FZ-30 sanoi työsopimuksensa irti ilman väkivaltaa.... :( Ei vaan tullut enään virtoja päälle.

Tähän mennessä on 3 viikkoa ollut matkalla eikä ole vielä kuulunut yhtään mitään! Pitänee alkaa jo soittelemaan perään. :evil:
abansku

Tietäisikö joku milloin on mahdollista vaatia kaupan purkua? Panasonicini on ollut huollossa viisi viikkoa eikä tietoa milloin laitteen saa takaisin. Huoltofirmaa on hoputettu, mutta tuntuvat olevan kovin kiireisiä..
Vanhamies

Viesti Kirjoittaja Vanhamies »

Soita abansku kunnalliselle kuluttajaneuvojalle HETI huomenna. Numeron löydät kotikuntasi puhelimista.

Muistaakseni 4 viikkoa on vielä kohtuullinen aika.
Zagwrath

juu

Viesti Kirjoittaja Zagwrath »

Kohtahan sitä voi jo ruveta kyselemään muualtakin, mutta kesällä ei mm. JAS tekniikasta Canonia saanut huollosta kuukaudessa. Kyllä 1-1,5kk alkaa olla sellainen maksimi aika, mutta ei kuitenkaan mikään ihme nykypäivänä.
Brutal

No nyt lupailtiin kameraa jo takaisin. Meinasivat ensin laskuttaa 150€ korjauksesta, mutta kun kamerassa on takuu aika vielä voimassa meni korjaus takuun piiriin. Aika hepposesta pelistä tuntuis olevan kuitenkin kyse, kun lähetteessä oli mennyt päivämäärä 07/11 väärinpäin eli takuu olisi loppunutkin jo heinäkuussa, eikä marraskuussa.

Onneton tuo panasonicin takuu, eli 1 vuosi noinkin hinnakkaaseen laitteeseen! Ja hetikun aika ummessa niin ollaan laskuttamassa. Voisi jotenkin olettaa Panasonicin kameran eliniän olevan yli 1,5 vuotta... (vrt.pesukone 10 vuotta)
abansku

Onneksi olkoon Brutal, jos alle neljän viikon selvisit.

Huoltoliikkeestä saadun tiedon mukaan minulla menee vielä "useampi viikko" koska jouduttu tilaamaan osia ulkomailta.

Niin, ja olin yhteydessä kuluttajaneuvojaan, tosin asiaani ei ole vielä käsitelty. Kiitos neuvosta :)
Brutal

Päivän verran alle kuukausi huollossa meni. Itse huoltotoimenpide todennäköisesti kesti ehkä tunnin verran.

Onneksi kamera taas toimii, mutta eipähän tule enään tutuille kehuttua P-sonicin kameroita...

Pitkä miinus tulee kyllä panasonicille huollon toimivuudesta! :evil:
Vastaa Viestiin