Pnasonoc DMZ20

Muut digikameramerkit, Panasonic, Pentax jne. (ei-järjestelmädigejä)
Vastaa Viestiin
bmkemmpud

Pnasonoc DMZ20

Viesti Kirjoittaja bmkemmpud »

Hurahdin ostamaan Panasonicin ulkomaanreissullani. Löytyykö mistään suomen / englanninkileistä käyttöohjetta ? Onko kellään kokemuksia yo. vhhkeesä ?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JouniL

Re: Pnasonoc DMZ20

Viesti Kirjoittaja JouniL »

bmkemmpud kirjoitti:Hurahdin ostamaan Panasonicin ulkomaanreissullani. Löytyykö mistään suomen / englanninkileistä käyttöohjetta ? Onko kellään kokemuksia yo. vhhkeesä ?
Jostain panasonicin sivulta pitäisi löytyä englanninkielinen manuaali, mutta en kyllä nyt äkkiä sitä linkkiä löytänyt, vaikka sen joskus olen nähnyt...

Tuolta luulis löytyvän:
http://service.us.panasonic.com/operman/
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

Käypäs http://www.panasonic.fi/ ja laita kysymys suomenkielisistä pdf-manuaaleista. Kaukomarkkinat on laittanut ihan kiitettävästi näitä suomenkielisiä pdf-manuaaleja esille. Hakusanalla "pdf" löytyy malleille DMC-F1, DMC-FZ1, DMC-FZ2, DMC-LC43 ja DMC-LC5 suomenkieliset pdf-manuaalit. Niillä voi jo päästä alkuunkin.

Olettaisin, että voisit saadakin Kaukomarkkinoilta haluamasi...
velijuhani

Viesti Kirjoittaja velijuhani »

Paljon huonompaankin olisit voinut hurahtaa. Runsaan kahden kuukauden käytön jälkeen olen positiivisesti yllättynyt käytön helppouteen ja toiminnan nopeuteen (verrattuna esim. kaksi vuotta vanhaan Olympus 4000-kameraani, joka sekin sinänsä on ihan hyvä kamera) Valikot ovat loogisia, eikä niissä paljon tarvitse kahlata kun toiminnot saa päälle/vaihdettua enimmäkseen nappuloista.
Optinen kuvanvakautus tuntuu ihan oikeasti toimivan, 12-kertaisella zoomilla sai käsivaralta auringonvalossa hyvää kuvaa, vaikka kuvaajan huojuminen antoi aiheen odottaa huonompaa lopputulosta.
Kameran koko on (minun käteeni) vallan sopiva ja kuvausasento ja -ote on minulla vakiintunut tuohon oikeaoppiseen "silmä kamerassa" aiemmin enimmäkseen käyttämäni "kädet ojossa ja tihruan LCD:tä" sijasta.
Englanninkielisen manuaalin hain netistä (kameran tilasin saksasta eikä siinä tullut mukana ymmärrettävän kielistä ohjetta).

Testejä kamerasta on tehty runsaasti, katso vaikka digicamera.netin ulkomaisista linkeistä ne top3-merkityt, niissä jokaisessa linkissä kamera on testattu ja enimmäkseen kehuttu niin että ujompaa hävettää.
Kamera-lehden viimeisimmässä numerossa 12/2004 kameran kuvanlaatua on verrattu digijärjestelmäkameraan ja todettu, että sijoittamalla lisää rahaa kamerahankintaan saa lähinnä vain kalliimman kameran :-)
jaamo_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaamo_ »

Minulla on tuo kamera nyt ollut myös pari kuukautta ja muuten olen ihan tyytyväinen, mutta herkkyyttä voisi olla lisää. ISO400 kuvat kohisee jo aika lailla.

Linssi on erinomainen, käyttö helppoa ja säätövaraa riittävästi ainakin minulle. 8 sekunnin valotusaika voisi olla pidempikin.
...
Jaakko Alajoki (o.s. Välikylä) | www.alajoki.fi/jaakko/
vetuka

Viesti Kirjoittaja vetuka »

MattiH kirjoitti:Käypäs http://www.panasonic.fi/ ja laita kysymys suomenkielisistä pdf-manuaaleista.
Tilasin itse FZ-10 suomenkieliset manuaalit Kaukomarkkinoilta.
ääh...kyseessä oli paperikopio manuaaleista eikä vihkonen niinkuin luulin, lisäksi hinta oli riistoa muistaakseni 17€.

eli jos kopio kelpaa niin todennäköisesti Kaukomarkkinoilta löytyy Suomeksi tuohon uudempaankin versioon...
km

Viesti Kirjoittaja km »

Täytyy myöskin kehua ko. kameraa. Varsinkin zoomi on kyllä vaikuttava ja sitä pystyy oikeasti käyttämään tuon kuvanvakaimen ansiosta!

Mutta mutta: törmäsin juuri outoon 'ominaisuuteen', kirjoittelenpa tähän jos joku osaa auttaa. Automaatti (P) moodissa kuvatessa homma toimii normaalisti. Manuaalitilassa (M) ruutu käy todella tummaksi, vaikka säädän valotuksen juuri samaksi kuin automaattitila äsken ehdotti. Otettu kuva on kuitenkin täsmälleen samanlainen molemmilla tavoilla. Miksi siis vetää ruudun niin tummaksi manuaalitilassa? Mielestäni aiemmin ei ole ollut vastaavaa eroa, joten saattaa johtua jostain asetuksesta, mutta kävin nekin mielestäni kaikki läpi. Ideoita?
bmkemmpud

DMC-FZ20

Kiitoksia kaikille asiallisista vastauksista kyselyni epämääräisestä kieliasusta huloimatta ;0). Manuaalit löytyivät. Kanarialta ostetussa oli mukana espanja, ranska, tanska, puola ja muut pääkielet muttei englanti ! Vaikuttaa todella positiiviselta, varsinkin akku, kestää 230 kuvaa yhdellä latauksella, eikä kuvan laatukaan ole paha.
bmkemmpud

DMC-FZ20

Muuten, rahan takia ei kannata ainakaan Kanarialta ostaa, samalla rahalla ilmeisesti olisi saanut Suomestakin.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

vetuka kirjoitti:kyseessä oli paperikopio manuaaleista eikä vihkonen niinkuin luulin, lisäksi hinta oli riistoa muistaakseni 17€. ..
;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
mkoosebi

Viesti Kirjoittaja mkoosebi »

Kukaan käyttänyt suomessa takuuhuollossa saksasta ostettua panaa?Miten mahtavat suhtautua,no varmaan kuitenkin tulee saksasta tilattua mutta olisihan se hyvä tietää jo etukäteen.FZ-20 mallin tarkennusnopeudesta sen verran että kukaan nähnyt nettisivua mihin olisi koottu nopeuksia ja josta voisi helposti vertailla eri kameroiden nopeuksia keskenään?
paparanzi

Viesti Kirjoittaja paparanzi »

Panasonicin maahantuoja suhtautui kiitettävällä ripeydellä
korjaukseen lähettämääni FZ20:een.
Ehtona oli että paketista piti löytyä vihkonen
"Pan European Guarantee".
Kamerani oli ostettu Technikdirektiltä.
Ilmeisesti joistakin,ei virallista reittiä Saksaan viedyistä,vihkosta
ei löydy.
Pana kotiutui korjauksesta alle 3 viikossa.
Toisaalta,tapauksessani olisi ollut parempi lähettää kamera
myyjälle,olisin saanut tilalle uuden. Alle14vrk ikäinen.
Kamera saapui viallisena.Ilmeisesti postin vika kun
paketin kulma oli rytyssä.

Muuten olen erittäin tyytyväinen kameraan.
Sony DSC-RX10
jrenv

Viesti Kirjoittaja jrenv »

vetuka kirjoitti:
MattiH kirjoitti:Käypäs http://www.panasonic.fi/ ja laita kysymys suomenkielisistä pdf-manuaaleista.
ääh...kyseessä oli paperikopio manuaaleista eikä vihkonen niinkuin luulin, lisäksi hinta oli riistoa muistaakseni 17€.

eli jos kopio kelpaa niin todennäköisesti Kaukomarkkinoilta löytyy Suomeksi tuohon uudempaankin versioon...
Hmm... pistin prikulleen samasta manuskasta tuonne pdf- kyssärin toissa sunnuntaina, seuraavana keskiviikkona oli manuaalin kopio postiluukussa. Laskua ei ollut mukana ;-)

Taitaa olla tuurista/päivästä kiinni mitä maksaa....

jr
Torgo

Viesti Kirjoittaja Torgo »

jrenv kirjoitti:
vetuka kirjoitti:

Hmm... pistin prikulleen samasta manuskasta tuonne pdf- kyssärin toissa sunnuntaina, seuraavana keskiviikkona oli manuaalin kopio postiluukussa. Laskua ei ollut mukana ;-)

jr
Häh? Ei voi olla sentään noin paljon päivästä kiinni.
Itse lähetin samaiseen paikkaan kyselyn suomenkielisestä ohjekirjasta fz-20:stä. Kehtasivat pyytää siitä 50e(!!), joten jäi ottamatta.

Onneksi netistä löytyi englannin kielinen versio ihan ilmaiseksikin.
Cobrafun

Viesti Kirjoittaja Cobrafun »

Itse kysyin pari viikkoa takaperin ohjekirjaa *.pdf muodossa ja pyysin lähettämään sähköpostilla sen suoraan (vaatimattomasti). Eivät edes vaivautuneet vastaamaan meiliini.

Törmäsin muuten toiseen mielenkiintoiseen asiaan soittaessani Kaukomarkkinoille, kun olisin kysynyt tuoko ne maahan sitä DMW-FL 28E lisäsalamaa. Vaihde meinasi, että saan tiedon maksullisesta numerosta !!! Johon minä, että en perkele maksa 1,68€ minuutilta siitä, että kysyn tuoko ne maahan salamaa, jonka olen kiinnostunut ostamaan. Vaadin saada langan toiseen päähän Digikameroista vastaavan tuotepäällikön, no yhdisti ainakin oikealle osastolle ja sieltä asia selvisikin heti asiallisesti, eivät tuo sitä maahan ja neuvoivat kysymään esim. Rajalalta Sigmaa tms. No tilaan salaman mielummin rapakon halvemmalta puolelta.
VVaisanen

Viesti Kirjoittaja VVaisanen »

Torgo kirjoitti:
jrenv kirjoitti:
vetuka kirjoitti: Tilasin itse FZ-10 suomenkieliset manuaalit Kaukomarkkinoilta.

jr
Itse lähetin samaiseen paikkaan kyselyn suomenkielisestä ohjekirjasta fz-20:stä. Kehtasivat pyytää siitä 50e(!!), joten jäi ottamatta.

EI voi olla totta!

Soitin Kaukomarkkinoille ja sieltä mukava naisääni sanoi, että pistää sen printatun suomenkielisen pdf-tiedoston postissa, 2 päivää kesti, eikä maksanu mittään!

Viesti Kirjoittaja Hösö »

Torgo kirjoitti:
jrenv kirjoitti:
vetuka kirjoitti: Tilasin itse FZ-10 suomenkieliset manuaalit Kaukomarkkinoilta.

jr

noni! minulta ne halus 60e :D pistimpä takasin viestiä et mielummin opettelen tuon ranskankielen ulukoa ku maksan 60e siitä vihkosesta...
Olympus1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Olympus1 »

Tämä on enemmän kysymys kuin vastaus!
Onko joku käyttänyt kameraa FZ20 teleobjektiivin kanssa. Siihen käy esim. TL-55, Raynox 2020 tai TCON17. Miten hyvin toimii teleobjektiivin kanssa lintukuvauksessa? Itse arvelen noista parhaaksi TCON17 teleobjektiivin. Sehän on Olympuksen. Siihen saa kyllä sen oman tehtaan teleobjektiivin, mutta se maksaa Saksassakin enemmän kuin itse kamera. Sen kanssa laadussa ehkä tasaveroinen TCON17 maksaa Saksassa noin 100 euroa.
"Karavaani kulkee - koirat haukkuvat!"
Comax

Viesti Kirjoittaja Comax »

Olympus1 kirjoitti:Onko joku käyttänyt kameraa FZ20 teleobjektiivin kanssa.
http://www.pbase.com/10kzoomfz/teleconv ... omparisons

Tuollapa teleconvertteri testejä, itseltä löytyy tuo Raynoxin 2020. Itse olen tähän mennessä tykännyt, vaikka omat testit onkin tosi vähäisiä. Kun kelit on mitä on ja päivät on töissä niin pimeällä on paha kuvata. Useilla foorumeilla(mm. dpreview, steves) on tuo TCON kehutty yli Raynoxin aina, tuosta TL-55 en osaa sanoa mitään. Jos joskus jalustan sais niin pääsis testaamaan vähän paremmin, kun vapaalta kädeltä lähes kaikki kuvat ovat tärähteneitä(kuten ilman jatketta) .
Jr-

Viesti Kirjoittaja Jr- »

No mitenkäs on nyt noiden telekonverttereiden kanssa kun auronkoakin on tarjolla hieman enemmän?
Vastaa Viestiin