Vaikka tää seuraava ei luureihin ja ergonomiaan liity niin Matin kuvat ja tarinat on avartaneet omaa ajatusmaailmaa todella paljon. Yksi iso asia siinä on hänen monipuolinen kuvauskohteiden skaala ja tapa uusiutua eikä jäädä samoille kiskoille. Itse en siihen koskaan pysty mutta aina tässä vanhakin oppii.mattimi kirjoitti: ↑Helmi 21, 2023 14 : 08 Mielenkiintoista on Mafferin siirtyminen luuriskuvista luureihin. Se on ollut pitkä tie monen eri vaiheen kautta. Ihminen saa muuttua. Kaikki vaan eivät kykene siihen. Vanha on turvallista. Kirjoituksiin tosin voisi lisätä harmaan sävyjä. Maailmassa on paljon vaihtoehtoja valittavaksi. Se oma ei aina ole ainoa oikea.
Puhelimen ergonomia
-
Re: Puhelimen ergonomia
-
- Viesti:
Noh, en mä sitä väitä ettenkö voisi kuvata kaikkea just niillä kamoilla mitä ennenkin. Elämä vaan meni kuten se meni ja mulle merkkaa täl hetkellä vaa se jotai et pääsee omilla jaloilla ulos. Järkkärissä alkoi pänniä just se mistä arska kirjoitti eli tekninen kehitys on jäänyt numerosulkeisia lukuun ottamatta 2000-luvun alkuun. D800:n jälkeen omaan makuun ei ole julkaistu mitään parempaa.
Kyll homma o vaan niin et puoliälyllä varustettu pikku-Daavid osuu Goljattia kohtuullisesti silmien väliin. Ei mahda mitään.
Kyll homma o vaan niin et puoliälyllä varustettu pikku-Daavid osuu Goljattia kohtuullisesti silmien väliin. Ei mahda mitään.
-
- Viesti:
Olikos 2000~luvun aluus D800?
Itte ostin 2002 D-Satkun…….ja kyllä oli kammottava peli, filmikuvaus jatkui vielä siitä.
Itte ostin 2002 D-Satkun…….ja kyllä oli kammottava peli, filmikuvaus jatkui vielä siitä.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
Tässä ketjussa ei aloittaja varmaan ollut kiinnostunut millä kukakin kuvaa ja millä pärjää, aika nopeasti todettiin että kännyn ergonomia on sitä mitä se on, eikä parane poppakonsteilla juurikaan. Toisille riittää 200g suunnikas toisille ei, jos ergonomia on se lähtökohta.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
-
- Viesti:
Paranee se samalle tasolle kun perinteinen järkkäri jos otteesta on kyse. Kuten sanottu, mallinna CADilla omaan lapaseen sopiva kahva mihin luuri kiinnitetään ja muunna se fyysiseksi objektiksi vaikka 3D-tulostimella ja lisää siihen suljinnappula vaikka vitosen bluetooth-selfiekepistä elektroniikka mukaan lukien. Jos puutyöt on hallussa, veistä koko roska puusta.
Tällä tavalla saat otteesta paremman kuin kaupan hyllytavarasta. Se on jokaisen oma asia mihin taskuun sen sitten tunkee.
Tällä tavalla saat otteesta paremman kuin kaupan hyllytavarasta. Se on jokaisen oma asia mihin taskuun sen sitten tunkee.
-
- Viesti:
Ei ole onneksi tarvetta, ergonomia omassa goljatissa on varsin hyvä.Maffer kirjoitti: ↑Helmi 21, 2023 16 : 01 Paranee se samalle tasolle kun perinteinen järkkäri jos otteesta on kyse. Kuten sanottu, mallinna CADilla omaan lapaseen sopiva kahva mihin luuri kiinnitetään ja muunna se fyysiseksi objektiksi vaikka 3D-tulostimella ja lisää siihen suljinnappula vaikka vitosen bluetooth-selfiekepistä elektroniikka mukaan lukien. Jos puutyöt on hallussa, veistä koko roska puusta.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
-
Ei ole heppoinen vaatimus tuo. Teknisiä taitoja, vaikkapa valokuvausta, voi oppia helposti. Näyttelemäänkin voi kenties oppia ankaralla työllä, jos on lahjoja, mutta luonteva toiminta ihmisten kanssa ja huumorintaju ovat tai ovat olematta. Ei niitä voi oppia tai alkaa toimimaan niin.habannaama kirjoitti: ↑Helmi 19, 2023 15 : 00 Ei ole yksi eikä kaksikaan keikkaa, kun saanut lisäkeikkaa juhlavierailta pelkästään niillä ansioilla, että todella mukava ja huumorintajuinen heittäytyvä kuvaaja. Suosittelen kokeilemaan.
No, se on ehkä hyvä kysymys kannattaako alkaa tapahtumakuvaajaksi, jos noita ominaisuuksia ei ole. En suosittelisi ammattina, mutta aina voi olla se "serkkupoika, jolla on iso ja kallis kamera, joka ottaa hyviä kuvia". Minun pihistelevässä ja taiteellisista hienouksista ymmärtämättömässä lähipiirissä alettaisiin suosittelemaan psykiatria sille, joka maksaa valokuvien ottamisesta, joten eipä tule kameran kanssa törttöillessä häirinneeksi ammattikuvaajiakaan.
Olen kyllä ollut huomaavinani tuossa asenteessa muutosta viimeisen vuosikymmenen aikana, kun "iso kamera -> hyvät kuvat" -sukupolvi on alkanut järjestää lähinnä hautajaisia (ja laittaa niissäkin nuoremmat hoitamaan duunit kun makaa itse velttona paikallaan) ja nuoremmat, jotka ovat tottuneet kuvaamaan puhelimilla, ymmärtävät että taiteilijarenttuserkku voi ottaa muodikkaalla I-luurillaan kiinnostavampia kuvia kuin insinöörisetä kuvaputkitelkkarin kokoisella kameralla.
Hannu
-
Tuo kuulostaa ihan sellaiselta hommalta, että jos joudut kysymään miksi, se ei ole sinua varten etkä voi edes ymmärtää.Maffer kirjoitti: ↑Helmi 21, 2023 16 : 01 Paranee se samalle tasolle kun perinteinen järkkäri jos otteesta on kyse. Kuten sanottu, mallinna CADilla omaan lapaseen sopiva kahva mihin luuri kiinnitetään ja muunna se fyysiseksi objektiksi vaikka 3D-tulostimella ja lisää siihen suljinnappula vaikka vitosen bluetooth-selfiekepistä elektroniikka mukaan lukien. Jos puutyöt on hallussa, veistä koko roska puusta.
Hannu