Mistä nopeasti diffuusiokangasta (Oulu/Netti)?
-
Mistä nopeasti diffuusiokangasta (Oulu/Netti)?
Olen tätäkin kysellyt jo moneen kertaan, että olisiko netissä joku paikka, josta saisi tätä kangasta tilata, ja mielellään suhteellisen edullisesti, kun olis mielessä monenlaista mm. HiLiten tekeminen? Pakallisesta kangasliikkeestä ei saa.
-
Re: Mistä nopeasti diffuusiokangasta (Oulu/Netti)?
Halpaa ei taida olla, enkä tiedä löytyykö tuota varastosta, mutta: http://telefoto.fi/index.php?open=7160&selected=67869
Jos haluaa yrittää sooloilla, voi etsiä nimikkeellä "ripstop nylon", voi löytyä esim. leijatarvikkeita myyvistä liikkeistä. Materiaalin valkoisuudest ei tosin silloin ole mitään takeita.
Jos haluaa yrittää sooloilla, voi etsiä nimikkeellä "ripstop nylon", voi löytyä esim. leijatarvikkeita myyvistä liikkeistä. Materiaalin valkoisuudest ei tosin silloin ole mitään takeita.
-
- Viesti:
Studiovarustamosta ja Color-kolmiosta voisi myös kysellä.
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
Kangaskaupasta vuorisilkkiä. (Edit: pitää olla huono paikallinen, jos ei niillä tuota ole.)
Ainakin Eurokankaassa myytävä on täsmälleen samaa tavaraa kuin telefoton. Noissa kankaissa on vaan sellainen ongelma, että jos haluaa pilkkua viilata, pitäisi kaikki pehmentimet tehdä samasta kankaasta. Noissa kun on jonkin verran värieroja.
Ainakin Eurokankaassa myytävä on täsmälleen samaa tavaraa kuin telefoton. Noissa kankaissa on vaan sellainen ongelma, että jos haluaa pilkkua viilata, pitäisi kaikki pehmentimet tehdä samasta kankaasta. Noissa kun on jonkin verran värieroja.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
-
Re: Mistä nopeasti diffuusiokangasta (Oulu/Netti)?
http://studiovarustamo.workspace8.smile ... code=14503op76 kirjoitti:Olen tätäkin kysellyt jo moneen kertaan, että olisiko netissä joku paikka, josta saisi tätä kangasta tilata, ja mielellään suhteellisen edullisesti, kun olis mielessä monenlaista mm. HiLiten tekeminen? Pakallisesta kangasliikkeestä ei saa.
Photoflexin ihan oikea 2x2m diffuusiokangas, kuminauhat nurkissa, kulkee kirjekuoressa josta syystä tämä on ainoa alle 50€ tuote jota kyseinen firma lähettää ilman erikoisedullisesti asiakkaille minne vain.
Hyvää, monikäyttöistä, leikattavaa ilman purkaantumisvaaraa (vrt. vuorisilkki yms.) reunoja ei tarvitse käsitellä saumaamalla tms. jos leikkelee.
Ja jos tuollainen käy tarpeettomaksi niin ottajia on yleensä jonossa.
-
lienee pikemminkin rautakauppatavaraa :-) Jos jostain löytyisi vielä kunnollinen wanhan ajan kyläkauppa, niin sieltä toki löytyisi niin diffuusiokangas, lattateräs kuin popniititkin!op76 kirjoitti:Näin vähän mietinkin. Saakohan tuollaista jostain kangaskaupasta myös. Ainakaan täältä paikallisesta (yllätys yllätys) ei tuollaista löytynyt.
-
Jos on tarkoitus saada aikaan mallin alle ulottuva kuvaustausta niin veikkaisin että jos leikkaa saumat pois liitoskohdasta ja liimaa niin että sauma on kuvaussuunnassa päällä niin kuvissa ei näy mitään niissä kohdissa joissa valo valo ei tule takaa.op76 kirjoitti:Tuo 2m on pikkasen turhan matala taustaksi. Ei taida pystyä jatkamaan oikein mitenkään?
Pitääpä käydä sitten rautakaupassa kyselemässä tuollaista "jousta".
Jos haluaa pitkää liuskaa niin sitten voi miettiä sitä Elinkan kymmenen metrin pakkaa. Hinta on toki vähän kalliimpi.
-
Oon tehnyt itse muutaman "kollabsiibelin" sekä niin että olen ottanut valmiin jousissysteemin jostain autojen kokoontaittuvasta aurinkosuojasta että niin että olen hankkinut teräsliuskaa, liittänyt ja ommellut kankaan tiukalle siihen ympärille. On toiminut. Yksi tuollainen itse tehty on koko ajan kameralaukussa ihan sen vuoksi että teollisesti valmistettuja ei ole saatavilla yhtä keveinä ja ohuina samassa koossa. Kyse on heijastava-diffuusori -kaksoisreflasta.hauusita kirjoitti:"jousi" on pätkä lattaterästä, jonka päät on yhdistetty toisiinsa popniiteillä...op76 kirjoitti:Kiitos vastauksista. Onko kukaan muuten räjäyttänyt ikinä tuollaista kokoontaitettavaa heijastinta, että minkälainen noissa on tuo jousisysteemi?
Helppoa. Kankaan tiukkuuden tasaisuus on se vaikein juttu. Jos sen mokaa yhdessä kohtaa niin systeemi ei välttämättä toimi kunnolla tai vähintään kangas on rypyssä.
Itse olen ommellut tylysti käsin karhulangalla ja vahvistanut ompeleet lakkaamalla ne (huonekalulakka, väritön kynsilakka...).
Halpa tapa hankkia vähän isompi "jousi" on se, että ostaa pitkän viemärirassin (rullautuva teräsliuska jonka päässä joku mötikkä) ja tekee siitä kehän. Materiaali ei ole ominaisuuksiltaan kovin hyvää tähän käyttöön ja liitoksen tekemisessä voi olla omat haasteensa, mutta kyllä siitä saa ihan toimivan. Erinomaista siitä ei saa.