Tee-se-itse Gary Fong Lightsphere

Kaikenlaiset DIY-projektit, rakentelut jne. ***Uusi*** 12.1.2008
artur
Viesti:

Tee-se-itse Gary Fong Lightsphere

Viesti Kirjoittaja artur »

Tässä se nyt on, AG Bouncerin salainen resepti. En jaksa näitä enää väsäillä yömyöhään, joten herrat ja naiset voivat nyt ihan itse näitä duunailla =D

How to make AG Bouncer
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Certifier

Viesti Kirjoittaja Certifier »

Haa,
olin oikeassa kun pyysin tuttua tuomaan tuota muovia samaan tarkoitukseen ;) Kiitoksia Artur tästä vinkistä!
Nikkis mut nyt canuuna.
mimas

Viesti Kirjoittaja mimas »

Heh, viimeksi ikeassa käydessä katoin että ompas ihan sen näköstä matskua ku arturin bounceri. :D
artur
Viesti:

Certifier kirjoitti:Haa,
olin oikeassa kun pyysin tuttua tuomaan tuota muovia samaan tarkoitukseen ;) Kiitoksia Artur tästä vinkistä!
No millaisen väsäsit? =D
Certifier

Viesti Kirjoittaja Certifier »

No samanlaisia taisin tehdä, tosin en aivan noin pitkiä. Toimii hyvin :)
Nikkis mut nyt canuuna.
J.Koponen

Viesti Kirjoittaja J.Koponen »

Itse olen väsäillyt ihan samanlaisia hajoittajia iät ajat Jyskin vastaavasta tavarasta ja jopa joskus keskustellut aiheesta Arturin kanssa. Pidin asian omana tietonani etten olisi haitannut arturin bisneksiä :) Mulla on tuosta myös aika monta variaatiota ja sovellusta. Teen DIY:n jos jaksan.
conway

Viesti Kirjoittaja conway »

Hei täähän oli tosi hyvä juttu, täytyypä päästä piakkoin ikeaan :)
Mistäs olisi paras lähteä hakemaan velcro-teippiä?
Askarteluliikkeestä vaiko ihan jostain tavaratalosta, esim. hongkong?
artur
Viesti:

conway kirjoitti:Hei täähän oli tosi hyvä juttu, täytyypä päästä piakkoin ikeaan :)
Mistäs olisi paras lähteä hakemaan velcro-teippiä?
Askarteluliikkeestä vaiko ihan jostain tavaratalosta, esim. hongkong?
Biltemalla on sellainen boxi jossa on jotain 5 metriä sitä.
mtorma

Viesti Kirjoittaja mtorma »

Mulla on kanssa ollu jo pitemmän aikaa käytössä tuo Ikean muovi salaman kaverina :). Mutta kiitos kuvista jotka edelleen avasivat tuota käyttämääsi velcro kiinnitystä - itse en ole vieläkään jaksanut etsiä valcroa vaan tyytynyt kuminauhaan.
Biltemalla on sellainen boxi jossa on jotain 5 metriä sitä.
Kiitos erityisesti tästä vinkistä, pitää nyt sitten käydä katsastamassa Biltema.
artur
Viesti:

mtorma kirjoitti:Kiitos erityisesti tästä vinkistä, pitää nyt sitten käydä katsastamassa Biltema.
Joo siellä on ihan Biltema -merkillä sellainen laatikko jossa naaras- että urospuoli omina rullinaan. Niiden kiinnitys hoituu teippimetodilla, eli kuorit suojat pois ja asetat bounceriin ja se on siinä.

Kokemuksesta voin sanoa, että käytössä tämä tarrateippihässäkkä irtoaa ajan myötä, joten hyvä olisi lisäksi niitata tarrateippi ainakin kolmella niitillä bounceriin kiinni.
Konditiona

Viesti Kirjoittaja Konditiona »

mtorma kirjoitti:Mulla on kanssa ollu jo pitemmän aikaa käytössä tuo Ikean muovi salaman kaverina :). Mutta kiitos kuvista jotka edelleen avasivat tuota käyttämääsi velcro kiinnitystä - itse en ole vieläkään jaksanut etsiä valcroa vaan tyytynyt kuminauhaan.
Sama vika. Aika vähän tuota on tullut käytettyä. Parille ihmiselle olen antanut ilmaiseksi siivun sitä Ikean läpinäkyvää liukuestettä (vai mitä se nyt taas olikaan) niin että saavat itse leikata itselleen "AG-bounsserin". Ja turpani olen pitänyt palstalla kiinni asiasta, vaikkakaan en niinkään sen takia etten haittaisi Artturin bisneksiä vaan enemmänkin sen takia että ihan kaikessa ei viitsi sotkeutua toisten asioihin.
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

En tiedä löytyykö Biltemasta, mutta on olemassa myös sellaista karhutarraa jossa molemmat puolet ovat samanlaisia. Tällaisen liimapuoli on osoittautunut melko jämäkäksi. Omat ostokseni aiheen tiimoilta tein Joensuun Kumipörssistä mutta löytynee myös Etoloista, ehkä.
tsumia

Viesti Kirjoittaja tsumia »

Piti oikein kysyä myyjältä neuvoa mistä tuota löytyy. Oli varmaan joku muukin kysellyt, kun osasi heti kertoa :D

Raision Ikeasta nuo rullat löytyy siis yläkerran keittiöpuolelta. Samassa paikassa on muitakin pikkunippeleitä. Ja Raisiossa Biltemakin näytti olevan kätevästi Ikean vieressä.
Nalho

Viesti Kirjoittaja Nalho »

Ehkäpä kaikkein paras kiinnitysmateriaali noihin boungereihin on tämä tarranauha:http://customer.canter.fi/etra/index.ph ... =36601&p=0

Ei tarvitse erikseen uros- ja naaraspuolisten nauhojen kanssa häsläillä, sillä ne ovat samassa nauhassa. Tuosta levennys kohdasta se on helppo kiinnittää boungeriin niittaamalla sisarniitillä, tai sitten pikaliimalla.

Tein itselleni tuollaisen taivutetun heijastinlevyn pakastepullon kyljestä leikatusta muovista johon tuon tarran liimasin Loctitellä. Heijastinlevy on sittemmin jäänyt tarpeettomaksi koska Olympuksen salaman mukana tuli sellainen.
Voin lähettää tuon tekeleeni sille joka ensimmäisenä lähettää nimensä ja osoitteensa tälle palstalle.

Huonona puolena tuolla nauhalla lienee saatavuus. Lieneekö sitten ihan rautakauppa tavaraa? Itse sain vastaavaa nauhaa näytteenä pätkän eräästä sähkötukkuliikkeestä. Tuo linkki on Etran luetteloon, joten sieltä saanee lisävalaistusta asiaan. Ainakin Tampereella moinen myymälä sijaitsee Kaukajärvellä.
Rooperi

Viesti Kirjoittaja Rooperi »

^jos tuo on sitä mitä luulen niin clasu auttaa eli Claes Ohlsonin tavaratalo on oikea paikka etsiä. Eli nauhassa on lenkki päässä josta nauhan toinen pää läpivedettynä voidaan kiristää tarranauhaan?
grafia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja grafia »

Nalho kirjoitti:Ainakin Tampereella moinen myymälä sijaitsee Kaukajärvellä.
Helsingissä Etra on Herttoniemen ja Suutarilan Etoloitten teollisuusmyyntipuoli.
"Stay on the bus. Stay on the f**king bus."
Arno Rafael Minkkinen
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Askartelin-p*skartelin just tällaisen ohjeiden mukaan ja täytyy sanoa että on paras kaikista kokeilemistani bouncereista! Tuhannet kiitokset tekijälle, tämä on loistava juttu!
MarkusL-a

Viesti Kirjoittaja MarkusL-a »

Nyt tuli sitten tämäkin askarreltua. Vaikuttaa oikein toimivalta vehkeeltä, kiitos tästä ohjeesta.
MarkusL-a

Viesti Kirjoittaja MarkusL-a »

Nyt kun käyttökokemuksiakin on kertynyt, niin on tämä lyömätön versio. Voittaa kyllä helposti kuplamuovit tai pakasterasiat. Laitoin blogiinkin juttua ja linkin tuonne arturin sivuille.
http://pahakuva.blogspot.com/2008/08/di ... ennin.html
artur
Viesti:

MarkusL-a kirjoitti:Nyt kun käyttökokemuksiakin on kertynyt, niin on tämä lyömätön versio. Voittaa kyllä helposti kuplamuovit tai pakasterasiat. Laitoin blogiinkin juttua ja linkin tuonne arturin sivuille.
http://pahakuva.blogspot.com/2008/08/di ... ennin.html
Wow, oli kyllä hieno fiilis nähdä kuvia bouncerista muiden väsäämänä :)

Pieni vinkki: Asenna bounceri Sigman salamaasi niin, että bouncerin leveä osa on samassa suunnassa salaman kapean puolen kanssa. Eli jos salamasi on asennettuna kameraan, käännä pää 90 astetta oikealle ja laita bounceri nyt siihen. Näin sä voit ottaa myös pystykuvia kamerallasi bounceri päällä.
Vastaa Viestiin