Mä lähtisin ihan maallikkopohjalta, enkä tekisi hommasta kovin tieteellistä, eli kuten taidetaan olla aika tavalla yhtä mieltä, että on helpompaa ja turvallisempaa tehdä nuo viritykset niihin vastaanottimiin.
Nyt kun tilanne on, että kukaan ei taida tietää sen tehtaalta tulevan kortin ominaisuuksista yhtään mitään (muuta kun, että se on joku noista.), niin ei sihen pysty oikein mitään tarkkoja määreitäkään antamaan. Varsinkaan mä en ole nähnyt ko. laitetta kun kuvissa. Se saattaa toimia paremmin kun siihen kiiltävään langanpätkään laittaa x mittaisen langanpätkän. Kyllä sitä kokeilla kannattaa, laittaa vaikka sen 17 cm langan siihen päähän, mistä ei piirilevyllä lähde mitään folioa, jos siinä sellainen on. Sitten tuota voi lyhennellä sen sisällä olevan antennin mitan verran ja kokeilla auttoiko yhtään. Eli siis ton ohjeen mukaisesti.
Että ihan kokeilupohjalta.;) Ei se rikki mene tuosta antennista, jos vaan on varovainen staattisen sähkön kanssa, eli ei sitä äidin kutomaa villapaitaa päälle kun viritellään.
Salamatriggeriin kantomatkaa
-
- Viesti:
-
Tuohon kun pistää antenniksi piuhan mikä on umpikuparia niin se on kohta poikki. Kupari kovettuu vääntelystä ja kohta, naps. Siksi laittaisin monisäikeistä piuhaa. Vastaanottimen päähän laittaisin antennijohdon mikä on yhteensä 17cm. Tarkistaisin onko salamakengän ja lähetinpiirin maadoitus yhteinen. Jos näin ei ole niin kokeilisin auttaako keinotekoinen maataso eli kotelon sisäseinään/pohjaan alumiiniteippiä minkä maadoittaisin lähettimen maadoituspisteeseen. Pitäähän tuolla antennilla olla joku maatasokin. Toinen vaihtoehto olisi laittaa toinen 17cm lanka kotelon vastakkaiselta puolelta ulos. Se olisi siis kiinni lähetinpiirin maadoituksessa.
Ei muuta kun ampukaa alas. Olen ihan amatööri näissä antenniasioissa.
Ei muuta kun ampukaa alas. Olen ihan amatööri näissä antenniasioissa.
--
-
- Viesti:
Niin onhan tuon maa aika onneton, ei se paljon vastapainona toimi. Voisipa jopa toimia, kun tinaisi tuon alkuperäisen antennin pois ja sen syöttöpisteeseen dipolin toisen puolen ja vastapainoksi toinen viiksi siihen piirilevyn maafolioon. Siitä sovituksesta ei kyllä sitten tiedä yhtään mitään, että mitä se vastaanottimen sisäänmenossa on.
Niin no nykyisellään amatööripohjalta tämäkin.
Niin no nykyisellään amatööripohjalta tämäkin.