Tee-se-itse Gary Fong Lightsphere

Kaikenlaiset DIY-projektit, rakentelut jne. ***Uusi*** 12.1.2008
Falconi

Viesti Kirjoittaja Falconi »

No laitetaas pari hätäistä testikuvaakin. Otin samoilla asetuksilla kuvan ilman tötsää ja tötsän kanssa 1/60 F5.6 . En käsitellyt kuvia sen kummemmin, koska tuosta näkee hyvin, että vähän se tuota valoa syö.

Kuva

Kuva löytyy isompana täältä

Ööh, tämä on hieman noloa, mutta nää termit on vähän vielä hukassa. Ilmeisesti kuitenkin bounced tarkoittaa salaman heijastamista? esim katosta?. Tässä SB-400:ssa tuo salama ei käänny kuin sieltä ihan "nokasta", joten se tötsä on aina samassa vaaka-asennossa. Ellen sitten jatkojalosta tuota jotenkin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
artur
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artur »

Kyllähän tuo heijastaa katonkin kautta. Eli suurin osa menee suoraan kohteeseen, osa heijastuu katosta, lattialta sekä vasemmalta ja oikealta.

Mun versio tekee saman, paitsi että suurin osa valosta menee kattoon ja heijastuu ympäröivien seinien lisäksi suoraan kohteeseen.
vekenoma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vekenoma »

näyttäisi aukon tai kaksi syövän tuo tötterö. Johan varjot katoaa kun kuva tummenee eli ei tuo taida ratkaista probleemaa. Sama kuin posauttelisi paperinenäliinan läpi, luulen. Jotenki tuo valo pitäisi saada hajoilemaan eikä pelkästään himmenemään sillä nyt alkaa tuota valoa muutoinkin olla aika hintsusti.

Artulle onnittelut merkkipäivän johdosta!
kestän hyvinkin rajua kehumista!
artur
Viesti:

Kiitos, mutta mikä merkkipäivä? :D
vekenoma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vekenoma »

"Arto, Arttu, Artturi", eikös liippaa nimipäivä riittävän läheltä? Excuse moi! :). No sitten meni etu/jälkikäteen kuiteski niin ei tartte muistella jatkossa.
kestän hyvinkin rajua kehumista!
artur
Viesti:

vekenoma kirjoitti:"Arto, Arttu, Artturi", eikös liippaa nimipäivä riittävän läheltä? Excuse moi! :). No sitten meni etu/jälkikäteen kuiteski niin ei tartte muistella jatkossa.
Heh, en mä edes tiedä koska mun epävirallisen virallinen nimipäivä on :D Kiitokset nyt kumminkin!
Vastaa Viestiin