Tervehdys!
Olen jonkin aikaa jo haaveillut tuosta edellä mainitusta linssistä. Koska linssi on kuitenkin suhteellisen uusi en ole paljon kokemuksia kyseisestä linssistä kuullut. Jos joku omistaa tämän Sigman lasin niin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista tai näkemään kuvia. Varsinkin laajimmalla kulmalla kuvattaessa 300D cropilla reunojen pehmeys kiinnostaa. Toisaalta taitaa olla ainut näin laajakulma lasi tässä hintaluokassa???
Kiitokset, Ville
Sigma 12-24mm
-
- Site Admin
- Viesti:
Minulla ei ole tästä objektiivista kokemusta, mutta olen lukenut n kpl kehuvaa arvostelua eri fotolehdeistä + käyttäjien kokemuksia. Jos todella tarvitset laajakulmaa, niin siitä vaan. Oma kuvaamistarpeeni on ollut sellainen, että laajakulmaa (1.6 rajauskertoimenkin jälkeen) viitsin harvoin vaihtaa.
-
Omaa kokemusta kyseisestä linssistä on.
Hyvä linssi, todella voi sanoa laajakulma kertoimilla varustettuun digikameraan.
Olin aika skeptinen sen ostaessani, mutta yllätyin positiivisesti kuvan laadusta.
Kelpoa tavaraa, vankka rakenteeltaan ja painon myötä tukevan oloinen.
Toki pehmeyttä löytyy reunoilta suurimmalla aukolla kuvattaessa , mutta mielestäni se ei ole häiritsevää.
Se on sitten toinen asia, jos haluaa pelkästään kuvan nurkkia tutkia ja croppailla suurennoksia niin varmasti löytyy vikoja.
Mutta jos on laajakulmaa vailla ja kuvalla on muutakin arvoa kuin kulmien terävyys linnsi on hyvä.
Ja tällä hetkellä Nikonin vastaavan kanssa ainoat 12 - laajakulmazoomit
Hyvä linssi, todella voi sanoa laajakulma kertoimilla varustettuun digikameraan.
Olin aika skeptinen sen ostaessani, mutta yllätyin positiivisesti kuvan laadusta.
Kelpoa tavaraa, vankka rakenteeltaan ja painon myötä tukevan oloinen.
Toki pehmeyttä löytyy reunoilta suurimmalla aukolla kuvattaessa , mutta mielestäni se ei ole häiritsevää.
Se on sitten toinen asia, jos haluaa pelkästään kuvan nurkkia tutkia ja croppailla suurennoksia niin varmasti löytyy vikoja.
Mutta jos on laajakulmaa vailla ja kuvalla on muutakin arvoa kuin kulmien terävyys linnsi on hyvä.
Ja tällä hetkellä Nikonin vastaavan kanssa ainoat 12 - laajakulmazoomit