Vanha objektiivi

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Tandem

Vanha objektiivi

Viesti Kirjoittaja Tandem »

Terve, mietiskelin että onko vanhasta Canon EOS 1000F:stä otetulla Canon EF 35-80mm 1:4/5.6 objektiivista enää nykystandardeilla mihinkään, vai pitääkö 300d:tä hankkiessa pistää myös objektiivi kiertoon?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Jokaisella on oma vaatimustasonsa, mitään varsinaista nykystandardia ei ole olemassa, jollei painon laskemisen kääntymistä eduksi ota huomioon ,-)
martti65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja martti65 »

Vaikkei tuo objektiivi ehkä mikään ihmeellinen olekkaan, on haukuttu pehmeäksi ja niin edelleen, ei se kuitenkaan kovin eritavalla toimi, mitä vanhassa kamerassasikaan.

Jos kysymyksessä olisi laajakulmaisempi objektiivi, värivirheiden mahdollisuus kasvaa merkittävästi. Olen käyttänyt kaikkia vanhoja putkiani 10D:n kanssa ja muutamia kierreobjektiivejä adapterin kanssa, ja olen ollut joihinkin jopa erittäin tyytyväinen. Esimerkki käyvästä putkesta voisi olla EF70-210mm f/4 jonka laatuun olen
enemmän kun tyytyväinen. Objektiivi on julkaistu jo vuonna 1987 eli EOS järjestelmien ensimmäisten objektiivien joukossa. Olen vertaillut sitä moneen saman ja erimerkkiseen objektiiviin, eikä hämmästyksellä ole rajoja, harva on piirroltaan tai muutenkaan sitä hätyytellyt. Äänekkyys ja tarkennuksen hitaus näissä vanhoissa ehkä häiritsee toisia, mutta laadultaan ensiluokkainen.
Vastaa Viestiin