Tamron Di 70-200/2.8 + uusi 90 mm makro tulossa
-
- Viesti:
Tamron Di 70-200/2.8 + uusi 90 mm makro tulossa
Juttelin pitkään Eirin edustajien kanssa Kuva_04 tapahtumassa Tamronin optiikoista. Hetken keskustelun jälkeen aloin utelemaan mahdollisten uusien julkistusten perään, erityisesti kiinnosti 70-200/2.8 uutena Di versiona. Esittelijä katsoi minua hetken ja yritti pitää pokkanaamaa, mutta kun ei pystynyt enää hymyä pidättelemään, niin kaivoi pöydän alta paperin, jota hetken aikaa luettuaan totesi, että Tamronilta tulee keväällä/kesällä vielä kaksi uutta mallia Di sarjaan: 70-200/2.8 ja 90mm makro (joka korvaa vanhan kovasti ylistetyn mallin). Jostain syystä tästä ei kuitenkaan haluttu suurempaa meteliä pitää. Onneksi olen hengessä mukana ;)
Eli jos on noille polttoväleille tarvetta, niin kannattanee odotella hetken aikaa. Käsittääkseni Di sarjan objektiivit ovat saaneet lukuisia kannattajia.
t. Mikko
Eli jos on noille polttoväleille tarvetta, niin kannattanee odotella hetken aikaa. Käsittääkseni Di sarjan objektiivit ovat saaneet lukuisia kannattajia.
t. Mikko
-
- Viesti:
Re: Tamron Di 70-200/2.8 + uusi 90 mm makro tulossa
Kiitoksia tiedosta. Olin juuri hankkimassa Tamronin 90mm:stä... Tosin uutuksien tulo myyntiin voi kestää? Kuten esim Sigman 18-125 jota ei ole näkynyt missää, vaikka on julkistettu jo jonkin aikaa sitten. En mielelläni odottelisi syksyyn, haluan sen macron kesäksi!Daddy0 kirjoitti:90mm makro (joka korvaa vanhan kovasti ylistetyn mallin). Jostain syystä tästä ei kuitenkaan haluttu suurempaa meteliä pitää. Onneksi olen hengessä mukana ;)
-
Eivät kyllä ainakaan tähän mennessä ole tamronin Di-sarjalaiset olleet mitään pienemmän piirtoympyrän malleja: Esimerkiksi se paljon (myös fulfaramena ja filmikameroissa) kehuttu 28-75mm on myös Di. Käsittääkseni Di-merkinnän on vain taroitus kertoa siitä että objektiivi sopii digitaalikameroiden sensoreillekkin hyvin (eli on tarpeeksi suora valon tulokulma). Itseasiassa voi olla niinkin, että nuo tulevat Di- mallit ovat vain vanhoja objektiiveja (ehkä vähän parennettuna) uusissa kuorissa, eihän noissa vanhemmissakaan kai mitään vikaa nimittäin ole ollut, edes digitaalikamerakäytössä, pikemminkin kovasti kehuttuja ovat olleet, varsinkin tuo makro.Onko Di-sarja digeille suunniteltu pienemmän piirtoympyrän objektiivisarja?