Tamronin objektiivit

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
mc_DanJa

Tamronin objektiivit

Viesti Kirjoittaja mc_DanJa »

Hei! Olen ostamassa Tamronin putken 20d kameraan. Onko kokemuksia putkista:

-Tamron AF 28-300/3.5-6.3 XR LD DI Asph IF Macro

-Tamron AF 28-75/2.8 XR DI LD

Tuo jälkimmäinen on ainakin EISA-palkittu, joten kyllä se varmasti on laatu peli, vai häh?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
harrin
Viesti:

Re: Tamronin objektiivit

Viesti Kirjoittaja harrin »

mc_DanJa kirjoitti: Tuo jälkimmäinen on ainakin EISA-palkittu, joten kyllä se varmasti on laatu peli, vai häh?
On. Foorumilta löytyy paljonkin juttua ko. värkistä.
saNppa
Viesti:

Re: Tamronin objektiivit

Viesti Kirjoittaja saNppa »

mc_DanJa kirjoitti:Hei! Olen ostamassa Tamronin putken 20d kameraan. Onko kokemuksia putkista:
-Tamron AF 28-300/3.5-6.3 XR LD DI Asph IF Macro
Itse taannoin hommasin tuon ensiteleksi (20D:lle) ja järkevyyden rajoissa olen siihen tyytyväinen, vaikka seuraaja sille on jo haussa. Tuo linssi on pieni, kevyt, edullinen ja zoomia piisaa, joten heti ei tarvitse olla vaihtamassa linssiä, missä sitten kulkeekin. Myös todella nopea tarkennus kuuluu etuihin. Silloin tällöin (harvemmin) jää sahaamaan heikossa valossa tarkennusta. Pieni koko on myös haitta. Noin pientä 300mm:n teleä ja n.11xzoomia on mahdoton saada huippu piirtoiseksi. Senpä takia täydellä telellä ammuttaessa kuvat ovat pehmeitä, mutta tämä soveltuukin parhaiten yleiskävelytyslinssiksi. Kokonaisuutena eri kompromissien järkevästi onnistunut summa.

Tässä yksi tälle foorumille lähetty kuva tuolla kakkulalla:
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=13801

Jos on hirveä hinku päästä telettämään ja vieläpä edullisesti, tuo käy. Jos lompakko kestää, on parempi valita samantien laadukkaampi teleputki ja siinä palaa nelinumeroinen luku eemeleitä. Vaikka olen itse katsonut jo tuolle linssille seuraajan, en tätä aio missään nimessä hävittää, koska seuraaja on liian raskas ja näkyvä yleiskävelytykseen esim. kaupungilla.

Kun harkitset Tamronin 28-75mm:n tuuttia, kävikö mielessäsi Sigman 18-50mm F2.8 EX DC? Kumpi pää on Sinulle tärkeämpi, tele vai laajis?
objektiivinen puoliharrastelija
Vastaa Viestiin