Nikon 70-300/4,0-5,6 AF D ED Nikkor

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
harry59

Nikon 70-300/4,0-5,6 AF D ED Nikkor

Viesti Kirjoittaja harry59 »

Hankkimassa 18-70 kaveriksi toista putkea. Olen harrastelija ja vaatimustaso keksinkertainen. Mitä mieltä kyseisestä putkesta, tai löytyykö hyvä suosituksia kyseisen tilalle. Käytetty kelpaa, jos toimii D70:ssä. TopFoton tarjous 409 erkkiä, saisiko suomesta samaan hintaan?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
amn-

Viesti Kirjoittaja amn- »

Ainakin Telefoto myy Suomessa tuota objetiivia 420€ hintaan, eli kun tuohon 409€ vielä postikulut päälle niin hieman halvempikin...
http://cat.teho.net/software/telefoto/shop/index0.phtml

Mielenkiinotinen putki, itsekkin miettinyt tuota jos D70 tulisin otsaneeksi, toinen vaihtoehto voisi olla Nikkor 80-200 f/2.8 D jota olen nähnyt myytävän käytettynä johonkin kuudensadan pintaan...
harry59

En löytänyt tuosta Telephoto kyseistä zoomia. Löytyykö todella mainitsemaasi hintaan?
amn-

Viesti Kirjoittaja amn- »

http://cat.teho.net/software/telefoto/s ... l?nro=2485 Kyllä se sieltä löytyy, onnistuttu vain piilottamaan aika monen valikon taakse ovelasti...:)
ruubert

Viesti Kirjoittaja ruubert »

Mulla löytyis tehtaan paketissa käyttämätön AF 70-300/4.0-5.6 G musta, sisältää vastavalosuojan. Takuuta 10kk jäljellä. Laita mailia, jos kiinnostaa kenno ät netti .fi
gramdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gramdel »

Tuo on yksi piirrollisesti huonoimpia nikonin koskaan valmistamia zoomeja. 200 millistä eteenpäin erittäin huono. En näe kauheasti järkeä maksaa tuosta 400 euroa. Selviät huomattavasti halvemmalla, kun ostat tuon Nikkor AF G 70-300mm f/4.0-5.6 putken. ED lasissa on vain hiukan vähemmän heijastuksia. Käytettyjä halvahkoja telezoomeja löytyy ihan kivasti, joten eikun kauppoja kiertämään ja ensimmäinen sopivan hintainen käteen. Hirvittävän suuria eroja ei noissa halvoissa vempaimissa ole.

/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
EsaS

Viesti Kirjoittaja EsaS »

Yksi arvio käyttökelpoisuudesta:
http://www.vividlight.com/articles/3313.htm
Minulla ei ole omaa kokemusta.
t. Esa
harry59

Kiinnostaa.

ruubert kirjoitti:Mulla löytyis tehtaan paketissa käyttämätön AF 70-300/4.0-5.6 G musta, sisältää vastavalosuojan. Takuuta 10kk jäljellä. Laita mailia, jos kiinnostaa kenno ät netti .fi

Laitoin sulle mailia tulemaan. Miksi paketissa, miksi ei käytössä?

harry
pja

Viesti Kirjoittaja pja »

EsaS kirjoitti:Yksi arvio käyttökelpoisuudesta:
http://www.vividlight.com/articles/3313.htm
Minulla ei ole omaa kokemusta.
t. Esa
Itselläni löytyy ko. putki ja luettuani tuon arvion niin olen pitkälti samaa mieltä. Eihän tuo todellakaan mikään ammattilaisputki ole, mutta harrastelijalle ehdottomia bonuksia ovat paino ja koko. Varsinkin jos laukkuna käyttää jotain pienehköä ja tarvitsee useita putkia matkaan.

Se mitä on valmis maksamaan tuosta onkin sitten eri asia, 400+ euroa kuulostaa minusta aika paljolta. Itse ostin rapakon takaa käytettynä hintaan 165 taalaa ja tuohon nähden olen kyllä ollut erittäinkin tyytyväinen.

--
Pekka
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Jos tosiaan vertaa tuota 400+e hintaa siihen, että vasta maksoin päällisin puolin ja muutenkin uudenveroisesta AF 80-200mm f/2.8D ED N Nikkorista 650e niin enpä kyllä näe hirveästi järkeä tuota uutena ostaa. Halvalla jos saa niin silloin tietenkin on aivan eri asia.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
ruubert

Viesti Kirjoittaja ruubert »

Harry, laitoin postia.
Boah
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Kun keväällä siirryn itsekin luultavasti D-SRL:n (varmaan Nikon D70) käyttäjäksi niin ajattelin samalla kysyä, että mikä noista edullisista telezoomeista olisi paras vai kannattaako mieluummin säästää käytettyyn kalliimman luokan teleen? Tuo 70-300/4-5.6 Nikon ei ainakaan ole saanu kovin imartelevaa vastaanottoa tässä ketjussa, olkoon sitte ED tai G-sarjainen, niin olisiko joku parempi vaihtoehto ?

Tällähetkellä tuon Olyn UZ:n telepää on "380mm" niin olisi tarkoitus saada järkkään suunnilleen vastaava tele. Tuohon auttaa tietysti paljon 1.5x kroppi. Vaihtoehtoina varmaankin seuraavat:

Nikon AF 70-300/4-5.6 G
Sigma AF 70-300/4-5.6 Super II APO Macro
Tamron AF 70-300/4-5.6 LD Macro

Siinäpä ne vaihtoehdot taitaa budjettiluokassa olla. Hinnathan ovat noin 200e. Ajatuksena nyt lähinnä saada selville, että selviääkö tuollaisella ihan ok tälläinen pitkäzoomiseen pokkariin lähinnä tottunut kuvaaja vai pitääkö ruveta säästämään kalliimpaan putkeen?
gramdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gramdel »

Boah kirjoitti: Nikon AF 70-300/4-5.6 G
Sigma AF 70-300/4-5.6 Super II APO Macro
Tamron AF 70-300/4-5.6 LD Macro
Ei noissa tosiaan mitään järisyttäviä eroja ole suuntaan tai toiseen. Osta se, minkä satut käytettynä löytämään. Tai sitten säästät siihen vähän parempaan telezoomiin. Siihen, kannattaako parempaan säästäminen, ei varmaan kukaan voi vastata puolestasi. Osta vaikka käytetty halpiszoomi, ja katsele haluatko parempaa. Paljon et tuossa rahaa menetä, eikä jää kuvat ottamatta sillä aikaa kun säästät rahaa.

/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
Vastaa Viestiin