LEE100 is a next-generation filter holder
-
LEE100 is a next-generation filter holder
Uutta:
https://www.dpreview.com/news/954243778 ... -operation" onclick="window.open(this.href);return false;
LEE100
https://www.dpreview.com/news/954243778 ... -operation" onclick="window.open(this.href);return false;
LEE100
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Re: LEE100 is a next-generation filter holder
Kehitys on ollut rajua tälläkin saralla! :D
-
;-) Olin aistivani hieman sarkasmisa kommentissasi ?niffe kirjoitti:Kehitys on ollut rajua tälläkin saralla! :D
Joo, kyllähän kehitys tässä on enemmänkin pientä tuunausta. Toki joskus pienetkin muutokset voivat vaikuttaa käyttöön yllättävänkin paljon.
Ei tämä nyt varmasti aiheuta mitään ostoryntäyksiä samantien...
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Kehityksen tahti on kiivas, todistamme suurinta näytelmää maan päällä.Unlike previous versions of LEE's filter holders that required screws to hold the guides in place, the LEE100 features snap-in guides that can be quickly changed without the need to carry around a screwdriver.
Mites muut, mie näen uhan tuossa että ruuvit jätettiin pois ja korvattiin joillakin kilikaliklipsuttimilla. Plussaa se, että nyt voi oikeasti tehdä siitä yhdestä pidikkeestä 1-3 filsun pidikkeen ilman värkkäystä tai useampien pidikkeiden ostamista. Itellä on vakiintunut käyttöön kaksislottinen pidike, en ole tarvinnut tuunata noita sitten Nikkor 14-24:n aikojen, nythän siihen saa jo oikeasti toimivan setin "edukkaasti".
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Eihän toi sininen sovi mitenkään Canonin punaisen raidan kanssa - kehtaa tollasen kanssa kuvata. Toivottavasti kiinalaiset kopioi, jotta saa eri väreissä.
-
No, leikki leikkinä, mutta onhan tämä suuri harppaus näissä pitimissä. Aikaisemmin väkerrettiin ruuvarilla pieniä messinkiruuveja ja muoviläpysköjä. Käyttäjäähän tässä on ajateltu!
-
kohta siellä keksitään että suotimet saa kiinni valotiiviisti ja luotettavasti kierteillä
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
-
Onhan tuossa uutta myös tuo lukitusmahdollisuus, vanha malli on täysin sen messinkisen kielen ja jousen varassa.
GND:t on kierreversioina kyllä tosi käteviä.
GND:t on kierreversioina kyllä tosi käteviä.
--
-
Joo, noissa aina häiritsee se, että pitää itse väsäillä kaiken maailman kangas- tai muovisuojia estämään valon pääsyä filtterille (tai filttereille).janne. kirjoitti:kohta siellä keksitään että suotimet saa kiinni valotiiviisti ja luotettavasti kierteillä
Sen suojan puutteen huomaa viimeistään silloin kun ihmettelee mystistä "flarea" jonka ymmärtää vasta liian myöhään olevan suotimesta heijastuvan objektiivin etureunan tekstin.
Ilmiön saa näkyviin käyttämällä esim. tarpeeksi tujua ND-filtteriä. Joku 4.0 on aika passeli :D
Zone VI