Eli kaikilla merkeillä pitäisi olla samat lasit identtisillä painoilla ja ominaisuuksilla, tai miten tuo pitäisi ymmärtää? Miten se käy yhteen sen turhan ser-jätteen kanssa jota mielestäsi jostain syystä vain Sony osaa valmistaa?Maffer kirjoitti: ↑Huhti 15, 2021 22 : 42 No tämä on se mikä menee jatkuvasti ohi fanaatikoilta. Kaikki glönksit ja mörkö-göbbelsit yhteenlaskettuna FE-kiinnitykseen löytyy eniten kakkuloita mut jos ajatellaan yhdenmukaista ja toimivaa lasivalikoimaa, ainoastaan Canon näyttää löytäneen jonkun tolkun peilittömissä. Fujilla meni lujaa kroppipuolella, mut tahti on vähän hiipunut ja GFX:stä puuttuu kaikenlaista teknistä lasia mitä voisi kuvitella nimenomaan sieltä löytävänsä.
Eiku niin, perustelut voi aina kääntää päälaelleen kunhan itsestä oikeassa oleminen sitä vaatii.
Canonin EF lasit on hyviä, ja niistä valtaosa toimii mainiosti niin RF kuin FE kiinnityksessäkin. Itse käytän 200 2 ja 300 2.8 II adapterilla vailla huolen häivää tai vaipumatta valitukseen kun ei Sony ole noita saanut aikaiseksi. Eikä sen suhteen kuvaakaan ole jäänyt saamatta.
Joten aivan turha niitä samoja laseja on edes merkkien sisällä (Canon) tehdä peilittömyyden tekosyyllä uudestaan. Aivan yhtä turhaa kuin f11 lasit. Kyllä sillä tietysti lista pitenee mutta ei mikään muu.
Ja on aavistuksen lapsellista luulla ettei Sonylla olisi ollut resursseja tuoda muita pitkiä laseja markkinoille, syyt täytyy löytyä myyntimääristä, prioriteeteistä tai jostakin muusta. Aivan sama juttu kuin väite että Sony ei osaisi valmistaa suurempia runkoja.