voisitko laittaa muutaman vertailukuvan esille, niin ja paljonko maksoit objektiivista?markoh7 kirjoitti:=) Itse aiheeseen, yritän olla spede... spegeilemättä.
Uunituoreena kyseinen lasi on repussa, ja kokonaisen päivän testauksen jälkeen ensivaikutelmat ovat todella positiivisia. Putki on pieni ja kevyt, mutta silti tukevan ja jämäkän oloinen. Lähinnä olen kokeillut suurimpia aukkoja ja johan piirtää terävästi. Vertasin 70-200mm jälkeen ja eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Canon EF 200mm / 2.8 L USM
-
-
Yritamma viikonlopun aikana saada materiaalia verkkoon, sääolosuhteet eivät ole testaamiseen vain olleet suotuisia. Hinta putkelle oli reilut 800€, mutta sain suoraan hyllystä.jahon1 kirjoitti:voisitko laittaa muutaman vertailukuvan esille, niin ja paljonko maksoit objektiivista?markoh7 kirjoitti:=) Itse aiheeseen, yritän olla spede... spegeilemättä.
Uunituoreena kyseinen lasi on repussa, ja kokonaisen päivän testauksen jälkeen ensivaikutelmat ovat todella positiivisia. Putki on pieni ja kevyt, mutta silti tukevan ja jämäkän oloinen. Lähinnä olen kokeillut suurimpia aukkoja ja johan piirtää terävästi. Vertasin 70-200mm jälkeen ja eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Viimeksi muokannut markoh7, Heinä 15, 2004 16 : 23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Arvoisa kuluttaja-asiamies. Ostin tikitaalikameran Saksasta 50 eurolla. En saanut suomenkielisiä ohjeita. Nyt suomalainen myyjä kieltäytyy niitä minulle antamasta, vaikka heillä on sama kamera myynnissä. Mikä neuvoksi?"
-
Väläytteleppäs salamaa kiekkokaukalon reunalla, niin tulee Helkovaaran Urpo kertomaan näkemyksensä ammatillisesta osaamisestasi. Kyllä harvassa (okei, kokemusta fudiksesta ja lätkästä, joten mutu-tuntumalla puhutaan) on urheilulajit, joista salamista on oikeasti hyötyä ja niitä saa ilman erillistä lupaa käyttää. Mutta tarkoitit varmasti niitä 1000W apilaksia, mitä Sorri ja Europhoto käyttävät?!spege kirjoitti:No jos ei ole rahasta eikä painosta kiinni, ostakaa seuraavat kapineet urheilukuvaukseen;
EOS-1D Mk II, 2-3 runkoa
EF 16-35 / 2,8 L
EF 24-70 / 2,8 L
EF 70-200 / 2,8 L IS
EF 28-300 / 3,5-5,6 L IS
EF 300 / 2,8 L IS
EF 500 / 4 L IS
EF 1,4-x ja 2-x
+ salama(t)
"Arvoisa kuluttaja-asiamies. Ostin tikitaalikameran Saksasta 50 eurolla. En saanut suomenkielisiä ohjeita. Nyt suomalainen myyjä kieltäytyy niitä minulle antamasta, vaikka heillä on sama kamera myynnissä. Mikä neuvoksi?"
-
Sääjumala suosi, joten päätin töiden jälkeen tehdä pienen kävelylenkin Helsingin Viikissä. Allekirjoittanut kuvasi toista kertaa elämässään luontokappaleita, joten taiteellisuutta ja asetelmia on turha hakea. =) Kuvattu RAW-muodossa, käännetty JPEG:ksi ja terävöitetty hitusen (30%,1,1) photarilla. Muutoin raakatiedostoja. Jostain syystä photari tykkää hukata EXIF-tiedot (ainakaan en pääse muokkaamisen jälkeen niihin enää käsiksi EXIF-viewerillä), mutta jos käytössä on Canonin EOS viewer, niin osan pitäisi näkyä vielä sillä.
Lyhyesti valotustiedot:
Kukka1: ISO 100, M, 640, f 2.8, WB auto
Kukka2: ISO 100, M, 200, f 2.8, WB auto
Sieni: ISO 100, M, 640, F 4.5, WB auto
Ja kuvat löytyvät http://www.urheilukuva.net/200mm
Lyhyesti valotustiedot:
Kukka1: ISO 100, M, 640, f 2.8, WB auto
Kukka2: ISO 100, M, 200, f 2.8, WB auto
Sieni: ISO 100, M, 640, F 4.5, WB auto
Ja kuvat löytyvät http://www.urheilukuva.net/200mm
-
- Viesti:
Kannattas ehkä hiukan säästellä tuon USM:n kanssa =)markoh7 kirjoitti: Kuvattu RAW-muodossa, käännetty JPEG:ksi ja terävöitetty hitusen (30%,1,1) photarilla.
http://www.urheilukuva.net/200mm
-
=) Joo, hyi helvetti mitä kusetusta...Tipe kirjoitti: Kannattas ehkä hiukan säästellä tuon USM:n kanssa =)
-
Silloin kun valoa on käytössä hyvin, tuollainen superzoomi on kätevä. Kirkkaalla säällä se korvaa käytännössä seuraavat tötteröt; 24-70L, 70-200L IS ja EF 1,4-x-jatke.Djasso kirjoitti:Mihin käyttäisit 28-300 lasia? Mitä se tuo lisää, mitä muilla listasi laseilla ei saisi jo aikaan?
Eli tässä haetaan käytännöllisyyttä, yhdellä lasilla hoitelee kätevästi monet tilanteet. Noita 2,8-laseja tarvitaan, kun valoa on heikommin.
Se että miksi 500/4 ennemmin kuin 400/2,8, se on huomattavasti kevyempi ja nykyisillä herkillä digirungoilla tuo f/4 valovoima riittää aika pitkälle. Lähinnä tätä 500-millistä tarvitsee vain pitkän matkan ulkokuvauksessa (esim. jalkapallo tai yleisurheilu). 300/2,8 jatkeiden kanssa on mielestäni tärkein objektiivi niin urheilu- kuin lintukuvaajallekin.
Filmiaikaan tuo 400/2,8 oli tärkein ulkoilma-urheilukuvaajille, mutta nykyisin EOS-1D:n kenno muuttaa käytännössä tuon 300-millisen 400-milliseksi.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
Jos kyseessä on CS-versio niin RAW-plugin pitää päivittää versioon 2.1, jotta se säilyttää EXIF-tiedot.markoh7 kirjoitti:raakatiedostoja. Jostain syystä photari tykkää hukata EXIF-tiedot (ainakaan en pääse muokkaamisen jälkeen niihin enää käsiksi EXIF-viewerillä)
-
Kiitos, tack tack!jjuva kirjoitti:Jos kyseessä on CS-versio niin RAW-plugin pitää päivittää versioon 2.1, jotta se säilyttää EXIF-tiedot.markoh7 kirjoitti:raakatiedostoja. Jostain syystä photari tykkää hukata EXIF-tiedot (ainakaan en pääse muokkaamisen jälkeen niihin enää käsiksi EXIF-viewerillä)