D70 "kaupan päälle linssi"

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Reijol

Viesti Kirjoittaja Reijol »

[wroom] kirjoitti:Mistä hommasit kameran, ku pitää putkea odotella? Jos kittinä mainostetaan, niin en lähtis kaupasta ennen ku on kummatkin putket mukana
Juu, nälkä vois tulla jos et pois lähtisi. Minulle myyjä sanoi että putki tulee postissa kotiin, tämä tosiaan on maahantuojan tarjous eikä myyjäliikkeellä ole siihen osaa eikä arpaa. Reilut kaksi viikkoa olen nyt omaani odotellut, mutta eipä tuolla kiirettä ole.
-Reijo-
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ken

Re: D70 "kaupan päälle linssi"

Viesti Kirjoittaja ken »

[/quote]
Tuosta 70-210 1:4-5.6:sta ei kannata liian halvalla luopua. Etenkin sen D-versiosta on tullut rapakon takana keräilykohde ja siitä on maksettu ihan kivoja hintoja: http://makeashorterlink.com/?E22F254CA[/quote]

Luin itse myhaan eilen etta minun nykyinen 70-210 (naytta olevan D versio) olis hyva halpislinssiksi, siksi tuntuu etta sen 70-300 voisi vaihtaa pois

Voiko joku kertoa mita se maaginen D tarkoittaa.

/Ken
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

joo-o tarkoitin että toi 50 1.8 linssi olisi tullut sen 70-300 tilalla. ja pakettiin olisi ihan normaalisti kuulunnut se 18-70.. :)
outlaw

Viesti Kirjoittaja outlaw »

Minulle myyjä sanoi että putki tulee postissa kotiin, tämä tosiaan on maahantuojan tarjous eikä myyjäliikkeellä ole siihen osaa eikä arpaa
Jep, postissa lupasivat kotiin.
Loitto

Viesti Kirjoittaja Loitto »

ken kirjoitti:Voiko joku kertoa mita se maaginen D tarkoittaa.
D-linsseissä on prosessori (kertovat tarkennusetäisyyden yms. rungolle). G-linssit ovat muuten sama, mutta niistä on lisäksi jätetty aukkorengas pois.
Lurkki

Viesti Kirjoittaja Lurkki »

Loitto kirjoitti:
D-linsseissä on prosessori (kertovat tarkennusetäisyyden yms. rungolle). G-linssit ovat muuten sama, mutta niistä on lisäksi jätetty aukkorengas pois.
Nikkor 70-210/4-5.6:ssa on lisäksi se ero, että moottorin välitystä muutettiin D-linssiä varten. Eli tämän linssin kohdalla D-versiossa on nopeampi automaattitarkennus.
ken

Viesti Kirjoittaja ken »

Lurkki kirjoitti:
Loitto kirjoitti:
Nyt olen kyllä epävarma, linssissä lukee 70-210 1:4-5.6 mutta ei D:tä. Aukkorengas kyllä löytyy. Toimii hyvin D70 kanssa, sekä valon että tarkennuksen suhteen, myös jatkuva takennus toimii. Olisiko tämä linssi jotain D ja G välistä :)

/Ken
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

ken kirjoitti:Nyt olen kyllä epävarma, linssissä lukee 70-210 1:4-5.6 mutta ei D:tä. Aukkorengas kyllä löytyy. Toimii hyvin D70 kanssa, sekä valon että tarkennuksen suhteen, myös jatkuva takennus toimii. Olisiko tämä linssi jotain D ja G välistä :)
Olisko kenties D:tä vanhempi linssi, eli ihan perinteinen Af malli. Valotuksen mittaus taitaa toimia D70:ssä ihan normaalisti, tai sitten se siirtyy automaattisesti keskustapainotteiseksi kun noita kytkee nokalle. Ei voi muistaa enkä jaksa testata (pitkä matka tonne kamerakaapille missä D70 jäpittää)...
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

laite kirjoitti: Olisko kenties D:tä vanhempi linssi, eli ihan perinteinen Af malli.
AF tai AFn ;-)

http://kenrockwell.com/nikon/nikortek.htm

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
laite

OskuK kirjoitti:
laite kirjoitti: Olisko kenties D:tä vanhempi linssi, eli ihan perinteinen Af malli.
AF tai AFn ;-)

Hoh, kaikkea niillä on ;D
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

laite kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
AF tai AFn ;-)

Hoh, kaikkea niillä on ;D
No juu, mutta ehkä tästä

http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/lenses.html

selviää että se, miksi minulle D ei ole olennainen, mutta N on, nuo ensimmäiset AF:t olivat useissa tapauksissa aika aneemisen tuntuisia muovisine tarkennuskierineen ja huonoine pienimmänaukon lukkoineen. Ja aika plastiikkaisen näköisiäkin ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
laite

OskuK kirjoitti:selviää että se, miksi minulle D ei ole olennainen, mutta N on, nuo ensimmäiset AF:t olivat useissa tapauksissa aika aneemisen tuntuisia muovisine tarkennuskierineen ja huonoine pienimmänaukon lukkoineen. Ja aika plastiikkaisen näköisiäkin ;-)
D linssit taitavat olla olennaisia ainoastaan d-ttl salamamittausta käyttävissä digijärjestelmissä. Onneksi uudemmissa nikoneissa siirrytään tuohon i-ttl:ään ja salamatekniikka hyppää samalla canonin tasolle. Filmipuolella nikonin ttl toimii kyllä helevetin hienosti.
ken

Viesti Kirjoittaja ken »

OskuK kirjoitti:
laite kirjoitti:
OskuK kirjoitti: AF tai AFn ;-)

No juu, mutta ehkä tästä

http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/lenses.html

selviää että se, miksi minulle D ei ole olennainen, mutta N on, nuo ensimmäiset AF:t olivat useissa tapauksissa aika aneemisen tuntuisia muovisine tarkennuskierineen ja huonoine pienimmänaukon lukkoineen. Ja aika plastiikkaisen näköisiäkin ;-)
No tässähän se veijari on -- ilman D:tä http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/afn70210.jpg
590grammaisena ja yhtä metallisen näköinnen kun tuntuu

Nyt ollaan jo varmsti jo vähän aiheen vieressä mutta kiitos kuitenkin, joten voi kyllä olla että se 70-300G joutuu väistää vanhusta...
/Ken

Lainaakseen rocwelliä:
KenRockwell.com has tested AF-D vs AF lenses and found no difference, even in difficult flash situations.

The only improvement is if you want to photograph straight into mirrors. Without a D lens you'll get underexposure because the image of the flash in the mirror fools the meter into underexposure. With D lenses you'll get a properly exposed image of a bright flash. I've expended film on this foolishness so you don't have to.

I ignore this feature, so you can too. If you are buying used lenses you can get the earlier non-D versions cheaper. Don't worry here.
ken

Viesti Kirjoittaja ken »

Loitto kirjoitti:70-300:ssa on hyvää, että se on erittäin halpa 70-300:ksi. Se on myös pieni ja kevyt 70-300:ksi. Se, onko se tarpeeksi hyvä, riippuu sitten omista tarpeista. Mulle se riittää teleputkeksi toistaiseksi, kun laajakulma on mulle se tärkeämpi pää.
Jep, tulee varmaan olemaan tarpeeksi hyvä aluksi, kokeilin viikonlopun ajan 300mm / 2.8, vajaat 3kg objektiivia, se ei ollut enään mikään kevyt tunnin päästä... saas nähdä sitten saako tällä 70-300 G halpiksella yhtä hyviä kun käsitarkennetulla 2.8:lla.

/Ken
Reijol

Onkos kukaan jo/vielä saanut maahantuojalta lisäputkea? On jo sentään kohtuullinen aika odoteltu.
-Reijo-
saNppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saNppa »

Reijol kirjoitti:Onkos kukaan jo/vielä saanut maahantuojalta lisäputkea? On jo sentään kohtuullinen aika odoteltu.
Kaverilla meni kolme viikkoa sen saannissa.
objektiivinen puoliharrastelija
outlaw

Mulla meni tasan kuukausi.
ken

Viesti Kirjoittaja ken »

Minulla meni kans kuukausi, ja aloin udella missä viipyy. Yllätys yllätys, posti ei ollut toimittanut saapumisilmoitusta. Putki odotteli postissa. Lappu tulikin sitten pari viikkoa sen jälkeen kun olin hakenut paketin

/Ken
Reijol

No nysse tuli! Kuusi viikkoa meni ostosta aikaa, ihan oli jo siinä könkhällä etten alkanut kysellä perään. Mutta voihan vitalis, putki on kultaan vivahtavan hopean värinen. Näyttää vähän halvalta mustan kameran nokalla. No, halpahan se olikin.
-Reijo-
outlaw

Ai. mulla on kyllä musta.
Vastaa Viestiin