Sony 135 f1.8 GM

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
T71

Re: Sony 135 f1.8 GM

Viesti Kirjoittaja T71 »

M1O kirjoitti:
T71 kirjoitti:
temama kirjoitti: Lueppa täältä lisää tervettä järkeä asiaan, eikä vaan yksilöpoikkeamien harhaista pakkomielteistä runkaamista;

https://blog.kasson.com/a7riii/sony-zei ... variation/" onclick="window.open(this.href);return false;
Älä temis viitsi. 35mm 1.4 Sony on hyvin vaihtelevanlaatuinen monella tapaa ja esim CA määrä vaihtelee.
Ei se ole yksi ja sama, että millainen lasi sieltä tulee. Tyhmät hyväksyy tuon kuralaadun ja sitten jää mustapekka käteen, kun sitä palstalla kaupittelee. Siinä ei mitkään postaukset auta, kun lasi on toisesta reunasta pehmeä ja myyjä ei saa siitä paljon mitään, ellet sitten kuseta ostajaa, joka täälläkin palstalla näkyy onnistuvan oikein hyvin...
Eipä käy kateeksi sitä onnetonta ”kusettajaa”, joka mitä tahansa erehtyy sinulle myymään. En ainakaan ketään suosittelisi kokeilemaan, vaikka tuotteessa ei olisi mitään vikaa.
Sulla puuttuu näemmä omakohtainen kokemus asiasta.
Käyhän ostamassa kasa Sonyn lasia ja tule sen jälkeen uuden tiedon kera kommentoimaan asiaa uudelleen. Tuommoinen puskista huutelu on vähän raukkamaista hommaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

elkäähän pojjaat nyt kinastelko. Foorumin meno menny niin hiljaiseksi nykyään, että tässä täytyy itse kunkin huikkasen skarpata, että saadaan tää viihtyisämmäksi paikaksi porukoille.

Oon kyllä samaa mieltä siinä, että mikä toiselle voi olla ihan kelpo lasi, niin joku tarkka voi älyttömällä etsimisellä saada siitä vikoja esiin. Kuten vaikka lievää toispuoleista piirtoa tms.yms. meitä on moneen menoon, ja erilaisia ttarpeita.

Mutta oon toisaalta samaa mieltä, että jos tommonen optiikka(35/1.4) maksaa 1800€ , niin kyllä sen pitäis kestää tarkemmankin pikseliviilaajan analyyseja melko hyvin jo!

Mut tosiaan. Tätä ketjun aiheena olevaan 135/1.8 ei oo vielä missään haukuttu, päinvastoin!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Jos lasissa on selvät isot naarmut ja myyjä ei siitä kerro, niin vähän vaikeaa on sanoa yllättyneensä.
Tämmöisiä kavereita täällä on.
Ja mitä tulee Sonyn teleisiin, niin eilen viimeksi ostin viallisen kaupasta. (tai tänään, miten tän päivän nyt laskee)
temama

T71 kirjoitti:Jos lasissa on selvät isot naarmut ja myyjä ei siitä kerro, niin vähän vaikeaa on sanoa yllättyneensä.
Ja mitä tulee Sonyn teleisiin, niin eilen viimeksi ostin viallisen kaupasta. (tai tänään, miten tän päivän nyt laskee)
???!! ohoh, mikäs tele nyt meni metsään? milleen?

no joo, kaikki ei ole kovin tarkkoja, mutta kyllä varsinkin kalliin lasin naarmuista täytyis huomauttaa, se tietty laskee tuotteen arvoa jopa satasilla, mut ; elämä on.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti:
T71 kirjoitti:Jos lasissa on selvät isot naarmut ja myyjä ei siitä kerro, niin vähän vaikeaa on sanoa yllättyneensä.
???!! ohoh, mikäs tele nyt meni metsään? milleen?

no joo, kaikki ei ole kovin tarkkoja, mutta kyllä varsinkin kalliin lasin naarmuista täytyis huomauttaa, se tietty laskee tuotteen arvoa jopa satasilla, mut ; elämä on.
Laitan varmaan keskiviikkona kuvia tulemaan, jos kiinnostaa. Sitten lähemmin mikä lasi ja mikä vika.
Huomenna on paha testata, jos taas sataa...

Mut siis tää on yllättävän yleistä, että joku menee pieleen Sonyn laseissa. Tää laittaa jo ajattelemaan, että ne ei siellä laadunvalvonnassa oikeasti katso lainkaan millaista kuvaa nää tekee. Ei ole mitään järkeä myydä tällaista viallista tavaraa, kun rungossa on kuitenkin hemmetin terävä kenno. Asiakas siitä tietysti hermostuu, kun joutuu tällaisen ahneuden maksumieheksi ja näkee sen petoksen heti ruudulla.
temama

niin jooh, no sonylta on tullut oikeesti paljon hyviä laseja parin vuoden aikana. ei pidä lähtee yleistää jos myös laadussa heittelyä, koska nykyaika on tätä, että laseissa on laatuheittelyä merkistä riippumatta. Ei tartte kun selailla maailman foorumeita, niin löytyy joka merkin käyttäjiötä negaa kommenttia epätäydellisistä lasiyksilöistä. Se on yleensä niin, että usein valitukset nousevat pintaan, kun taas tyytyväisillä käyttäjillä ei ole niin paljon motia kehua hankintojaan.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti: laseissa on laatuheittelyä merkistä riippumatta.
Toivottavasti noi GM lasit seulotaan tarkemmin. Mun pitää varmaan lopettaa halpismallien ostaminen ja siirtyä suoraan näihin kalliisiin. Valitettavasti toi makro on ostoslistan kärjessä ja virheetöntä ei oo vielä löytynyt. Alkaa mennä usko ihmiskuntaan tällä menolla.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei tartte turhia toivoa. Laadunvarmistus on jäänyt 6MP tasolle vaikka resoluutiot kasvaneet omia menojaan. Kovin paljoa muuta ei tarvisi kuin Lensrentalsin testipenkki mikä toimii ilman kamerarunkoa joten testin voi automatisoida.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

M1O kirjoitti:
T71 kirjoitti: Ei se ole yksi ja sama, että millainen lasi sieltä tulee. Tyhmät hyväksyy tuon kuralaadun ja sitten jää mustapekka käteen, kun sitä palstalla kaupittelee. Siinä ei mitkään postaukset auta, kun lasi on toisesta reunasta pehmeä ja myyjä ei saa siitä paljon mitään, ellet sitten kuseta ostajaa, joka täälläkin palstalla näkyy onnistuvan oikein hyvin...
Eipä käy kateeksi sitä onnetonta ”kusettajaa”, joka mitä tahansa erehtyy sinulle myymään. En ainakaan ketään suosittelisi kokeilemaan, vaikka tuotteessa ei olisi mitään vikaa.
M10, eikö sulle ole koskaan sattunut yhtään epäkuranttia tuotetta? T71 taitaa nämä julkiset ostonsa ostaa enimmäkseen liikkeestä, mitä ole näitä tarinoita seurannut. Minun on helppo samaistua T71:n tarinoihin, koska olen kokenut hyvin paljon samaa kuin mitä hän raportoi. Otin takkiin noin kolme tonnia eräästä tunnetusta kotimaisesta liikkeestä ostamani valokuvausvälineen kanssa, jonka kunto ei ollutkaan aivan sitä mitä piti. Oppirahat tuli sen osalta maksettua, tyhmä kun olin. Tällaiset tapaukset tekevät ihmisestä paitsi kyynisen, myös pikkuisen tavallista tarkemman. Sitä vain itse ihmettelen, miten nämä T71:n taistelut tahdotaan mitätöidä ja nollata muutamien foorumilaisten toimesta. En tiedä onko sitten elämä mennyt niin hyvin, ettei osaa enää asettua toisen, epäonnisen asemaan. Onneksi T71:llä tuntuu olevan kuitenkin massia, monelta olisi se Sonyn kennogate jäänyt katsomatta loppuun.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Kiitokset Rolsenille myötätunnosta. Ja vilpitön osanotto hukattujen massien puolesta. Joskus se vtutus on vaan käsinkosketeltavaa.

Ja Temukalle infoa, että eilen ostamani Sony 85mm 1.8 oli reunoilta softi vielä aukolla 5.6.
Tämä siksi, että linssit oli siellä vinossa ja kuvasin täältä korkealta kukkulalta läheistä bussipysäkkiä parin sadan metrin päässä, jolloin terävyysalue tuntui tulevan keskeltä lähemmäs vasempaa alakulmaa kohti. Olipa taas efekti. Halvalla ei saa näemmä hyvä sittenkään.
Onneksi on tämä testikuvauspaikka ihan vieressä, niin pääsee seulomaan huonot lasit pois. Kävin myös kertomassa tapauksen tutuille kameramyyjille ja nauroimme yhdessä ajatusta, että olisin lähettänyt lasin Ruotsiin Infocaren huoltoon ja Magnus olisi huomannut, että koekuvat on otettu samalta paikalta, kuin vinokennoisen testikuvat... ;)
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Maksetut revikat on niitä minne osuu toimivat yksilöt. Jo se ATK-puolellakin ollut ns. arkea kun kummasti prosessorit kellottuu jne. ja Pertille jää romu käteen.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Sony 85mm 1.8 on kyllä varsin pätevä lasi hintaisekseen. Siinä pienet heitot ymmärtää jo hintansa puolestakin. ..Mutta siitäkin on hyvä valita se "hyvä" yksilö, kuten on tapana sanoa :-)

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

aikaarska kirjoitti:Sony 85mm 1.8 on kyllä varsin pätevä lasi hintaisekseen. Siinä pienet heitot ymmärtää jo hintansa puolestakin. ..Mutta siitäkin on hyvä valita se "hyvä" yksilö, kuten on tapana sanoa :-)
Tykkään kanssa, kun on kompakti ja jotenkin hyvin sopiva A7 runkoon. Tommonen FE 35mm 1.8 olis mulla kanssa tilauksessa, kun pojat vaan tekis.
Nyt vaan kävi huono säkä. Vedin verrokkikuvat 100MP:llä ja jos se on aukolla f2 terävämpi reunoista, kuin FE 85 aukolla f5.6, ja todella selvästi, niin ei se kunnossa ollut. Etenkin vasen alakulma oli tosi softi.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Näyttäisi olevan ensimmäiset saatavilla, Verkkokauppa ja Rajala.
Räntä

Viesti Kirjoittaja Räntä »

T71 kirjoitti:...FE 35mm 1.8 olis mulla kanssa tilauksessa, kun pojat vaan tekis.
FE 28/2 on riittävän lähellä. Hyvä ja edullinen pari FE 85/1.8:n kera.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Räntä kirjoitti:
T71 kirjoitti:...FE 35mm 1.8 olis mulla kanssa tilauksessa, kun pojat vaan tekis.
FE 28/2 onkin varmasti erinomainen valinta jos onnistuu saamaan hyvän yksinlön (onko niitä?) ja/tai himmaamaan omat odotukset riittävän alas.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

nomad kirjoitti:
Räntä kirjoitti:
FE 28/2 onkin varmasti erinomainen valinta jos onnistuu saamaan hyvän yksinlön (onko niitä?) ja/tai himmaamaan omat odotukset riittävän alas.
Aivan. Mulla on 21mm Loxia. Toi 28mm FE ei oikein piirrä omaan silmään Loxian jälkeen kovin hyvin, oli hyvä yksilö tai ei.
Nyt olen testannut vialliset FE 28mm f2, FE 35mm 2.8, FE 35mm 1.4, FE 85mm 1.8, FE 90mm 2.8 makron ja 3-4 viallista Sony runkoa, niin alkaa tuntua siltä, että on aika laittaa lotto sisään ja siirtyä noihin karskisti hinnoiteltuihin vialllisiin GM laseihin tai vaihtaa välillä merkkiä.
Räntä

nomad kirjoitti:FE 28/2 onkin varmasti erinomainen valinta jos onnistuu... himmaamaan omat odotukset riittävän alas.
Höpö höpö. FE 28/2 (400 e) on erinomainen laajis, hintaan suhteutettuna loistava. Edullisuus toki näkyy jossain (täyden aukon nurkkapiirto ja vinjetointi), mutta yleisterävyydessä ollaan öbaut samoissa kuin esim. Batis 25/2 (1300 e) tai Distagon 35/1.4 (1700 e!) > https://www.dxomark.com/Lenses/Compare/ ... _1518_1035" onclick="window.open(this.href);return false; . Kukin saa toki laittaa roponsa mihin haluaa, noiden kolmen välillä se vain ei näy käytännön kuvanlaadussa mitenkään.
Viimeksi muokannut Räntä, Huhti 27, 2019 15 : 01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Räntä kirjoitti:
nomad kirjoitti:FE 28/2 onkin varmasti erinomainen valinta jos onnistuu... himmaamaan omat odotukset riittävän alas.
Höpö höpö. FE 28/2 (400 e) on erinomainen laajis, hintaan suhteutettuna loistava. Edullisuus toki näkyy jossain (täyden aukon nurkkapiirto ja vinjetointi), mutta yleisterävyydessä ollaan öbaut samoissa kuin esim. Batis 25/2 (1300 e) tai Distagon 35/1.4 (1700 e!) > https://www.dxomark.com/Lenses/Compare/ ... _1518_1035" onclick="window.open(this.href);return false; . Kukin saa toki laittaa rahansa mihin haluaa, noiden kolmen välillä se ei näy käytännön kuvanlaadussa mitenkään.
Et kai sä oikeasti usko tuohon puppugeneraattoriin?
Ei se kerro lasien kuvanlaadusta paljoakaan, jos siellä on joku arvo terävyyden kohdalla ja sitä tuijottamalla tehdään johtopäätöksiä. Tuo sivustohan vetää noita arvoja ihan hatusta, siis suoraan sanottuna iso määrä dataa perustuu täyteen kusetukseen.
Räntä

T71 kirjoitti:Et kai sä oikeasti usko tuohon puppugeneraattoriin?
Aivan kuinka haluat. :) Lähes kaikki testit ovat vain suuntaa-antavia, mutta ei kukaan ole koskaan missään osoittanut DxO:n mittausten olevan silkkaa puppua tai kusetusta.

Mulla oli aikoinaan kokeiltavana Batis 25/2, Sonnar 35/2.8 ja 2 kpl FE 28/2:ia. Pidin noista sen paremman FE 28/2:n (jonka tosin vaihdoin paremman AF:n takia myöhemmin 24/1.4 GM:n). Distagon 35/1.4:sta ei ole kokemusta kuin kaupan tiskillä, se oli omaan käyttöön liian iso. Loxia 21/2.8 taas ei kuulu tähän kategoriaan lainkaan.
Vastaa Viestiin