Minun mieleeni on enemmän uusi 6-sarja. 645 CiA avoversiona kaikilla varusteilla. Mielummin ottaisin kyllä avo-M6:n, mutta sitä joutuu varmaan odottamaan vielä jonkun aikaa.Tipe kirjoitti:tietenkin näin käy ainoastaan, jos ostaa Z8:n ;-)
Ällää vai Sigma?
-
-
Osoittaa _henkistä_ köyhyyttä odotta huippukuvia tällaisilta foorumeilta tai kuvien kritisoijilta. Jo parisataa vuotta on ollut julkisesti nähtävissä tuhansia huippuluokan valokuvia ainakin sadoilta huippukuvaajilta. Sinunkin olisi syytä tutustua niihin.spege kirjoitti:No herra on hyvä ja NÄYTTÄÄ parempia! Vai oletko joku köyhä kateellinen suunpieksäjä?!P.B kirjoitti:valokuvasi ovat ainakin surkeita.
Ei tarvitse olla itse huippukuvaaja nähdäkseen eron loistavien ja samassa tyylilajissa kehnojen kuvien välillä. Päinvastoin, kaikkien taideiden yhteydessä on hyväksytty se, että kriitikot ja tutkijat ovat taiteilijoiden ohella oma ryhmänsä.
Matti Vuori
-
-
Minusta kuka vaan voi arvostella mitä vaan, mutta on kyllä ala-arvoisen surkeaa arvostelua heittää kuukausia jonkun jutun jälkeen kommetti "surkea". Se ei kerro kun arvostelijan köyhästä päästä.
Eivät Spegen kuvat sitäpaitsi surkeita olleet. Ihan hyviä harrastelijakuvia. Pointti oli vaan siinä, että kaikki odottivat Spegen olevan ylimaallinen taiteilija ja ammattilainen kovasta suuntoistosta ja speksipohjasta lähtien ja mitään poikkeuksellisen hienoa niissä kuvissa ei ollut.
Eivät Spegen kuvat sitäpaitsi surkeita olleet. Ihan hyviä harrastelijakuvia. Pointti oli vaan siinä, että kaikki odottivat Spegen olevan ylimaallinen taiteilija ja ammattilainen kovasta suuntoistosta ja speksipohjasta lähtien ja mitään poikkeuksellisen hienoa niissä kuvissa ei ollut.
Kas minä en asu tällä palstalla siksi kommentti näin myöhään.fangio kirjoitti:Minusta kuka vaan voi arvostella mitä vaan, mutta on kyllä ala-arvoisen surkeaa arvostelua heittää kuukausia jonkun jutun jälkeen kommetti "surkea". Se ei kerro kun arvostelijan köyhästä päästä.
Heti kun huomasin kyseiset kuvat menin niitä innolla katsomaan koska laite tietoutta ja ohjeita kyseiseltä "Walocuvadaideilijalta" tulee enemmän kuin lääkäri määrää.
Se että kuvien taso ei ollutkaan sitä mitä kirjoituksista voisi luulla ei
suinkaan ollut minulle yllätys.
Myönnän kritiikin olleen " ala-arvoinen" mutta kuka minä olen tätä taiteilijaa opastamaan, saati neuvomaan, miten minun mielestäni kuvia olisi voinut parantaa.
Kuvista vielä lyhyesti, lentävät joutsenet olivat parhaasta päästä kuva oli mukavasti sommiteltu ja tyhjä tila niiden edessä antoi kuvalle lisää" vauhtia". Lintu, maaseutu, noutaja kuvissa taas keskisommittelu vaivaa näitä kaikkia, tuota rajausta voisi miettiä jo paikan päällä tai myöhemmin koneella. Myös noihin koira kuviin olisi voinut etsiä paremman taustan sekä niihin olisi voinut miettiä miten olisi saanut kohteen valaistua paremmin, nyt valo ei ole koiran eikä kuvaajan paras mahdollinen "kaveri".
Hyyppä taas oli "pilattu" huonolla taustalla, voisi siis miettiä millaista taustaa vasten aikoo kuvata, nyt tausta oli väriltään kuin muodoiltaankin niin häiritsevä että edes kapea terävyysalue ei pystynyt kuvaa pelastamaan.
Kun on kysymys "Walocuvadaideilijasta" jolla on kalusto kunnossa "tarkoitan valokuvausvälineitä" ja tietoutta hirvittävästi niin odottaisin rohkeampaa otetta kuvaamiseen, kuin myös kuvien käsittelyyn, jotta tulevista kuvista tulisi mielikuva taiteilijasta, eikä
näppäilijästä jolle kaikki energia tuhlaantuu nippeli tiedon jakamiseen ja muille uhoamiseen.
Tossa muutama ottamani kuva ihan näin harrastelija pohjalta:
Terveisin
Pasi
Viimeksi muokannut P.B, Elo 06, 2004 21 : 45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
- Viesti:
Oi, tulee oikein vanhat ajat mieleet; vinyylisoittimet ja rikkoontuneet levyt.spege kirjoitti:Pitänee tässä vielä rohkaista mieli ja iskeä jossain vaiheessa 1.lk kuvat pöytään...
Ehkä on, Spege, parempi, että keskityt vain speksien lukemiseen ja Canonin ylistämiseen (jollaisen aion muuten ostaa joulu-/tammikuussa, jos ei suunnitelmat muutu). Jätä ammattitason kuvaajien haastaminen niille, joilla on siihen saumaa. Tällä en tarkoita itseäni, koska tiedän omat kykyni ja rajoitteeni. Tutustupa Sinäkin omiisi kriittisyydellä.