Mitä ajatuksia herättää Canonin uusi 70-300 DO -lasi?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
Wappu

Mitä ajatuksia herättää Canonin uusi 70-300 DO -lasi?

Viesti Kirjoittaja Wappu »

Mitä ajatuksia foorumin asiantuntijoissa herättää Canonin hiljattain julkistama 70-300 DO-lasi (lehdistötiedote http://www.dpreview.com/news/0401/04012 ... 0300do.asp)?

Lasi on näppärän lyhyt ja hinnaksi luvataan noin 1300 euroa. Onko jossain näkynyt jo testituloksia tai muita vastaavia arvioita?

Ainakin paperilla (öh, nykyään kai pitäisi sanoa ruudulla) näyttää lupaavalta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM käppyrät:

Kuva

Kuva
*Pro Mikko Laakso*
trombi

Viesti Kirjoittaja trombi »

Kysytiin, mitä ajatuksia tämä lasi herättää. Mitä se ylläolevan perusteella herätti sinussa, Mikko?
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

trombi kirjoitti:Kysytiin, mitä ajatuksia tämä lasi herättää. Mitä se ylläolevan perusteella herätti sinussa, Mikko?
voisin veikata vastauksen: "boke"
keppana

Viesti Kirjoittaja keppana »

trombi kirjoitti:Kysytiin, mitä ajatuksia tämä lasi herättää. Mitä se ylläolevan perusteella herätti sinussa, Mikko?
Entä Sinussa Trombi?
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

pitääkö mun kanssa vastata :o

ensimmäinen ajatus oli se, että kyllä toi kokonsa puolesta on varmasti hyvä vaihtoehto ja myös se tuli mieleen, että kuvanvakaaja auttaa luultavasti kun valovoima ei ole mikään maailman paras. Eli ihan perusajatuksia, itse ostaisin kyllä jonkun valovoimaisemman objektiivin jos tuollaisia polttovälejä tarvitsisin ja jos käyttäisin canonin runkoja enemmänkin.
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

Kyllä tuon kanssa saisi aika näppäränkokoisen ja monipuolisen kamerajärjestelmän matkakäyttöön ja vaelluksille. Seuraksi joku kevyt laajakulmazoomi, niin pieneenkin laukkuun mahtuu todella kattava polttovälialue mukaan. Hinta kyllä hieman hirvittää, etenkin kun ottaa valovoiman huomioon. Tosin ISpelastaa jonkun verran käsivarakuvauksessa (jos sitä jalustaa ei jaksa kantaa mukana) 58mm filtterikokokin on aina plussaa.
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

trombi kirjoitti:Mikko?
Valovoima surkea, kuten olen jo sanonut en ostele putkia joissa ei ole f2.8 aukkoa.
*Pro Mikko Laakso*
ArtoH

Viesti Kirjoittaja ArtoH »

Yhtään objektiivilla otettua kuvaa näkemättä on sellainen fiilis, että enpähän tuohon hintaan (~1200e saksasta, TD) rahojani kyseiseen objektiiviin laittaisi.

Jos on tuohon 75-300-objektiiviin kuvanlaatu verrattavissa, niin aika kummalinen hintaero tulee 70 gramman lisäyksestä, vaikka uusi toki jonkin verran lyhyempi onkin. Jos taas on lasi laadukasta jne., niin sittenpähän on asia erikseen. Eiköhän silti joku valovoimaisempi 70-200 tai sitten 100-400 saisi minun rahat jos tuollaista määrää olisin rahaa käyttämässä telezoomiin.
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

MTF-käppyrät näyttävät aika hyviltä vaikkeivat paljoa sano...

Itse en kyllä tohdi maksaa yli tuplaa perus IS 75-300:aan vai nsiitä että obiska on pienempi, kyse on kyllä varmaan myös tarkemmasta lasista mutta tuo ilmoitettu 1299 eukkia on kyllä hieman liikaa mun telezuumi-budjetille.
Vastaa Viestiin