Alter FS, saranoitu suodinpidin

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
janne.

Alter FS, saranoitu suodinpidin

Viesti Kirjoittaja janne. »

https://www.dpreview.com/news/239172896 ... er-adapter" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

paljon ja usein filtterien kanssa roplaaville varmaan ihan käytännöllinen vehjes, kuunnousuja kuvatessa on monta kertaa tullut kiire asetella suodin takaisin kierteisiin kun metsänreunan takaa pilkistävä kuunreuna on ensin bongattu horisontista ja kameran suurpiirteisesti arvottua suuntimaa korjattu vastaavasti. mietityttää vain tuon saranan korkeus, olisihan tuosta voinut tehdä matalammankin? lisäksi veikkaan tuon saranan ruuvinkiristyksen löystyvän nopeasti, ilmeisesti siksi paketin mukana tuleekin kiristystyökalut... lisävarusteena voisivat tehdä samanlaisen, mutta sellaisella pidikkeellä johon saa vaikkapa mattamustasta muovista tehdyn pitkän läpyskän jota voi käyttää sivu- tai vastavalosuojana pitkien, tai lyhyempienkin, putkien kanssa. sadesuojanakin sellaista voisi käyttää, tai mikä vielä parempi: suotimen tilalle ropelli puhaltamaan ilmaa ja sen mukana sadepisaroita pois etulinssiltä.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Re: Alter FS, saranoitu suodinpidin

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Noh 3D-tulostetaan parempi. Sellainen missä on matalampi sarana ja kiristystä ei tarvi lainkaan. Se vaan naksahtelee eri kulmissa ja pysyy siinä.

Liikutettavaan osaan siis sekä suodinkehys ja paikka propellille. Propellihan olisi hyvä myös kuvatessa yöllä kun lasi pukkaa huuruun. Heti kun on vähänkin ilmavirtaa ei huurustu.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

Häyhä-fanit voivat hankkia tuollaiseen pystykorvan tähtäimen replikan.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Lisäsin tuon kilkkeen myös tänne:

https://www.digicamera.net/keskus/viewt ... 0#p1335730" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin