Tämähän on se Nikonin vanha pro-user peruszoomi, joka on yleisesti ottaen varsin kovassa maineessa. Ks. Esim. Ken Rockwell https://www.kenrockwell.com/nikon/3570.htm;" onclick="window.open(this.href);return false; Fred Miranda https://www.fredmiranda.com/reviews/sho ... /28/page/2" onclick="window.open(this.href);return false;
On hotsittanut tuo lasi jo jonkin aikaa, ja näitähän liikkuu silloin tällöin täällä Foorumilla, mutta aina ehtii menemään ennen kuin ehdin tarttumaan tilaisuuteen.
Koska vaikuttaisi siltä, että kohta pakko lähteä merta edemmäs kalaan (Saksa), niin ajattelin kysyä tämän linssin omistavilta:
- onko oikeasti hyvä täyskennoisella digillä?
- onko 2.8 käyttökelpoinen
- olisiko kukaan PKS-seudulla valmis lainaamaan putkea päiväksi?
TIA,
Pekka
Nikkor 35-70 2.8
-
Re: Nikkor 35-70 2.8
Moi
Itse ettiskelen samaa zoomia. Sain hommattua jo 70-210 version. Ehdottomasti nikonin parasta a-ryhmää. Nikkorin terävimpiä ja nopeimpia tarkennukseltaan. D-versio on hiukkasen nopeampi. Molemmissa sama optinen laatu. Varmasti ostamisen väärti. Harmi vaan kun hinnat nousseet e-bayssa.
Itse ettiskelen samaa zoomia. Sain hommattua jo 70-210 version. Ehdottomasti nikonin parasta a-ryhmää. Nikkorin terävimpiä ja nopeimpia tarkennukseltaan. D-versio on hiukkasen nopeampi. Molemmissa sama optinen laatu. Varmasti ostamisen väärti. Harmi vaan kun hinnat nousseet e-bayssa.
-
Noi on niin edullisia, että ostakaa pois jos kiinnostaa. Mikäli objektiivi ei miellytäkään, niin saahan sen myytyä eteenpäin.
-
Näissä laseissa valmistustekniikka ei kestänyt aikaa. Sisin linssipaketti on koottu liimalla, joka vanhetessaan kaasuuntuu ja sumentaa optiikan. Aikoinaan Nikonilta sai korjauspaketin, mutta sellaisia ei enää myydä. Himmentyneen linssipakentin purkaminen ei taida onnistua. Omassani ensimmäinen huoltoliike ei saanut usvaisia linssejä irrotetuksi ja toinen huoltoliike ei kyennyt enää kokoamaan purkamaansa objektiivia toimivaksi. Kuuklaa "haze in Nikkor 35-70/2.8".
-
Itselläkin haussa walkaroud putki D750 nokalle ja tämä ja sigma 24-70 art on vaffasti ehdolla. Tosin pitäisi ebaystä löytää haze korjattu linssi!
-
Sen verran voisin aloittamani ketjua päivitellä, että hankin sitten tuon putken juurikin ebaystä, saksanmaalta. Hetki kesti löytää myyjä joka suostui Suomeen postittamaan, mutta oma Saksan kielen taito auttoi.
Niin kuin ylläkin on todettu, nämä eivät ole (ikä ja rakenne) mitään ihan pomminvarmoja ostoksia. Kävin näyttämässä putkea kamerahuollossa (mustonen & laine) ja vahvistivat, että kyseisen putken pölyt ovat alle normaalin sen ikäisellä putkella, että pölyjen ei pitäisi millään voida näkyä kuvassa, ja että tässä kappaleessa ei ole linssi-elementtien liimasta johtuvaa maitoisuutta (sen tosin näin itsekin). Putken siis pitäisi olla aika hyvä esimerkki siitä mihin tämä obiska parhaimmillaan pystyy.
Saatan jossain vaiheessa kyhätä tänne pienen updaten (mini-arvostelun), mutta nyt jo voin sanoa, että kokemus on vähintäänkin mielenkiintoinen. Putkessa on kiistämättä puolensa (niin hyvät kuin huonotkin).
Putkia minulla on vuosikymmenten saatossa ollut yksi sun toinenkin, mutta valovoimaista normaalizoomeista (joihin lasken tämän) minulla on yllättävänkin vähän kokemusta. Lisäksi minulla ei juuri nyt ole yhtään mitään mihin verrata. Siksi minun on vaikea antaa mitään oikeasti valaisevaa vertailevaa analyysiä, joten (kunhan valaistusolosuhteet paranevat) tulen ottamaan satsin testikuvia ja panemaan ne tänne syynättäväksi.
Pekka
Niin kuin ylläkin on todettu, nämä eivät ole (ikä ja rakenne) mitään ihan pomminvarmoja ostoksia. Kävin näyttämässä putkea kamerahuollossa (mustonen & laine) ja vahvistivat, että kyseisen putken pölyt ovat alle normaalin sen ikäisellä putkella, että pölyjen ei pitäisi millään voida näkyä kuvassa, ja että tässä kappaleessa ei ole linssi-elementtien liimasta johtuvaa maitoisuutta (sen tosin näin itsekin). Putken siis pitäisi olla aika hyvä esimerkki siitä mihin tämä obiska parhaimmillaan pystyy.
Saatan jossain vaiheessa kyhätä tänne pienen updaten (mini-arvostelun), mutta nyt jo voin sanoa, että kokemus on vähintäänkin mielenkiintoinen. Putkessa on kiistämättä puolensa (niin hyvät kuin huonotkin).
Putkia minulla on vuosikymmenten saatossa ollut yksi sun toinenkin, mutta valovoimaista normaalizoomeista (joihin lasken tämän) minulla on yllättävänkin vähän kokemusta. Lisäksi minulla ei juuri nyt ole yhtään mitään mihin verrata. Siksi minun on vaikea antaa mitään oikeasti valaisevaa vertailevaa analyysiä, joten (kunhan valaistusolosuhteet paranevat) tulen ottamaan satsin testikuvia ja panemaan ne tänne syynättäväksi.
Pekka