Toimiva peli... toimii siis myös keskikokoisena telenä. Suht nopea tarkennus, saa säädettyä tarkennusetäisyyden kolmena lohkona. Full_0.52m/ääretön_0.38-0.52m. Ei sahaa niin helposti, ainakaan päästä päähän ;).
Se mikä eniten kiinosti, on että se oikeesti toimii muussakin kuin makrokuvauksessa.... ja varsin tarkennusnopeutensa puolesta. Ja toi mii hyvin noiden sigman EX jatkeiden kanssa, itsellä 1.4x.
Skarppi lasi.
siis toimiiko tuo sigma 1.4x APO EX jatkeen kanssa? ei ainakaan tuossa jatkeen paketin manuskan listassa kys. lasia ole..!?
kostaja! kirjoitti:siis toimiiko tuo sigma 1.4x APO EX jatkeen kanssa? ei ainakaan tuossa jatkeen paketin manuskan listassa kys. lasia ole..!?
Toimii, ainakin Canoniin tarkoitettu, olen kokeillut asian käytännössä ja myös kuvia tuli otettua, toimii myös isomman jatkeen 2x kanssa. Canonin EF-jatkeet eivät mahdu objektiiviin, vastaavia Nikonin laitteita en ole testannut/edes nähnyt.
Sigman kotisivuillakin kyllä mainittiin heidän omien jatkeiden toimivuudesta jos en ihan väärin muista?
Ai G-putket ei toimi F4:ssä? Pirskatti, on vähän hintsuttanut semmoinen ostaa jossain vaiheessa (saa halvalla laatuunsa nähden), mutta ei sen takia viitsisi putkien hintaluokkaa nostaa. Pitänee sitten tyytyä käytettyyn F5:een tai uuteen halvempaan.
Loitto kirjoitti:Ai G-putket ei toimi F4:ssä? Pirskatti, on vähän hintsuttanut semmoinen ostaa jossain vaiheessa (saa halvalla laatuunsa nähden), mutta ei sen takia viitsisi putkien hintaluokkaa nostaa. Pitänee sitten tyytyä käytettyyn F5:een tai uuteen halvempaan.
Riippuu kaupasta, Saksasta saa 180millisen halvemmalla kuin 150:n.
Itse en joka tapauksessa osta g-sarjalaisia, koska olen tottunut käyttämään objektiiveja kehältä.
Niin siis tarkoitin että F4 tekisi mieli ostaa :-) Tietty siihen löytyy taas halvalla käytettyjä AI-putkia. No, pittää kattella. Makroputkena mulla on kyllä ihan Nikkorin D-sarjalainen 105.
Loitto kirjoitti:Niin siis tarkoitin että F4 tekisi mieli ostaa :-) Tietty siihen löytyy taas halvalla käytettyjä AI-putkia. No, pittää kattella. Makroputkena mulla on kyllä ihan Nikkorin D-sarjalainen 105.
Osta vain, minusta se on paras mf-kamera minkä tiedän. Ja toimii jopa monen arvostama matriisimittaus AI-objektiiveilla. Siihen ei F5 pysty.
Kävin tänään nopeasti ulkoiluttamassa ja ottamassa tuntumaa uuteen opiskaan.. ihan on kiva piirto :) Ottaa hieman vaan aikaa totutellessa, mutta hyvältä vaikuttaa.