SIGMA 17-35/2.8-4 EX DG NIKON
-
SIGMA 17-35/2.8-4 EX DG NIKON
Onko kellään kokemuksia ko. laajakulmalinssistä.. On rajalassa myynnissä. Onko suosituksia objektiiveistä maisema ja luontokuvaukseen..
-
Ei henkilkö kohtaisia kokemuksia, mutta arvostelujen perusteella ei parhaasta päästä. Taitaa enemmän olla keskinkertainen. Tamron taitaa olla hyvin pitkälti myös samanlainen.
Sigman 12-24 taitaa olla liian kallis? Jotkuhan tuota ovat muistaakseni ihan kehuneet.
Kiinteää laajis olisi suositeltavampi noin omasta mielestäni.
Sigman 12-24 taitaa olla liian kallis? Jotkuhan tuota ovat muistaakseni ihan kehuneet.
-
- Viesti:
Luitko arvostelut uudesta vai vanhasta mallista? Ovat vähän eri maata. Tämä EX DG on se uudempi.emerik kirjoitti:Ei henkilkö kohtaisia kokemuksia, mutta arvostelujen perusteella ei parhaasta päästä. Taitaa enemmän olla keskinkertainen. Tamron taitaa olla hyvin pitkälti myös samanlainen.
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
Itse ostin juurikin rajalasta tuon kakkulan. Tietoisena siitä, että tamron olisi kai parempi kuin tämä. Ehkä... Tamronissa vaan taitaa pyöriä tarkennuskierä automaagitarkennuksen aikana. En ole varma.
En ole terävyyttä testannut, enkä aiokkaan. Valo tulee kennolle asti ja kuvat ovat ainakin tähän asti kelvanneet sekä minulle että muille.
Automaattitarkennus on melko hidas, mutta äänetön. Ehti ampumahiihtäjää seuraamaan. Riittänee minulle.
Ennen ostoa tiesin että se on aika iso, mutta en tajunnut että se on melkein yhtä suuri kuin tokinan 28-70 :) Erittäin jämäkkä rakenne ja hyvin viimeistelty.
En ole terävyyttä testannut, enkä aiokkaan. Valo tulee kennolle asti ja kuvat ovat ainakin tähän asti kelvanneet sekä minulle että muille.
Automaattitarkennus on melko hidas, mutta äänetön. Ehti ampumahiihtäjää seuraamaan. Riittänee minulle.
Ennen ostoa tiesin että se on aika iso, mutta en tajunnut että se on melkein yhtä suuri kuin tokinan 28-70 :) Erittäin jämäkkä rakenne ja hyvin viimeistelty.
-
- Viesti:
No Canonin vastaava on itsellä ja tukku ongelmia, jotka nyt on huollon ystävällisellä avustuksella korjattu.
Takuuknkin huoltomies lupasi puhelinkeskustelun mukaan lähes uutta kakkulaa vastaavan veroiseksi ;o)
Kaikki muu on uutta, paitsi runko-osa ja linssit... eli HSM-zydeemit moottori, hammaspyörästöt ja ohjaus-elektroniikka jouduttiin uusimaan. Tuli sen verran hinnakkaaksi putkeksi vuoden aikana, että pistän sen kullattuun raamiin, jollen sitä uskalla kamerassa kiikuttaa...
Takuuknkin huoltomies lupasi puhelinkeskustelun mukaan lähes uutta kakkulaa vastaavan veroiseksi ;o)
Kaikki muu on uutta, paitsi runko-osa ja linssit... eli HSM-zydeemit moottori, hammaspyörästöt ja ohjaus-elektroniikka jouduttiin uusimaan. Tuli sen verran hinnakkaaksi putkeksi vuoden aikana, että pistän sen kullattuun raamiin, jollen sitä uskalla kamerassa kiikuttaa...